دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سردار علی محمد اکبری
سردار علی‌محمد اکبری

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت: آزادسازی خرمشهر، ضمن افزایش قدرت بازدارندگی خارجی جمهوری اسلامی یک سبک موفق از جلوه ایمان و معنویت در نبرد میدان را اثبات کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، سردار علی محمد اکبری، امروز در نشستی با خبرنگاران استان با اشاره به سی‌ونهمین سالگرد فتح خرمشهر و هفته مقاومت و پیروزی، اظهار داشت: ٣ خردادماه روز مقاومت، ایثار، پیروزی و روز فتح خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس بوده که پس از ۵۷۵ روز به کانون وطن بازگشت.

وی افزود: دنیای استکبار در این روز فهمید که شکست‌خورده نهایی این نبرد نابرابر در برابر فداکاری‌های رزمندگان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری بیان کرد: حماسه سوم خرداد ۱۳۶۱ با وحدت نیروهای مسلح، پشتیبانی مردم و از خودگذشتگی رزمندگان سلحشور رقم زده شد که نقطه عطفی برای ملت بزرگ ایران در تایخ اسلام محسوب می‌شود.

اکبری با اشاره به سخنان گهربار امام راحل درمورد فتح خرمشهر خاطرنشان کرد: خرمشهر را قطعا خدا آزاد کرد و به تعبیر مقام معظم رهبری، حماسه ملت ایران در دفاع مقدس، نمایشگر قله ظرفیت‌ها و توانایی‌های انسانی مردم این سرزمین است.

وی تصریح کرد: فتح خرمشهر از نقاط مهم و حساس تاریخ انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس بوده که قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران را به ظهور رساند.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) با اشاره به رمز عملیات بیت‌المقدس و نحوه برگزاری آن گفت: این عملیات در ۳۰ دقیقه بامداد روز ۱۰ اردیبهشت سال ۱۳۶۱ با اعلام رمز مقدس" بسم الله الرحمن الرحیم، بسم الله القاصم الجبارین، یا علی ابن ابی طالب علیه السلام" آغاز و با پیروزی رزمندگان اسلام در ٣ خرداد ماه و فتح خرمشهر، نگرانی جبهه استکبار از به خطر افتادن منافعشان در  منطقه آغاز شد.

 اکبری افزود: خرمشهر ٤ بار در طول تاریخ از سوی بیگانگان اشغال شده که در پایان با رشادت اقشار مختلف مردم و از خودگذشتگی رزمندگان در این تاریخ در حالی که ارتش بعث عراق، تمهیدات دفاعی قوی و استحکامات سنگین شامل طرح ۲۰ ساله دفاع از شهر داشت، به آغوش میهن اسلامی بازگشت و آزاد شد.

وی بیان کرد: رژیم بعث عراق تمام توان خود را برای حفظ خرمشهر به‌کار برده بود و صدام ادعا داشت که در صورت بازپس‌گیری خرمشهر از سوی ایران، کلید بصره را تقدیم ایرانیان می‌کنند، اما به این وعده هم عمل نکرد.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) استان با اشاره به برخی از پیام‌های فتح غرورآفرین خرمشهر خاطرنشان کرد: آزادسازی خرمشهر، ضمن افزایش قدرت بازدارندگی خارجی جمهوری اسلامی یک سبک موفق از جلوه ایمان و معنویت در نبرد میدان را اثبات کرد.

 اکبری تصریح کرد: مردم غیور و ولایتمدار چهارمحال و بختیاری از انقلاب و تاریخ دفاع مقدس در آزادسازی خرمشهر نقش خود را به خوبی ایفا کردند، همان‌طور که در سال‌های اخیر و در مقابله با ویروس کرونا، کمک‌های مؤمنانه و نهضت مواسات خوش درخشیدند.

وی ادامه داد: در عملیات بیت‌المقدس حدود ۳۰۰ نفر رزمنده دلاور از خطه چهارمحال و بختیاری حضور مقتدرانه داشته و حدود ۸۰ شهید و  ۱۰۲ نفر جانباز تقدیم اسلام کرد.
فرمانده سپاه قمربنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری به هجمه‌های مختلف جبهه استکبار علیه انقلاب اسلامی، تهدید و تحریم‌های ظالمانه اشاره کرد و گفت: فتح خرمشهر الگویی برای تحقق فتوحات دیگر در قالب ساختارهای جدید و در عرصه‌های سیاسی، علمی، فناوری، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است که با وحدت و همدلی مردم و مسئولین نظام حاصل می‌شود.

اکبری با اشاره به نزدیک بودن انتخابات سرنوشت‌ساز ریاست‌جمهوری اضافه کرد: امیدواریم شاهد انتخاباتی پرشور و حداکثری و انتخاب درست باشیم و با تشکیل دولت انقلابی، جهادی و جوان شعار سال مبنی بر تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها تحقق یافته و اکثر مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم برطرف شود.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha