پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
انتخابات 1400

حوزه/ تا ۲۰ سال پیش در گوشه و کنار کشور وقتی از مردم در مورد هویتشان پرسیده می شد همگان اول ایرانی بودند و سپس به گروههای زبانی محترم که در گوشه و کنار کشور حضور دارند اشاره می شد ولی اکنون عده ای که باید مسئولیتی را بر عهده بگیرند که مصداق پاسبانی از هویت ملی است،  به جهت معطوف ساختن نظر مخاطبان به خود، شکاف های قومیتی را فعال و احساسات گروههای زبانی را شعله ور می کنند تا بلکه با این حیله بتوانند وضعیت خود را در افکار عمومی بهبود بخشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، علیرضا تقوی نیا، کارشناس مسایل غرب آسیا در یادداشت تحت عنوان « فعال کردن گسل های قومیتی به چه قیمتی» آورده است:  

متاسفانه از جمله روش های مذموم جهت جلب آرا در سالهای اخیر، زنده کردن و بهره گرفتن از تعصبات قومیتی است.

در حالی که کشورهای اطراف خصوصا در مرزهای غربی در حال اتخاذ سیاست های خصمانه جهت برانگیختن احساسات گروههای زبانی در کشور هستند، با کمال تاسف دیده می شود برخی کاندیداهای ریاست جمهوری که در تلاش برای رسیدن به جایگاهی هستند که  مصداق تام و کمال صیانت از هویت، تمامیت ارضی و جمهوریت ایران است، برای جلب چند میلیون رای به تاکتیک هایی در تبلیغات انتخاباتی خود روی می آورند که در دراز مدت تبعات جدی امنیت ملی برای کشور در پی خواهد داشت.

تا ۲۰ سال پیش در گوشه و کنار کشور وقتی از مردم در مورد هویتشان پرسیده می شد همگان اول ایرانی بودند و سپس به گروههای زبانی محترم که در گوشه و کنار کشور حضور دارند اشاره می شد ولی اکنون عده ای که باید مسئولیتی را بر عهده بگیرند که مصداق پاسبانی از هویت ملی است،  به جهت معطوف ساختن نظر مخاطبان به خود، شکاف های قومیتی را فعال و احساسات گروههای زبانی را شعله ور می کنند تا بلکه با این حیله بتوانند وضعیت خود را در افکار عمومی بهبود بخشند.

و به همین علت و علل دیگر طی سنوات گذشته در گوشه و کنار شاهد تقویت کاذب تعصبات قومی هستیم که در دراز مدت تبعات بسیار منفی برای امنیت ملی و تمامیت ارضی کشور خواهد داشت.

آیا فیلتر نهادهای نظارتی نباید اینگونه تهدیدات هویتی و تمامیت ارضی ایران را رصد کرده و با افرادی که بدین صورت سعی در گرفتن آرای مردم دارند را مورد شماتت قرار دهند ؟

ترس نگارنده از آن است که حاکمیت مرکزی روزگاری مجبور شود لویه جرگه ای ساخته تا سران قبایل و قومیت ها در آن گرد آیند و از حاکمیت مرکزی طلب سهم کنند.

ایران واحد و قدرتمند، کابوس دشمنان فرامرزی و برخی همسایگان گرگ صفت و فرصت طلب است و به باور راقم این سطور هر گونه فعال کردن گسل های قومیتی بازی در زمین دشمنان این مرز و بوم بوده و تبعات بسیار منفی امنیت ملی در دراز مدت خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha