دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مولانا سید عون محمد نقوی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه ثقلین قم گفت: شأن و منزلت حضرت (س)این است که به خاطر عشق به او با خداوند تقرب حاصل می شود و این بانوی گرامی شباهت های زیادی با حضرت فاطمه زهرا(س) دارد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام والمسلمین سید عون محمد نقوی مدیر مدرسه علمیه ثقلین قم در مراسم جشنی که به مناسبت ولادت با سعادت حضرت معصومه(س) بانوی کرامت توسط بنیاد ثقلین هند در قم و به زبان اردو برگزار شد، گفت: شأن و منزلت حضرت معصومه(س) این است که به خاطر عشق به ایشان، به خداوند تقرب حاصل می شود و این بانوی گرامی شباهت های زیادی با حضرت فاطمه زهرا(س) دارد و حتی القاب ایشان نیز مانند حضرت فاطمه زهرا(س) است. به اندازه‌ای که پیامبر اکرم(ص) به حضرت فاطمه(س) احترام می گذاشت همان اندازه حضرت امام موسی کاظم(ع) نیز برای فاطمه معصومه(س) احترام قائل بود. این بانو والا مقام نیز مانند حضرت فاطمه(س) مدافع ولایت و امامت بود.

وی در ادامه گفت: با توجه داشته باشد که زیارت حضرت معصومه(س)، چهار قسمت دارد. قسمت اول این که در آن بر پیامبران الهی درود فرستاده می شود زیرا پیامبران، فرزندان نافرمانی نیز داشتند اما حضرت معصومه(س) به آن فرزندانی تعلق داشتند که از طریق آنان نسب نبوت ادامه پیدا کرده است.

وی افزود: قسمت دوم زیارت، رابطه حضرت معصومه(س) با ولایت است که وی دختر ولی خدا، خواهر ولی خدا و عمه ولی خدا بود یعنی در دامان ولی خدا تربیت یافته بود و روزی هم مربی ولی خدا بود.

وی با اشاره به قسمت سوم زیارت اظهار داشت: این قسمت اشاره به معرفت حضرت معصومه(س) هست که وی در نزد خداوند مقامی دارد که با زبان معصوم نیز تأیید می شود و آن مقام، مقام شفاعت هست و همچنین قسمت چهارم این است که ما چه چیزی از حضرت معصومه(س) می خواهیم؟ چیزی که از این بانو می خواهیم این باشد که در قیامت شفیع کننده ما باشد و در فرج امام زمان(عج) تعجیل کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha