دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
انتخابات 1400

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی گفت: کاندیداهای انتخابات به طور شفاف، طرح های خود را برای تغییر در وضع نامطلوب کنونی اعلام کنند.

دکتر شهلا باقری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به ضرورت حضور گسترده مردم در پای صندوق های رأی در روز بیست و هشتم خردادماه ابراز داشت: همان طور که مقام معظم رهبری به درستی فرمودند هر چند که انتخابات در یک روز برگزار می شود اما تأثیرات آن تا سال ها بر روی ابعاد مختلف زندگی مردم باقی می ماند و لذا اعضای جامعه نباید نسبت به این مساله مهم و تأثیرگذار، بی تفاوت و یا کم تفاوت باشند.

وی همچنین بر لزوم تقویت اُمید به آینده در سطح جامعه در شرایط کنونی تأکید کرد و افزود: از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری انتظار می رود که به صورت شفاف و دقیق، طرح ها و برنامه های عملیاتی خود برای برون رفت کشور از مشکلات کنونی را با مردم در میان بگذارند و از ظرفیت رسانه و فضای مجازی از جمله صدا و سیما در این خصوص نهایت استفاده را ببرند.

باقری گفت: متأسفانه در وضعیت فعلی به جهت ضعف و بی تدبیری مسئولان و دولتمردان، برخی از مردم و از جمله نسل جوان تا حدودی نسبت به آینده کشور نااُمید هستند که باید برای حل این مساله و تزریق اُمید و نشاط در سطح جامعه تلاش کرد و قطعاً انتخابات یکی از بسترهای شکل گیری همین امید به آینده است.

وی ادامه داد: همچنین لازم است که نسبت به شبهه افکنی ها و جنگ روانی رسانه های ضدانقلاب با بصیرت افزایی و آگاهی بخشی عمل کنیم و نگذاریم که این قبیل رسانه ها مردم را از حضور در انتخابات دلسرد و مأیوس سازند.

عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی همچنین در خصوص مؤلفه ها و شاخصه های نامزد اصلح گفت: ایمان و معنویت، التزام به اخلاق و سبک زندگی اسلامی، نظم فردی و اجتماعی، قانون مداری، تلاش همه جانبه در جهت خدمت به مردم به خصوص محرومان، مبارزه با فساد و تبعیض، تلاش خستگی ناپذیر در مسیر تحقق عدالت، پرهیز از تجمل گرایی و داشتن توان مدیریتی بالا از جمله شاخصه های کاندیدای اصلح است که باید این ها به درستی برای مردم تبیین شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha