جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مجتمع مفتاح مشهد

حوزه/ مسئول مجتمع فرهنگی، تربیتی و آموزشی مفتاح مشهد از آمادگی ارائه خدمت به حوزه های علمیه کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام ملااحمدی، پیش از ظهر امروز به صورت ویدئو کنفراس در اجلاسیه مدیران مدارس علمیه و تخصصی سراسر استان فارس که در مجتمع فرهنگی، آموزشی و تفریحی مفتاح مشهد برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از حضور مدیران مدارس علمیه استان فارس در مشهد، اظهار کرد: در مجموعه مفتاح ظرفیتی کمی داریم که با درخواست های بسیاری در کشور مواجه هستیم، اما در حد توان در خدمت حوزه های علمیه خواهیم بود.

وی در ادامه با تصریح اینکه تاکنون حوزه های علمیه هیچگونه امکاناتی مانند مجموعه مفتاح نداشته اند، اضافه کرد: اولین مرکزی که با این ویژگی ها تاسیس شده مجموعه مفتاح بوده که با همت آیت الله اعرافی ایجاد شده است.

مسئول مجتمع فرهنگی، تربیتی و آموزشی مفتاح مشهد عنوان کرد: مجموعه مفتاح در سال ۹۶ خریداری شد که پیش از آن یک باغ و متعلق به یک شرکت بوده است. این مجتمع مجموعه ۲۰۰ هکتار است، ۱۴ هزار درخت مثمر و سه قنات، سه چشمه و هفت استخر را دارا است.

وی گفت: در سال ۹۷ طبق طراحی به عنوان فاز صفر به ظرفیت هزار نفر اسکان، زیر نظر مهندسین کارها را آغاز کرده ایم. مجموعه مفتاح دارای سالن کنفرانس با ظریفت ۱۲۰ نفر، حسینه ظرفیت ۴۵۰ نفر، سالن غذا خوری و سوئیت است.

حجت الاسلام ملااحمدی خاطرنشان کرد: حدود ۶ هزار نهال مثمر را کاشت کرده ایم؛ تا اوایل سال ۹۹ هیچ گونه ارتباط اینترنتی نداشتیم اما هم اکنون دسترسی ها نیز فراهم است.

وی گفت: برگزاری طرح ولایت طلاب به مدت ۴۰روز، برگزاری دوره های زمستانه، دوره های مدارس قم که هنوز ادامه دارد، دوره منطق تخصصی فلسفه از جمله بخشی از برنامه هایی است که برگزار شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مطلع IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    2 1
    باسمه تعالی از تلاش های خالصانه و گمنام معاون وقت منابع انسانی و پشتیبانی حوزه های علمیه جناب آقای سید مصطفی حسینی نژاد نیز تشکر قدردانی می نماییم. شجاعت و مدیریت و روحیه جهادی ونقش اساسی و غیر قابل انکار آقای حسینی نژاد و حمایت آیت الله اعرافی دامت برکاته در خرید وتجهیز مجموعه مفتاح بی بدیل بود.
  • سلمان IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
    3 1
    نمی دونم چی بگم؟ هر روز یه ساختمان اداری حوزوی سبز میشه مثل علف هرز! خب حقوق این کارمندان جدید و هزینه ساخت و نگهداری این ساختمان های مجلل از کجا میاد؟ حالا خروجی داریم یا نه؟ ... لا اله الا الله طلبه های درسخون که طرف این کارها نمی روند قدیم الایام علما داخل منازل محقر خود آثار بزرگ ارائه دادند و حجت را بر ما تمام کردند
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
      2 1
      سلام علیکم در ۱۰ها سال گذشته حوزه در مشهدفضایی برای دوره های آموزشی کوتاه مدت وبلندمدت طلاب در جوار بارگاه امام رضا علیه السلام نداشت و اجرای آن توسط ستادحوزه علمیه برای اولین بار بوده است و سالهای قبل همواره اجاره می نمودند که علاوه بر مسائل حقوقی ومالی هزینه های بسیارمتحمل می شدندوسرمایه نبود لیکن اکنون سرمایه است و خودکفا ودرآمدزا و تجهیز و خریدآن از سایر بودجه ها نظیر خیرین و ..بوده واز حقوق کارمندان نبوده است بلکه موجب منابع پایدار نیز بوده است.
  • از طلبه ها IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
    1 2
    سلام ما رفتیم و خیلی خوب و ساده با تهذیب بود.
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
    1 0
    آقا چرا نمی ذارند کار کنند
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
    2 1
    اولاً مگر از جیب پدر گرامی شان این کار را کرده اند؟ این کارها با بودجه دولتی اختصاص یافته به حوزه صورت می گیرد. پس بنابراین خدمت ماندگار مربوط به دولت فعلی است که این بودجه را اختصاص داده است. نکته مهم تر اینکه اساساً مگر ما قائل به اقتصاد اسلامی نیستیم؟ در همین برنامه های کاندیداهای ریاست جمهوری ، آقای سعید جلیلی چند روز قبل گفتند برنامه شان این است که مهمانسراهای نهادهای دولتی را به زوج های جوان بدهند.، یعنی اساساً اینکه هر نهادی برای خودش مهمانسرا و هتل و زائرسرا تأسیس می کند خلاف تدبیر اقتصادی و به زیان کشور است. آیا در کشورهای ژاپن و آمریکا و آلمان وسوئد... کنار دریا و جنگل اگر صد شهر داشته باشند و هر شهری صد ارگان داشته باشد ده هزار هتل برای ارگانهای هر کدام از شهرها نیاز بوده و هر کدام از ارگانهای این صد شهر برای خودش هتل تأسیس کرده است؟ آیا عقل این کشورها به این کارها نمی رسیده است؟ این کشورهای روی کاهش هزینه های بخش خصوصی برای مسافرت سرمایه گذاری می کنند بطوریکه الآن مسافرت به آنتالیا ترکیه از مسافرت به عتبات یا کیش ارزان تر است. اگر حوزه ادعای اقتصاد اسلامی دارد روی این کار کند که هزینه مسافرت به مشهد معادل هزینه مسافرت به آنتالیای ترکیه شود همین کافی است والا تقلید از نهادهای دولتی که هر ارگانی که در شهرهای ایران است برای آن ارگان آن شهر هتل در مشهدساخته چه تشکری دارد. از صد سال قبل حسینیه یزدی و حسینیه قمی ها و حسینیه اصفهانی ها در عتبات وجود داشت آنهم بدون بودجه دولتی و این قدر تشکر و تقدیر هم از سازندگان نمی شد.
  • استاد سطوح عالی حوزه علمیه IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
    1 1
    خدا خیرتون بدهد در این زمان اگر کار علمی بخواهد انجام شود باید استاد آرامش داشته باشد به حضرت آیت‌الله اعرافی بفرمایید با دو ملیون تومان استاد حوزه آرامش ندارد البته ایشان میبایستی بین اساتید شاغل و غیره تفاوت قائل شوند
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
    1 0
    آقای سعید جلیلی کاندیدای ریاست جمهوری اعلام کردند برنامه ایشان در ریاست جمهوری احتمالی این است که مهمانسراهای دولتی را به زوج های جوان واگذار می کنند. تکلیف این مجتمع تفریحی مفتاح مشهد که با بودجه دولتی ساخته شده است چیست؟ به زوج های طلبه واگذار می شود؟ زیرا آقای سعید جلیلی می فرمایند مسافرت به کیش گرانتر از مسافرت به آنتالیا است زیرا به جای اینکه روی ارزان سازی مسافرت کار کنیم هر ارگانی برای خودش یک هتل و زائرسرای مستقل ساخته است. و در اقتصاد غربی کاری کرده اند که آنتالیا ارزان تر از سفر کیش شده است باید اقتصاد اسلامی را ایجاد کنیم یعنی جلوی اینکه هر ارگانی زائرسرای اختصاصی داشته باشد را بگیریم
  • IR ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
    0 0
    به هرحال اهل منطق و تدبر باشید
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
    5 0
    وقتی طلبه های قم به مرکز خدمات حوزه اعتراض می کنند که چرا ساخت مجتمع های مسکونی هزار واحدی طلاب در شهر قم متوقف شده، مرکز خدمات حوزه پاسخ می دهد که در گذشته اشتباه شده است که مجتمع های هزار واحدی مسکونی ویژه طلاب ساخته شده است و دیگر این اشتباه را تکرار نمی کنیم و خانه های طلاب باید در میان مردم ساخته شده باشد نه اینکه خانه های اختصاصی طلاب در جایی دور از مردم ساخته شود، طلاب باید میان مردم باشند، فروشگاه های مرکز خدمات حوزه که بدون ضامن و بدون چک، اجناس قسطی به طلاب می فروختند تعطیل شده است زیرا طلاب باید مانند سایر مردم عادی به فروشگاه های بازار مراجعه کنند. ولی وقتی نوبت به ساخت مجتمع های تفریحی می رسد که مشتری اول آنها مدیران و کارمندان نهادهای حوزوی هستند که به سرعت سوئیت ها را رزرو اینترنتی می کنند یعنی گویا با رانت اطلاعاتی از همکاران خود از قبل برای رزروو اینترنتی اطلاعات و آمادگی می گیرند و در ایام پیک مثل نوروز یا تابستان یا تعطیلات رسمی سوئیت ها را رزوو اینترنتی می کنند یا مدیرانی که سالیانه باید چندین بار جهت سخنرانی های اداری و برگزاری جلسات و گردهمایی کشوری به این مجتمع های فرهنگی تفریحی بروند، هیچ کس نمی گوید چرا حوزه باید مجتمع تفریحی اختصاصی داشته باشد و مجتمع تفریحی طلاب باید از مجتمع تفریحی مردم عادی جدا شود. وقتی قرار است مدیران استخر بروند ، سانس استخر اساتید حوزه از سانس استخر طلاب عادی جدا می شود ولی وقتی نوبت ساخت خانه مسکونی برسد می گویند اشتباه کردیم خانه طلاب را جدا از مردم ساختیم و باید خانه طلاب در میان مردم باشد و دیگر این اشتباه را تکرار نمی کنیم. ولی خودمان سالی چندین بار به مجتمع های تفریجی برای سخنرانی کردن و برگزاری مراسم های مختلف می رویم برای طلاب این کار اشکال دارد برای مدیران اشکال ندارد نقل می کنندکه دختری فرار شده و از محقق داماد درخواست می کند شب به حجره او در مدرسه علمیه پناهنده شود ، محقق داماد هم قبول می کند و شب تمام انگشت هایش را می سوزاند که مبادا وارد حجره خودش که دختر خوابنده است برود، به همین دلیل شاه صفوی دخترش را به محقق داماد می دهد، یعنی در گذشته زنان و دختران در حجره های مدارس علمیه می توانستند ساکن شوند و بنابراین اکنون هم می توان از ظرفیت مدارس علمیه مشهد استفاده کرد و نیازی به ساخت هتل و مجتمع تفریحی نیست
    • مطلع تر IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
      1 0
      با سلام اولا: اون مطلب در مورد مسکن سازی طلاب از مسئولین مرکز خدمات نقل کردید بخشی از حقیقت است و نه همه آن زیرا این نظر ستیزه جویانه مدیریت سابق مرکز با مدیریت اسبق آن بود و متاسفانه به توقف تملک زمین دولتی ارزان قیمت برای عموم طلاب شد. ثانیا: اون قصه پناهنده شدن دختر فراری در مورد مرحوم میرداماد در اصفهان است نه محقق داماد.
    • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
      0 0
      اقتضاعت روز گار را بایستی در نظر گرفت و مشورت با اساتید سطوح عالی منطقی تر است
    • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
      1 0
      برادر بزرگواری که با نام «مطلع تر» کامنت گذاشته اند، در کامنت خود فرموده اند که(( [متوقف کردن ساخت مجتمع های مسکونی هزار واحدی طلاب توسط مرکز خدمات حوزه] نظر ستیزه جویانه مدیریت سابق مرکز با مدیریت اسبق مرکز خدمات حوزه بود و متاسفانه منجر به توقف تملک زمین دولتی ارزان قیمت برای عموم طلاب شد. )) چرا متوقف شدن واگذاری زمین ارزان قیمت دولتی به طلاب علنی نشد که طلاب بدانند مرکز خدمات حوزه در حال چه کاری است، آیا اگر طلاب مطلع می شدند با رایزنی با دولت نمی توانستند مشکل را حل کنند؟ دولت در ماه رمضان به حساب هر طلبه دو میلیون تومان واریز کرد بنابراین با تعامل و رایزنی امکان حل شاید وجود داشت چرا این مسأله را علنی نکردند؟
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
    1 1
    لطفا نگاه را بلندتر نمایید
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
    0 1
    مابه سهم خودمان از کلیه دست اندرکاران تشکر و قدردانی می نماییم.امیداست این گونه اتفاقات ادامه داشته باشد....
  • هوشنگ امیری IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    0 0
    چه فایده ای دارد وقتی امکان رزرو فقط برای آقایون هست
  • مشهدی IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    وای چقدر متن ها طولانیه واقعا کسی اونارو می خونه یکم مفید و مختصر بنویسید