سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مدرسه علمیه آیت‌الله میرزا یوسف ایروانی

حوزه/مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله میرزا یوسف ایروانی گفت: هدف این مدرسه تربیت طلبه‌های مؤمن و انقلابی است و در این میان طلبه می‌بایست اسلام‌شناس و عالم باشد تا بتواند پاسخگوی نیازهای علمی و شرعی باشد.

کبری محمدی قنات غستانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به اهداف و آرمان‌های مدرسه علمیه آیت‌الله میرزا یوسف ایروانی (ره) اظهار داشت: هدف این مدرسه تربیت طلبه‌های مؤمن و انقلابی است و در این میان طلبه می‌بایست اسلام‌شناس و عالم باشد تا بتواند پاسخگوی نیازهای علمی و شرعی باشند.

وی ادامه داد: برای رسیدن به این مرتبه نیاز به یک فرایند بلند مدت است که پروژه آن در مدرسه ایروانی دارای ۳ ضلع آموزش، فرهنگ و پژوهش می‌باشد.

محمدی قنات غستانی در خصوص پذیرش طلاب نیز بیان داشت: بیشترین طلبه سطح قم در پردیسان می‌باشد که شیوه پذیرش طلاب برای سطح ۲ دروس عمومی - مقطع کارشناسی از دیپلم، همراه با آزمون کتبی و مصاحبه می‌باشد البته قصد اضافه کردن سطح ۳ به دروس خود را دارد.

وی با بیان این‌که مراجعات بالای این مدرسه به علت مهاجرخیز بودن و طلبه خیز بودن پردیسان است، تصریح کرد: مجموع طلاب این مدرسه ۸۹۵ نفر شامل تمام‌وقت و پاره‌وقت، انتقالی و انصرافی می‌باشد که از این تعداد ۵۱۸ نفر از آنان طلاب جاری هستند.

مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله میرزا یوسف ایروانی (ره) گفت: این مدرسه دارای ۵۰ استاد است که اکثراً در پردیسان ساکن می‌باشند و نکته‌ای که این مدرسه را متمایز می‌کند وجود هیئت‌علمی است.

وی به آموزش این مدرسه اشاره کرد و بیان داشت: در بحث آموزش قصد بر تربیت مبلّغ است زیراکه اکثر طلبه‌های این مدرسه همسرانشان طلبه هستند و از شهرستان آمده و برای تبلیغ به شهرهای دیگر خواهند رفت.

محمدی قنات غستانی توانمندسازی طلاب را مورد توجه قرارداد و افزود: در کنار دروس عمومی به دنبال توانمندسازی طلاب در تربیت اندیشه و فکری هستیم تا بتواند پاسخ به شبهات داشته باشند که برای این توانمندسازی کلاس‌هایی برگزار می‌شود که ۳ سال کامل می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین کلاس‌های طرح کسب مهارت فردی در بخش‌های مختلف از قبیل خانواده، فرزند پروری، اجتماعی، ازدواج و... برگزار می‌شود.

محمدی قنات غستانی افزود: کلاس‌هایی نیز با عناوین مداحی، قران، معارف به صورت مستمر برگزار می‌شود که در حال حاضر به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این مدرسه طرحی برای تربیت مجری‌های بانوان در برنامه‌های شاد (جنگ شادی) دارد و علاوه بر این طرح دیگری که به تصویب رسیده و از مهرماه سال بعد آغاز خواهد شد؛ ورود طلبه‌های این مدرسه به عنوان مبلغ به مدرسه‌های سطح پردیسان می‌باشد که اگر کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار نشود، از طریق برنامه شاد به آن مدارس اضافه خواهند شد.

مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله میرزا یوسف ایروانی (ره) با اشاره به سایر برنامه‌های این مدرسه گفت: کارگاه‌های آموزشی نیز به صورت عمومی در رشته‌های فرزند پروری، ازدواج و طب سنتی و... برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha