سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه / حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم گفت: کشور درگیر مشکلات مزمن اقتصادی بوده و جز با نگاه تحولی درمان نخواهد شد و در مقطع حاضر تشکیل دولت جوان انقلابی بهترین راه حل برای این امر است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، امروز در برنامه پیام جمعه گفت: کشور درگیر مشکلات مزمن اقتصادی بوده که جز با نگاه تحولی درمان نخواهد شد و در مقطع حاضر تشکیل دولت جوان انقلابی بهترین راه حل برای این امر است.

وی افزود: مشکل کشور از ناحیه‌ مدیریت اقتصاد است، هرجا با مدیریت‌های قوی و خستگی ناپذیر مواجه بودیم کار پیشرفت کرده و هرجا که این‌جور حضورِ لازم و دائم وجود نداشته باشد، مشکلات پیش آمده است.

امام جمعه تبریز گفت: اختیارات و وظایف رئیس جمهور در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به قدری گسترده است که رئیس جمهور می‌تواند با اجرای صحیح قانون اساسی، انتخاب درست کابینه و انتصابات شایسته سالارانه، هوشیاری در امضای قراردادها و پیمان‌های بین‌المللی، برنامه‌ریزی صحیح و بودجه بندی درست و استفاده صحیح از شوراهای عالی در اختیار بر مشکلات کشور علاج کند.

وی اضافه کرد: جنگ ۱۱ روزه غزه با اسرائیل، چند دستاورد مهم داشت که در آینده‌ جهاد و مقاومت ملت فلسطین بسیار تأثیرگذار است، یکپارچگی مردم ناتوان اما شجاع و نترس فلسطین، بسیج افکار عمومی جهانی بر علیه رژیم غاصب، تجربه شیخ جرّاح یک الگوی موفق برای مقاومت و پایداری، تجربه حکمرانی و عقل سیاسی و تکلیف شرعی ملت‌های مسلمان و دولت‌ها بنفع فلسطین و خسارات اقتصادی مهم به اسرائیل از تعطیلی فرودگاه‌ها گرفته تا صنعت گردشگری و صنایع نفت و گاز...

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم ادامه داد: سوریه هم به جهت جایگاه سوق‌الجیشی و هم به‌خاطر جایگاهش در جبهه مقاومت، عمق راهبردی ایران محسوب شده و مورد حمایت و توجه ایران انقلابی بوده و خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در رد یا تایید هیچ یک از نامزدها و یا لیست های ائتلافی شوراهای شهر و روستای استان دخالت ندارم و ائمه جمعه  نیز حامی منتخبان مردم هستند.

حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم گفت: موقعیت ماه شوال بسیار خاص است و بین دو فصل تزکیه‌ای قرار گرفته است.به گونه‌ای که متأخر از فصل اول خودسازی(یعنی سه ماه رجب المرجب، شعبان المعظم و رمضان المبارک) و متقدم بر فصل دوم تزکیه(یعنی ذی‌القعدة، ذی‌الحجة و محرم الحرام) است؛ پس توصیه میکنم با رعایت تقوای الهی، خیر دنیا و آخرت را برای خود به ارمغان آورید.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha