شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شعبانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی، قانون خدا و حاکم شدن آن در جامعه مطرح است نه افراد، عنوان کرد: افرادی که وارد عرصه انتخابات شده‌اند نباید از این نکته غافل شوند که در اسلام چیزی به نام قدرت طلبی وجود ندارد، بلکه آنچه در اسلام مطرح شده خدمتگزاری و خدمت به مردم است.

 گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز  عبادی سیاسی جمعه همدان، با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار داشت: در این روز باید یاد امام خمینی(ره) را گرامی بداریم، رهبری که سیاست را عین مذهب می‌دانست و مبارزات را مصداق کار دینی معرفی می‌کرد.

وی با تاکید بر اینکه در طول مبارزات با رژیم طاغوت امام(ره) سیاست را جدای از مذهب نمی‌دانست، گفت: متاسفانه آن طور که باید نتوانسته‌ایم اندیشه‌های امام خمینی(ره) را در جامعه تبیین کنیم و لذا لازم است که نسل جوان امروز با سخنان و فرمایشات رهبر کبیر انقلاب آشنا شوند و آن را مطالعه کنند.

امام جمعه همدان با اشاره به نزدیک بودن ایام انتخابات، به دیدگاه امام(ره) در مورد انتخابات پرداخت و مطرح کرد: نباید اجازه دهیم برخی سیاست ورزی‌ها و بداخلاقی‌های سیاسی و گاهی عملکردهای اشتباه برخی مسئولان به پای مکتب اسلام نوشته شود.

وی افزود: حکومت اسلامی که امام خمینی(ره) در تمام دوران حیاتشان از آن نام برده‌اند، امروز باید در جامعه تبیین شود و مردم و خصوصا نسل جوان با آن آشنا شوند.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه حضرت امام(ره) بر اجرای حکومت اسلامی تاکید داشتند، عنوان کرد: حکومت اسلامی مد نظر امام(ره) یعنی حاکمیت ضوابط خدا در جامعه.

وی تصریح کرد: اگر مسئولی نتواند به اهداف و آرمان‌های جمهوری اسلامی عمل کند، باید بداند که از مردم فاصله گرفته و به سمت قدرت طلبی و اشرافی گری در حال حرکت است.

رهبر معظم انقلاب بهترین مفسر اندیشه‌های امام(ره) است

رئیس شورای حوزه استان همدان با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی، قانون خدا و حاکم شدن آن در جامعه مطرح است نه افراد، عنوان کرد: افرادی که وارد عرصه انتخابات شده‌اند نباید از این نکته غافل شوند که در اسلام چیزی به نام قدرت طلبی وجود ندارد، بلکه آنچه در اسلام مطرح شده خدمتگزاری و خدمت به مردم است.

وی با تاکید بر اینکه اسلام در کلام امام(ره)، اسلام ناب محمدی است که، ضد فساد، استکبار و تحجر است، گفت: در این حکومت پابرهنگان حاکم هستند و از مستضعفان حمایت می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه بهترین مفسر اندیشه‌های حضرت امام(ره)، در عصر حاضر رهبر معظم انقلاب است، مطرح کرد: اسلامی که امام خمینی آن را معرفی کردند، در آن باید به دنبال تحقق عدالت باشیم و مسئولان اجازه ندارند زندگی بهتر از زندگی مردم داشته باشند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های خود با اشاره به تلاش دشمن برای تحریف جریان انقلاب و فرمایشات امام(ره) اظهار داشت: شرکت فعال و پرشور مردم در انتخابات، حافظ اسلام و مصالح کشور و انقلاب است که این همبستگی و احساس مسئولیت از مسائلی است که رهبر کبیر انقلاب همیشه نسبت به آن تاکید داشتند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه امروز باید امانت امام(ره) که این انقلاب است را با تمام وجود حفظ کنیم، گفت: حفظ انقلاب در شرایط فعلی حضور در انتخابات و رای به کاندیدای اصلح است.

وی به تبیین فرد اصلح در نگاه حضرت امام(ره) پرداخت و یادآور شد: باید به کسی در انتخابات به عنوان رئیس جمهور رای دهیم که دارای ویژگی‌هایی همچون اعتقاد قلبی به جمهوری اسلامی، روحیه جهادی، اهل تشخیص، شجاع و با برنامه باشد و از مسائل روز آگاه باشد.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه در انتخابات باید کسی رای داد که ضمن شناخت مشکلات مردم، توانایی حل آن را هم داشته باشد، گفت: رئیس جمهوری که دارای این ویژگی‌ها باشد دیگر مهم نیست که از کدام گروه و حزب است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha