سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
شعبانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به وصیت حضرت امام(ره) که فرمودند نگذارید انقلاب به دست نا اهلان بیفتد، گفت: نااهل به کسی گفته می‌شود که نتواند اهداف انقلاب اسلامی را محقق کند و ظرفیت تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی را نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، بعد از ظهر امروز در جمع مدیر و اساتید دانشگاه فرهنگیان همدان با اشاره به لزوم توجه به دانشگاه فرهنگیان، اظهار داشت: متاسفانه بعضی از سیاست‌های کلی در راستای حمایت از دانشگاه فرهنگیان قرار نگرفت و لذا امیدواریم مسئولان مربوطه اهمیت و جایگاه این مرکز آموزشی را به درستی درک کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید دغدغه تربیت نسل آینده را داشته باشیم، مطرح کرد: زمانی که اهمیت تربیت نسل جدید و کودکان و نوجوانان را به درستی درک کنیم، قطعا با تمام وجود از دانشگاه فرهنگیان حمایت خواهیم کرد.

امام جمعه همدان با بزرگداشت یاد و نام رهبر کبیر انقلاب، امام خمینی(ره) را جز علمای برجسته حوزه علمیه عنوان کرد و گفت: امام خمینی(ره) به مقام فنا فی الله رسیده بود و با تمام وجود در این مسیر و مسیر خدمت به مردم قدم بر می‌داشتند.

وی با بیان اینکه تفاوت امام خمینی(ره) با دیگر عرفا آن بود که در عرصه مدیریت اجتماعی ورود کردند و با نگاه عرفانی وارد عرصه سیاست شدند، خاطر نشان کرد: در گذشته حکومت‌ها به صورت سلطنتی و مبتنی بر هوای نفس و قدرت یک شخص خاص اداره می‌شد و پس از این نوع حکومت، بشر نوع حکومت لیبرال دموکراسی را به دنیا معرفی کرد.

نماینده ولی فقیه در همدان افزود: حکومت لیبرال دموکراسی را می‌توان ارضا قدرت طلبی انسان‌های بیشتری دانست و یا به عبارت دیگر حکومت هوای نفس جمعی نامید، نوع حکومتی که غرب معتقد است امکان ارائه طرحی بهتر از آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در مقابل لیبرال دموکراسی، حکومت ولایت فقیه مطرح شده است، یادآور شد: ولایت فقیه که حضرت امام(ره) آن را مطرح کردند، از زمان آغاز غیبت کبری مطرح بود، اما رهبر کبیر انقلاب این نظریه را تبدیل به یک مسئله اصلی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی خروج از هوای نفسانی شخصی و اجتماعی است، اظهار داشت: البته در مسیر انقلاب در برخی از موارد شاهد اشتباهاتی از طرف افراد بوده‌ایم، اما نکته مهم آن است که نباید اشتباهات این افراد را به اصل نظام اسلامی و ولایت فقیه ربط دهیم.

وی تصریح کرد: در توجه به آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی، در برخی از موارد به خوبی عمل کرده و از برخی دیگر غافل شده‌ایم، در حالی که باید به تمامی قسمت‌های آن به درستی نگاه کنیم.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه فلسفه اصلی انقلاب اسلامی را در کلید واژگان فرمایشات امام خمینی(ره) در زمان ورود به ایران می‌توان مشاهده کرد، گفت: در طول این سال‌ها در عرصه مقابله با استکبار، عملکرد خوبی را شاهد بودیم، اما در عرصه فساد داخلی با مشکلاتی روبرو هستیم که با وجود کسب دستاوردهایی، موفقیت‌های کمتری به دست آورده‌ایم.

وی با اشاره به وصیت حضرت امام(ره) که فرمودند نگذارید انقلاب به دست نااهلان بیفتد، مطرح کرد: نااهل به کسی گفته می‌شود که نتواند اهداف انقلاب اسلامی را محقق کند و ظرفیت تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی را نداشته باشد.

نماینده ولی فقیه در همدان اهلیت را در توانایی فرد و داشتن برنامه برشمرد و یادآور شد: این روزها که در حال نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری هستیم و همه مردم در پی انتخاب فرد اصلح هستند، باید ویژگی‌های فرد اصلح در جامعه به درستی تبیین شود.

وی اصلح را فردی عنوان کرد که با برنامه به صحنه آمده است و گفت: امروز اولویت اصلی معیشت مردم است، بنابراین فرد اصلح باید به جای شعار دادن، راهکارهای اجرایی برای حل تورم و مشکلات معیشتی مردم را بداند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی امروز در دنیا حرف برای گفتن دارد، مطرح کرد: انقلاب اسلامی در مقام تئوری و نظریه، موضوعات قابل دفاعی در سطح دنیا دارد که این همان تفاوت اساسی انقلاب اسلامی با دیگر حکومت‌های دنیا است، البته در مقام عمل با نواقصی روبرو هستیم که لازم است برای جبران آن با تمام وجود تلاش کنیم.

وی حکومت اسلامی را حکومت ضوابط اسلامی و ولایت فقیه را حکومت قواعد و ضوابط اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: در اهداف حکومت اسلامی مردم به عنوان عامل حفظ نظام و منشا قدرت بیان شده‌اند و لذا قطعا حضور حداکثری مردم در انتخابات می‌تواند قدرت چانه زنی دولت آینده در عرصه بین‌الملل را افزایش دهد و تضمین کننده امنیت کشور باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha