شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ نشست علمی-نقش کنشگران فمنیسم بر وضعیت حجاب در ایران

رئیس پژوهشکده زن و خانواده در سلسله نشست های مجازی مبنا گفت: کنشگران انقلابی ما در بحث جمعیت باید به فهم مشترکی برسند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، در آستانه ۳۰ اردیبهشت روز ملی جمعیت، سلسله نشست های مجازی مبنا با موضوع جمعیت جوان کشور در اندیشه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای برگزار شد.

در این جلسه که به همت دفتر نمایندگی حفظ و نشر آثار حضرت آیت ا... العظمی خامنه ای در مشهد برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا زیبایی نژاد، رئیس پژوهشکده زن و خانواده گفت: در موضوع جمعیت معمولا از کلید واژه جوانی جمعیت استفاده می شود و باید بگوییم که در حال حاضر جمعیت ما جوان است و مشکلی نیست اما در آینده که با پیری جمعیت مواجه می شویم مشکلات نیز نمایان می شود که از آن جمله می توان به کاهش نیروی کار کشور اشاره کرد.

وی در خصوص بعد امنیتی کشور نیز گفت: نیروی جوان بر خلاف افراد پیر جسور هستند و بنیه دفاع از کشور را دارند با جمعیت پیر میزان اقتدار پایین می آید و طبیعتا بعد اقتصاد و بعد امنیتی در جوانی جمعیت خودش را نشان می دهد.

زیبایی نژاد تصریح کرد: نتایج کنترل جمعیت ما از اوایل دهه شصت تا نیمه دهه ۷۰ خوب بوده است ولی بعد از آن خیر که در این خصوص ابتدا باید کنشگران انقلابی ما به فهم مشترکی برسند.

رئیس پژوهشکده زن و خانواده افزود: باید از مفاهیمی که فرزندآوری نیست اما مسئولیت اجتماعی را ترویج می کند، استفاده کنیم . باید بتوانیم بدنه اجتماعی را مسئولیت پذیر کنیم. ازآینده نگری بگوییم و با تردید ایجاد کردن در فرهنگ دو دو تا چهارتا اقدام کنیم یعنی باید بگوییم که در فرهنگ ما مفهومی به عنوان برکت وجود دارد و باید بدانیم بحران نسل آینده موضوع تنهایی است و فرزند ناصالح ضرر نیست بلکه کم بهره گی است و در نهایت باید به وعده الهی اعتماد داشته باشیم.

یادآور می شود، جلسه آتی سلسله نشست های مجازی مبنا با موضوع جمعیت امروز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ساعت ۱۷:۳۰ با حضور خانم دکتر خزعلی برگزار می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha