پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام غلامحسین حقانی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان گفت: تبلیغ چهره به چهره، برگزاری نشست‌های بصیرتی در مساجد یا پارک‌ها و فضاهای باز عمومی، برگزاری تریبون آزاد جلوی مساجد یا مکان‌های شلوغ و پارک‌ها و فیلمبرداری از آن، برگزاری کرسی آزاد اندیشی بین جوانان از جمله فعالیت‌هایی است که با محوریت مسجد در ایام انتخابات انجام می‌شود.

حجت الاسلام غلامحسین حقانی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، با اشاره به طرح ریزی عملیات ویژه مساجد استان کرمان، گفت: این عملیات با هدف تعظیم شعائر و ترویج حضور حداکثری در انتخابات، با رمز یا قاصم الجبارین در ایام شهادت امام صادق (ع) و رحلت امام خمینی (ره) در شهر کرمان آغاز شد و تا انتخابات نیز ادامه خواهد یافت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان اظهار کرد: یکی از فعالیت‌ها راه اندازی موکب جلوی درب مساجد یا مراکز پر رفت و آمد محلات برای بزرگداشت شهادت امام صادق(ع) و ارتحال مرحوم امام خمینی (ره) بود و تلاش شد با استفاده از این فضا شور انتخابات و حضور حداکثری تقویت شود.

وی ادامه داد: دعوت اهالی مسجد از خانواده و اقوام برای حضور در انتخابات، از طریق صحبت، اقناع، پرسش و پاسخ از دیگر محورهای این عملیات است و این کمک می کند تا انتخابات با شور هرچه تمام تر برگزار شود.

حجت الاسلام حقانی خاطرنشان کرد: با ایجاد غرفه پرسش و پاسخ در جلوی مسجد یا پارک ها و مکان‌های شلوغ به سؤالات مردم در رابطه با مسائل مختلف پاسخ داده می شود و نیز آموزش شیوه بحث و گفت‌وگو و مناظره برای فعالان و افراد تأثیر گذار مسجد در دستور کار قرار داده شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان گفت: ارتباط مبلغین به صورت چهره به چهره با صاحبان مشاغل و اماکن تجاری محله به همراه اهداء پوستر یا بسته فرهنگی از دیگر اقدامات و برنامه های پیش روی مساجد در این ایام است؛ تلاش می شود از این فرصت برای رونق بخشی هرچه بیشتر به انتخابات استفاده شود.

وی اظهار کرد: موضوع دیگری که در عملیات ویژه مساجد کرمان در نظر گرفته شده است، فعال کردن ظرفیت جوانان و نوجوانان و حلقه های صالحین در جهت فعالیت در برنامه ها و ایجاد شور انتخاباتی در محله است تا هر شخص حداقل یک نفر را برای شرکت در انتخابات ترغیب کند.

حجت الاسلام حقانی افزود: در این برنامه ها تلاش می شود با استفاده از تصاویر، وصیت‌نامه‌ها، پیام‌ها، کلام‌های نغز و قصار رزمندگان، جانبازان و شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم در قالب نمایشگاه ها، انگیزه آحاد جامعه برای حضور در انتخابات تقویت شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان بیان داشت: سخنرانی های کوتاه دو دقیقه ای ائمه محترم ‌جماعات در بین نمازها با هدف ترغیب به حضور حداکثری از دیگر برنامه های عملیات ویژه مساجد کرمان است.

وی گفت: تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در ۴۰ سال گذشته، استفاده از ظرفیت تعطیلات و مکان‌های پر تردد و حضور افراد مؤثر برای روشنگری، تبلیغ چهره به چهره، برگزاری نشست های بصیرتی در مساجد یا پارک ها و فضاهای باز عمومی، برگزاری تریبون آزاد جلوی مساجد یا مکان‌های شلوغ و پارک‌ها و فیلمبرداری از آن، برگزاری کرسی آزاد اندیشی بین جوانان، بخش دیگری از برنامه های این عملیات را تشکیل می دهد.

حجت الاسلام حقانی در پایان با اشاره به ضرورت رعایت نکات بهداشتی تأکید کرد: تمام برنامه های حضوری مساجد با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha