شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 958182
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸
مظاهری

حضرت آیت الله مظاهری، با محکومیت حادثۀ خونین افغانستان، با ملت مظلوم این کشور ابراز همدردی کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حضرت آیت الله مظاهری، با صدور پیامی، حادثۀ خونین و اسفناکی که به دست سفّاکان افراطی و جنایت‌کار در افغانستان به وقوع پیوست را محکوم کرد و با ملت مظلوم این کشور ابراز همدردی کردند.

متن پیام تسلیت این مرجع تقلید بدین شرح است:

بِسْمِ‌اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ

«إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ»

حادثۀ خونین و اسفناکی که به دست سفّاکان افراطی و جنایت‌کار در افغانستان مظلوم، به وقوع پیوست و خون ده‌ها دانش آموز دختر مدرسۀ «سیدالشهداء» کابل و سایر بی‌گناهان را در روز ماه مبارک رمضان بر زمین ریخت، فاجعۀ بزرگی است که قلب هر انسان آزاده‌ای را مملوّ از اندوه و تأسف می‌سازد.

این جنایت کم‌نظیر، در سلسله اقدامات ضدّ بشری و وحشیانه‌ای است که سالهاست از روی تعصّبات جاهلانه و به نام دین، هم امنیّت و آرامش ملّت مظلوم افغانستان و خصوصاً شیعیان این کشور را سلب کرده است و هم چهرۀ تابناک رحمانی دین و آیین را در انظار جهانیان، مشوّه ساخته است و از این جهت جرمی بزرگ و نابخشودنی است.

اکنون همۀ مسلمانان و جامعۀ جهانی باید در قبال این جنایات بی‌رحمانه و ددمنشانه، ساکت ننشینند، چنانکه حاکمان و رهبران طوایف ملّی و مذهبی افغانستان نیز باید با تحکیم پایه‌های اتّحاد و برادری، برای پایان یافتن این مصائب غم‌انگیز و حمایت از مردم بی‌پناه و مظلوم افغان، چاره اندیشی کنند.

ضمن اظهار همدردی و عرض تسلیت به ملّت ستمدیده افغانستان خصوصاً خانواده‌های داغدیده و آرزوی تسلّا و آرامش برای آنان، از خداوند تعالی عافیت و شفای مجروحان و نجات مردم شریف افغانستان و عزّت و سرافرازی آن ملّت مظلوم را مسألت می کنم.

حسین‌المظاهری

28 / رمضان‌المبارک / 1442

21 / اردیبهشت / 1400

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha