شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام بهاری

حوزه / حجت الاسلام بهاری در جمع طلاب مدرسه امام صادق(ع) قزوین گفت: دغدغه نخبگانی و حمایت از نخبگان باید به شکل شایسته و به‌ صورت گفتمان تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام بهاری، صبح امروز امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه امام صادق (علیه الاسلام) قزوین گفت: حوزه علمیه قزوین یکی از حوزه های قدیمی و شاخص در کشور بوده که توانسته علمای مطرح و برجسته را به نظام مقدس جمهوری اسلامی تحویل و تربیت نماید.

وی به موضوع شناسایی نخبگان حوزه های علمیه پرداخت و بیان کرد: دفتر امور نخبگان و استعدادهای برتر مرداد ۱۳۹۸ به عنوان بخش مستقل و ستادی مرکز مدیریت به دستور آیت الله اعرافی تاسیس شد.

حجت الاسلام بهاری خاطرنشان کرد: ماموریت دفتر امور نخبگان، شناسایی، ساماندهی طلاب استعداد برتر و ممتازین ویژه وحمایت از ایشان در راستای تربیت نیروی نخبه و کارآمد برای حل مسائل و رفع نیازهای نخبگانی حوزه، نظام و جامعه اسلامی است.

مدیر امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه  تصریح کرد: شناسایی طلاب استعداد برتر و ممتازین بر اساس آیین نامه ها و دستورالعمل ها ی مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه صورت می گیرد که بعد از فراخوان عمومی به تمام طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور و احصاء طلاب به صورت خوداظهاری مصاحبه علمی در عرصه های آموزش، تبلیغ وپژوهش برگزار می شود.

مدیر امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه گفت: دغدغه نخبگانی و حمایت از نخبگان باید به شکل شایسته و به‌ صورت گفتمان تبدیل شود.

حجت الاسلام بهاری تصریح کرد: طلاب فرهیخته نباید خود را طلبکار نظام و حوزه بدانند، بلکه خود را در خدمت حوزه و نظام قرار دهند و آنچه از دست آن‌ها برمی‌آید، برای حوزه انجام دهند.

وی، ساماندهی طلاب نخبه و ممتاز در حوزه های علمیه را ضروری دانست و بیان کرد: لازم است توانمندی ها و حوزه های تخصصی و نیز استعدادهای  طلاب شناسایی شده و بر اساس آن دسته بندی صورت گیرد.

حمایت از نخبگان تبدیل به گفتمان شود

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha