جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 958885
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۵
سید عبدالفتاح نواب

حوزه/ مراسم تکریم و معارفه رئیس پژوهشکده حج و زیارت با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، مراسم تکریم و معارفه رئیس قبلی و جدید پژوهشکده حج و زیارت با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد.

براساس این گزارش، در این مراسم از خدمات سه ساله دکتر علی اکبر ضیایی، رئیس قبلی پژوهشکده حج و زیارت تکریم و با حکم نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دکتر میرزا علیزاده به عنوان رئیس جدید این مجموعه معرفی شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این مراسم با اشاره به روایت«العالم بزمانه لا تهجم علیه اللّوابس» تصریح کرد: امروز انسان برای بقاء همراه با پیشرفت خود راهی ندارد، مگر اینکه زمان و مخاطب و نقش راه را به خوبی بشناسد، از این‌رو توجه به مسائل علمی و پژوهشی در حج و زیارت یک امر ضروری و اجتناپ ناپذیر است که خوشبختانه با شناخت درست و نیازسنجی دقیق پژوهشکده حج و زیارت ایجاد شده است.

وی با تجلیل از تلاش‌های حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی عسکر نماینده پیشین ولی فقیه در امور حج و زیارت، راه‌اندازی پژوهشکده حج و زیارت را بسیار کار ارزشمندی دانست و تصریح کرد: خوشبختانه در طول سالیان گذشته فعالیت‌های پژوهشی بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف صورت گرفته که امروز نیاز است با مخاطب شناسی و نیاز سنجی دقیق این امر همچنان ادامه یابد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه آقای دکتر ضیایی در مدت سه سال در پژوهشکده حج و زیارت اقدامات خوبی را به انجام رساندند، از مدیر جدید این مجموعه خواست با رویکرد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی فعالیت‌های بیشتری را در دستور کار خود قرار دهد.

وی یادآور شد: فعالیت‌هایی نظیر انتشار کتاب، مقالات و پژوهش‌های انجام شده در حوزه‌های مرتبط با حج و زیارت بسیار مفید و ارزشمند است؛ از همه پژوهشگران و محققان این پژوهشکده انتظار می‌رود با تلاش بیشتر در رفع نیازهای این حوزه به ویژه تولید محصولات و آثار فاخر و کاربردی اقدام کنند.

سرپرست حجاج ایرانی در بیان ویژگی‌های مدیر جدید پژوهشکده حج و زیارت تصریح کرد: ایشان اهل قلم و دارای سوابق خوب پژوهشی و فعالیت‌های بین‌المللی در حوزه حج و زیارت است و امیدوارم به توفیق الهی گام‌های مهمی در تحقق اهداف پژوهشکده بردارند.

گفتنی است، دکتر میرزا علیزاده سال ۱۳۴۴ در استان لرستان متولد شد و با توجه به علاقه وافری که به علوم حوزوی داشت در سال ۱۳۶۵ وارد حوزه شد و در حوزه علمیه کرمانشاه، مشهد و قم تحصیل کرد.

وی علاوه بر مدرک حوزوی دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث از دانشگاه علوم اسلامی رضوی در سال ۱۳۷۹ است و دکترای خود در رشته قرآن و حقوق را از جامعه المصطفی العالمیه کسب کرده است.

مدیر گروه علمی و پژوهشی قرآن و حدیث دانشگاه علوم اسلامی رضوی و عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه از جمله مسئولیت‌های علمی و پژوهشی وی به شمار می‌آید.

از او آثار پژوهشی همچون فرهنگ روابط اجتماعی در آموزه‌های اسلامی، مثبت اندیشی، یا، منفی نگری؟ (فرهنگ روابط اجتماعی در آموزه‌های اسلامی) نیز به چاپ رسیده است.

وی در عرصه بین‌الملل نیز یکی از مبلغان فعال در بعثه مقام معظم رهبری به شمار می‌آید.

رئیس جدید پژوهشکده حج و زیارت معرفی شد + عکس

رئیس جدید پژوهشکده حج و زیارت معرفی شد + عکس

رئیس جدید پژوهشکده حج و زیارت معرفی شد + عکس

رئیس جدید پژوهشکده حج و زیارت معرفی شد + عکس

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha