دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
علامہ ساجد نقوی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی گفت: مزارهای بی نور و بی سایه شخصیت های برگزیده خاندان پیامبر (ص) مدت هاست که باعث رنجش امت اسلامی شده و وضعیت فعلی این میراث تاریخی و دارایی های اسلام و تخریب آن، در قرن نوزدهم و بیستم یک فاجعه است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی، رئیس شورای علمای شیعه پاکستان به مناسبت هشتم شوال المکرم، سالروز تخریب قبور بقیع گفت: قبرستان بقیع به ما امکان ابزار ارادت و دلبستگی با رسول خدا، خانواده و اصحابش را می دهد. اما مدت هاست که بقیع تصویری عملی از غم و اندوه را از خود دارد.

وی افزود: اکثر مسلمانان با احترام به مقدسات خدا و مکانهایی که به خاصان خدا اختصاص دارد برای ساختن آن اقدام می‌کنند تا نسلهای بعدی نیز به مقدسات ابراز مودت و احترام کنند.

وی اظهار داشت: مزارهای بی نور و بی سایه شخصیت های برگزیده خاندان پیامبر (ص) مدت هاست که باعث رنجش امت اسلامی شده و وضعیت فعلی این میراث تاریخی و دارایی های اسلام و تخریب آن دو بار در قرن نوزدهم و بیستم یک فاجعه است. بنابراین، علی رغم اختلاف نظر، تقاضای زمان و خرد این است که مقبره ائمه بازسازی شود تا احساسات مردم مسلمان برآورده شود و با حفاظت از آثار و میراث فرهنگی، اتحاد مسلمانان، تقویت شود.

وی با تأکید بر اینکه قبرستان بقیع سرمایه مشترک جهان اسلام است گفت: مدتهاست که تقاضای ساخت و تقدس جنت بقیع توسط اکثریت جهان اسلام مداوم بوده است، ذمه داران و مسؤولان فوراً بازسازی جنت بقیع را شروع کنند و زخم های قلب مسلمانان را مداوا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha