دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 959960
۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹
انتخابات ریاست جمهوری

حوزه/ مبلغ فعال مدرسه علمیه الزهرا(س) شوش گفت: از دیدگاه رهبر انقلاب، مسئله انتخابات ریاست جمهوری، در واقع سپردن سرنوشت و بخش عمده امکانات کشور به یک نفر یا یک مجموعه است؛ البته سرنوشت مسائل اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، روابط خارجی و مسائل گوناگون دیگر نیز وابسته به این قضیه می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، خانم جلالی، مبلغ فعال مدرسه علمیه الزهرا(س) شوش دانیال(ع)، در نشست علمی-پژوهشی که در راستای تحلیل مسائل سیاسی روز کشور اجرا شد، به بررسی ویژگی‌های رئیس‌جمهور از دیدگاه مقام معظم رهبری پرداخت.

وی با استناد به آیه ۵۸ سوره مبارکه نساء مبنی بر «إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَی أَهْلِهَا وَإِذَا حَکَمْتُمْ بَیْنَ النَّاسِ أَنْ تَحْکُ مُوا بِالْعَدْلِ»، مهم‌ترین ودیعه و امانت را مدیریت و رهبری جامعه دانست و گفت: خوشبختی، سعادت و پیشرفت جامعه در انتخاب افراد متخصص، لایق و دارای رفتار عدالت‌خواه است؛ چراکه منشأ بسیاری از نابسامانی‌ها، ظلم و عقب‌افتادگی در طول تاریخ به دلیل ریاست افراد نااهل و نالایق بوده است.

جلالی در ادامه، با اشاره به معیارهای فرد اصلح، بیان کرد: اصل اساسی در تقسیم پست‌ها، سپردن مدیریت و فرماندهی در حکومت اسلامی، گزینش شایسته‌ترین افراد است و تنها راه حاکمیت صالحان این است که انسان در انتخاب، هیچ انگیزه‌ای غیر از  انتخاب  اصلح نداشته باشد؛ چنانچه پیامبر با انتخاب عتاب بن اسید به فرمانداری مکه، مسلمانان را به توجه به این اصل  فراخواند و انحراف از این خط را خیانتی به خدا و پیامبر(ص) و همه جامعه اسلامی  برشمرد.  

وی اضافه کرد: آنچه سبب حفظ عزت و حرکت کشور به سمت  شکوفایی می‌شود، آگاهی و توجه به معیارها و اهداف انقلاب اسلامی است؛ چنانچه غفلت از آن‌ها منجر به عقب‌ماندگی جامعه و مردم خواهد شد؛ ازاین‌رو باید  تلاش  کرد  افرادی  گزینش  شوند که مصداق  آیه ۳۰ سوره مبارکه فصلت «إِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتی کُنتُم توعَدونَ» باشند که قلب‌هایشان با اصل استقامت، یاد و توکل به خدا خو گرفته باشد.

جلالی، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در انتخاب فرد اصلح گفت: از دیدگاه رهبر انقلاب، مسئله انتخابات ریاست جمهوری، در واقع سپردن سرنوشت و بخش عمده امکانات کشور به یک نفر یا یک مجموعه است؛ البته سرنوشت مسائل اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، روابط خارجی و مسائل گوناگون دیگر نیز وابسته به این قضیه می‌باشد.

وی در پایان به ویژگی‌های رئیس‌جمهور اصلح همچون ایمان، عدالت، داشتن عملکرد  انقلابی و جهادی، مردمی بودن، اعتماد داشتن به جوانان، اعتقاد به توانمندی‌های داخلی، مدیریت و توانمندی در اجرای  امور و... اشاره و به تبیین هر یک از موارد پرداخت.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha