پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ثبت نام

حوزه/ ثبت نام متقاضیان سطح سه خواهران طلبه در ۶ رشته تخصصی " فقه و اصول"، " تفسیر و علوم قرآن"، " تبلیغ"، " فلسفه و کلام اسلامی"، " اخلاق و تربیت اسلامی" و " ادبیات عرب" و در ۳ رشته‌ «تفسیر تربیتی»، «کلام جدید» و «فقه مقارن» مقطع تخصصی سطح ۴ ویژه خواهران، برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان در ۶ رشته تخصصی " فقه و اصول"، " تفسیر و علوم قرآن"، " تبلیغ"، " فلسفه و کلام اسلامی"، " اخلاق و تربیت اسلامی" و " ادبیات عرب" برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در مقطع سطح سه، طلبه خواهر می‌پذیرد.

اعطاء دانشنامه سطح سه حوزه علمیه خراسان، امکان ادامه تحصیل در سطح چهار و دکترا، توانمندسازی طلاب در عرصه‌های تدریس، تحقیق، تبلیغ و همچنین امکان تدریس در مقطع عمومی، از مزایای تحصیل در این مقطع عنوان‌شده است.

داوطلبان با اتمام سطح دو یا کارشناسی از دانشگاه مطهری، دانشگاه امام صادق(ع) و طلاب ایرانی جامعة المصطفی(ص)، داشتن حداقل معدل کل ۱۴ و عدم منع قانونی از ادامه تحصیل، می‌توانند در آزمون جذب و پذیرش تحصیلات تکمیلی خواهران حوزه علمیه خراسان، شرکت کنند.

علاقه‌مندان با توجه به شرایط ذکرشده در دفترچه پذیرش سطح سه خواهران حوزه علمیه خراسان، می‌توانند از اول خرداد تا پایان تیرماه ۱۴۰۰ نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
آزمون‌های کتبی هر رشته به‌صورت مجزا در بازه‌ زمانی ۲ تا ۴ مرداد و مصاحبه علمی از ۹ تا ۲۱ مرداد برگزار می‌گردد و نتایج نهایی نیز ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ اعلام می‌شود.

گفتنی است، نظام آموزشی سطح۳ خواهران به‌صورت سالی واحدی می‌باشد و هرسال نیز شامل ۳۲ هفته آموزشی است.
ثبت نام در ۲۰ مدرسه‌ی تخصصی خواهران حوزه علمیه خراسان اعلامی در دفترچه پذیرش، انجام می شود و داوطلبان برای کسب اطلاع بیشتر می توانند با شماره ۳۲۰۰۸۱۱۲ با کد ۰۵۱ تماس بگیرند.

دریافت فایل دفترچه راهنما برای سطح ۳

پذیرش سطح چهار خواهران

ثبت‌نام در مقطع تخصصی سطح چهار خواهران برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، در رشته‌های «تفسیر تربیتی» ، «کلام جدید» و «فقه مقارن» آغاز شد.
داوطلبان از اول خرداد تا ۳۱ تیر ۱۴۰۰ در صورت داشتن شرایط عمومی مندرج در دفترچه پذیرش و دارا بودن مدرک سطح سه تخصصی مرتبط با رشته تقاضا شده یا کارشناسی ارشد از مؤسسات آموزش عالی حوزوی در رشته تخصصی مربوطه با حداقل معدل کل ۱۴، می‌توانند در مقطع سطح چهار خواهران حوزه علمیه خراسان ثبت‌نام کنند.

اشتغال رسمی و تمام‌وقت به تحصیل در حوزه علمیه خراسان و عدم اشتغال به تحصیل در مراکز آموزش عالی دانشگاهی یا حوزوی و قبولی در آزمون کتبی و مصاحبه علمی رشته مربوطه، از دیگر شرایط داوطلبان برای ثبت‌نام در مقطع سطح ۴ است.

آزمون ورودی به‌صورت تشریحی برای هر رشته برگزار می‌شود و مصاحبه نیز در دو محور رفتاری و علمی با ارزیابی اطلاعات عمومی، احراز توانمندی‌های علمی و...، برگزار می‌شود.

آزمون کتبی مقطع تحصیلی سطح ۴ خواهران حوزه علمیه خراسان، ۱۶ مرداد و مصاحبه‌های علمی در بازه‌ی زمانی اول تا چهارم شهریور انجام و نتایج نهایی نیز نیمه شهریورماه اعلام می‌شود.

گفتنی است، ثبت نام در مدرسه علمیه نرجس(س) مشهد انجام می شود و علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر از مقطع سطح ۴ خواهران می‌توانند با شماره ۳۲۰۰۸۱۷۵ یا ۳۲۰۰۸۱۱۲ با کد ۰۵۱ تماس بگیرند.

دریافت دفترچه راهنمای پذیرش سطح ۴

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha