پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
انتخابات ریاست جمهوری

حوزه/ حضور در انتخابات یک وظیفه ملی است و این حضور می تواند روح نشاط و احساس مسئولیت را همیشه در جامعه زنده نگه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان غربی سلبناز جلیلی، امروز در مراسمی که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا (س) شاهین دژ برگزار شد، با بیان این که مشارکت مردم در انتخابات و حق آن ها در تعیین سرنوشت در همه جهان به رسمیت شناخته شده است، اظهار داشت: در جمهوری اسلامی ایران، «مردم» به عنوان صاحبان نظام بر اساس آموزه های اسلامی، کلیدی ترین نقش را در نحوه اداره امور کشور و تعیین حاکمان و نمایندگان خویش دارا شدند. این نقش در اصول متعدد قانون اساسی؛ از جمله اصول ۳، ۶ و ۵۶ قانون اساسی منعکس شده است.

وی ادامه داد: اصل ۵۶ قانون اساسی با تصریح به حق انسان‏ بر سرنوشت‏ اجتماعی‏ خویش‏، آن را حقی الهی معرفی می کند که از جانب خدای متعال به انسان اعطا شده است و کسی نمی تواند این‏ حق‏ الهی‏ را از انسان‏ سلب‏ کند یا در خدمت‏ منافع فرد یا گروهی‏ خاص‏ قرار دهد.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی افزود: تأکیدات مکرّر بنیانگذار نهضت، حضرت امام خمینی (ره) در زمان حیات خویش و نیز مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای (مدّ ظله العالی) نسبت به لزوم حضور مردم در انتخابات و اثرات آن در پیشبرد نهضت، در پیش، هنگام و پس از برگزاری هر انتخابات، بیانگر اهتمام جدّی رهبران نظام به این نقش و تکیه نظام اسلامی به مردم در همیشه دوران بوده است.

وی اضافه کرد: بعد از انقلاب اسلامی مردم در همه صحنه های انتخاباتی اعم از ریاست جمهوری، مجلس خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا حضور حداکثری داشته اند و این مشارکت حداکثری در انتخابات خصوصا انتخابات اتی ۲۸ خرداد۱۴۰۰۰ می تواند آثار مثبتی داشته باشد خصوصا که ریاست جمهوری مهم ترین نهاد نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

جلیلی در ادامه به آثار مثبت مشارکت حداکثری در انتخابات پرداخت و گفت: یکی از جاهائی که مردم می توانند حضورشان را نشان بدهند، البته جبهه‌ کفر و استکبار همه‌ تلاششان این است که مردم در این انتخابات شرکت نکنند.

وی تصریح کرد: حضور مردم در صحنه ها مشت محکمی به سینه ی دشمنان خواهد کوبید؛ حضور در انتخابات یک وظیفه ملی است و این حضور می تواند روح نشاط و احساس مسئولیت را همیشه در جامعه زنده نگه دارد و حرکتی مردمی را به رخ دشمنان این ملت بکشد.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی، احساس مسئولیت در برابر آزمون الهی و ادای دِین شرعی، اخلاقی، سیاسی و ملّی را دیگر پیام های انتخابات عنوان کرد و گفت: امروز مسأله انتخابات حقیقتاً یک عرصه امتحان الهی است و آحاد ملت ما باید بدانند آنچه بکارند، درو خواهند کرد.

وی، پشتوانه خدمتگزاری مطلوب تر مسئولان در اداره آینده کشور را از نتایج حضور در انتخابات عنوان کرد و افزود: اگر ملت ایران باز هم مثل سال های گذشته در انتخابات حضور پیدا کنند، دشمن در مقابل آنان احساس زبونی و ضعف خواهد کرد و آن وقت مسؤولان و دولتمردان می توانند با خیال راحت، به اداره امور کشور بپردازند.

جلیلی در پایان با بیان این که حضور در انتخابات باعث عزت و سربلندی اسلام و اقتدار افزون تر نظام جمهوری اسلامی خواهد بود، گفت: حضور مردم در انتخابات دفاع از اسلام و کشور و انقلاب محسوب می شود و هر مقدار این حضور وسیع تر و قوی تر باشد، نشانه اقتدار بیشتر نظام اسلامی است.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha