شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست مدیران رسانه ای آستان ها قم و مشهد

حوزه/ طی نشست صمیمی مدیر روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با مدیر رسانه‌های صوتی و تصویری مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی بر ضرورت همکاری رسانه ای این دو آستان مقدس در مناسبت های مختلف سال به ویژه دهه کرامت تأکید شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، موسوی کیا مدیر رسانه و فضای مجازی آستان قدس رضوی با حضور در حرم مطهر بانوی کرامت با حجت الاسلام محسن آمره ای مدیر روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت الاسلام آمره ای در این دیدار با اشاره به ارتقاء ارتباطات رسانه ای حرم مطهر بانوی کرامت در سال ۹۹ بر همکاری رسانه ای آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها و آستان قدس رضوی تأکید کرد و گفت: دهه کرامت می توان برنامه های مشترک رسانه ای انجام شود تا زمینه ارتباط در طول سال فراهم شود.

وی ادامه داد: در زمینه تولیدات رسانه ای باید کلیپ های مشترک آستان قدس رضوی و آستان مقدس فاطمی تولید شود و همچنین اجرای یک پویش و مسابقه مشترک محتوایی و همراه کردن مخاطبان از اول تا انتهای دهه کرامت می تواند از جمله موارد همکاری رسانه ای و فرهنگی باشد که از شبکه های ملی و مجازی قابلیت انعکاس دارد.

همچنین موسوی کیا با بیان اینکه در بخش رسانه انعکاس زنده برنامه‌ها در ذهن مخاطب ماندگار نیست، افزود: باید به سمت تولیدات فاخر رسانه ای و تعامل بیشتر دو آستان مقدس در این زمینه حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه ما مبنای کار خود را بر ارتباط با آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، گذاشته ایم، افزود: ما به دنبال این هستیم که در هر عنوان برنامه که از آستان قدس رضوی در شبکه های داخلی و بین المللی منعکس می شود یک ارتباط با قم هم داشته باشیم و برای مثال می توان در دهه کرامت یک برنامه زنده مشترک از دو آستان مقدس به روی آنتن برود.

مدیر رسانه‌های صوتی و تصویری مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی همچنین بر تولید کلیپ های مشترک فاخر تأکید کرد و افزود: باید کارهای مفهومی در ارتباط با این خواهر و برادر تولید شود و از ظرفیت رسانه ای هر دو آستان برای جذب مخاطب بیشتر استفاده شود.

وی همچنین پیشنهاد داد که در پایگاه خبری دو استان مقدس یک زیر سرویس برای دیگری ایجاد شود و اخبار آستان های قم و مشهد از پایگاه های خبری همدیگر قابل رؤیت باشد و همچنین می توان از ظرفیت روزنامه قدس نیز برای انتشار اخبار آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها استفاده کرد.

در ادامه این نشست سید محمد اصطهباناتی رئیس اداره اطلاع رسانی و تشریفات حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) با اشاره به راه اندازی بخش خبر فضای مجازی در این آستان مقدس گفت: در سال گذشته ۱۴۰۰ خبر در فضای مجازی آستان مقدس فاطمی منتشر شده که بیش از ۷ هزار بازنشر در کانال های مجازی استانی و کشوری داشته است و شاهد جهش قابل توجهی در این زمینه بوده ایم.

وی با اشاره به راه اندازی سرویس خبر جهان اسلام در پایگاه خبری حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها به منظور پوشش اخبار اعتاب مقدسه دیگر گفت: آستان های مقدس به عنوان خواستگاه نشر معارف اسلامی باید همکاری بیشتری با هم داشته باشند تا به رشد مخاطب و نشر بیشتر معارف اهل بیت (ع) بینجامد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha