چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
رجایی نیا

حوزه/ رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس گفت: در شرایط کنونی که کشور با فرصت ها و تهدیدهای زیادی مواجه است، حضور باشکوه مردم در صحنه انتخابات و انتخاب یک فرد انقلابی، می تواند تهدیدات دشمنان قسم خورده نظام را به فرصتی برای شکوفایی کشور تبدیل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین  مهدی رجایی نیا با برشمردن تهدیدات و فرصت های پیش روی نظام جمهوری اسلامی گفت: در شرایط کنونی  که کشور با فرصت ها و تهدیدهای زیادی مواجه است، حضور باشکوه مردم در صحنه انتخابات و انتخاب یک فرد انقلابی، می تواند تهدیدات دشمنان قسم خورده نظام را به فرصتی برای شکوفایی کشور تبدیل کند، بر همین اساس، انتخابات ۲۸ خرداد از نظر حساسیت های داخلی و بین المللی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب خواهد بود.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در سخنانی به مناسبت انتخابات پیش رو اظهار داشت: آبشخور جریان های فکری کشور روشن است، هر کدام نگاه ها و رویکردهای آشکار دارند که در مناظره ها نیز جلوه هایی از آنها را مشاهده کردیم، مردم باید هوشیار باشند اگر در دام فریب غرب بیفتند و به وعده های پوچ و توخالی دشمنان توجه نمایند، کشور با چالش های جدی تری مواجه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مردم با حضور خود در صحنه به جریان اصیل انقلاب توجه کنند، گفت: اگر به جریان اصیل انقلاب توجه نشود و ما با انتخاب نادرست، کشور را در مسیر غلط هدایت کنیم، پیش بینی این است که ظرف چند سال آینده، خطرات مهمی کشور را تهدید کند و فرصت های اساسی نیز از بین خواهد رفت.

حجت الاسلام والمسلمین رجایی نیا همچنین تحریم های اقتصادی، وابستگی اقتصاد به نفت، کارشکنی های جریان نفوذ و نفاق، کمک جریان نفاق به دشمنان برای وارد کردن فشارهای حداکثری اقتصادی، استفاده نکردن از نیروهای جوان و نخبه، مهاجرت نخبگان و پیرشدن جمعیت را از تهدیدات و چالش های پیش روی نظام دانست.

وی ادامه داد: در مقابل، روحیه جهادی و دینی، امید و اعتماد به نظام، حجم عظیم نیروهای علمی تربیت یافته، معادن طبیعی و خدادادی، قدرت تاثیرگذار منطقه ای، توانمندی های دفاعی  از فرصت های کشور است و رئیس جمهور آینده باید بتواند با تقویت این فرصت ها، تهدیدات را نیز به فرصت تبدیل و اجازه فرصت سوزی را ندهد.  


دشمنان و انقلاب اسلامی
رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با اشاره به کارشکنی های دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب گفت: در طول ۴۰ سال گذشته بویژه ما همیشه با شرایط خاصی مواجه بودیم و به صورت طبیعی، انقلاب نوپای اسلامی بر اساس ایدئولوژی و استراتژی های جدید پا به عرصه وجود گذاشته و برای رشد خود، با موانع ای مواجه بود و هر روز دشمنان یک مساله برای انقلاب ایجاد می کردند.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی کشور ما با فرصت ها و تهدیدهای زیادی مواجه است که حضور باشکوه مردم در صحنه انتخابات و انتخاب یک فرد انقلابی می تواند تهدیدات دشمنان قسم خورده انقلاب را به فرصتی برای شکوفایی کشور تبدیل کنند.

*تهدیدات فراروی نظام
استاد اقتصاد حوزه و دانشگاه یادآورشد: تحریم های اقتصادی دشمنان یکی از تهدیداتی است که نظام اکنون با آن مواجه می باشد، ما در گذشته تجربه جنگ نظامی و فرهنگی را داشتیم ولی در دوره معاصر، دشمنان جنگ اقتصادی را علیه کشور و مردم ایران به راه انداختند که شاه بیت جنگ اقتصادی علیه مردم ایران، تحریم های اقتصادی است.
حجت الاسلام والمسلمین  رجایی نیا با اشاره به تمرکز تحریم های دشمنان بر نفت ونظام بانکی گفت: از آنجا که اقتصاد ایران وابسته به نفت می باشد، همین وابستگی به نفت پاشنه آشیلی در زمینه تحریم ها شده است واز سوی دیگر، از آنجا که تحریم های بانکی می تواند روی تجارت خارجی ما تاثیرگذار باشد، آنها بانک ها را نیز تحریم کردند.
وی رسوخ جریان نفوذ و نفاق را از دیگر تهدیدات دانست و ادامه داد: یکی از عواملی که دشمنان را در اجرای طرح تحریم های اقتصادی دشمنان کمک کرده، درج اطلاعات از داخل کشور به خارج تحت عنوان شفافیت، پیوستن به برخی قراردادهای بین المللی و دادن اطلاعات به دشمن توسط جریان نفوذ و نفاق بوده، که باعث شد جنگ اقتصادی دشمن بر مردم فشارهایی را وارد کند.
رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس گفت: متاسفانه جریان نفاق و نفوذ حتی راههای که ممکن بود تحریم ها را دور بزنند را نیز در اختیار دشمنان قرار دادند وسعی کردند روزنه ها را مسدود کنند، این جریان در فشار حداکثری و تشدید تحریم های ظالمانه به دشمنان کمک کردند.
دکتر رجایی نیا با بیان اینکه مردم با حضور خود در صحنه انتخابات و انتخاب یک فرد صالح، این تهدید را به فرصت تبدیل کنند، گفت: فرد صالح منتخب ملت، باید منافذ نفوذ جریان نفاق را در عرصه مدیریت کشور شناسایی و با آن برخورد کند و از سوی دیگر، اراده جدی خود را در برابر جنگ اقتصادی دشمنان نشان دهد.
وی گفت: قطعا یک فرد صالح انقلابی با انتخاب مدیران و حلقه های نیروهای کارآمد انسانی می تواند تحریم های دشمنان را خنثی و دشمنان را از ادامه تحریم ها مایوس کنند و از سوی دیگر قدرت ایران را در مذاکرات افزایش دهد.
وی وابستگی کشور به نفت را یک تهدید جدی دانست و گفت: دشمن از همین روزنه برای ضربه زدن به کشور استفاده کرده و متاسفانه این وابستگی ما را تهدید می کند، بنابراین انتظار از رئیس جمهور آینده این است که همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، راه های نجات اقتصاد کشور از وابستگی صرف به نفت را پیدا کرده و این تهدید تحریم های نفتی را به فرصت تبدیل نماید.
حجت الاسلام والمسلمین  رجایی نیا خاطرنشان کرد: متاسفانه در دوره های گذشته نه تنها شاهد کاهش وابستگی به نفت نبودیم بلکه خام فروشی هم می کردیم و نفت خام را استخراج و آن را صادر می کردیم و وابستگی به نفت در سیاست های اقتصادی تداوم پیدا کرد، حضور باشکوه مردم در صحنه انتخابات و انتخاب یک فرد انقلابی، می تواند وابستگی اقتصاد کشور به نفت را نیز کاهش دهد و اگر ما انتخاب درستی داشته باشیم اقتصاد ظرف ۴ الی ۵سال آینده می تواند از وابستگی به نفت خارج شود.
وی کاهش جمعیت، خطر پیرشدن جمعیت و رو به سالمندی رفتن آن، مهاجرت نخبگان، کاهش انگیزه های مردم از تهدیدات دیگری است که باید با تدبیر به فرصت تبدیل شود و اگر اقدامی صورت نگیرد، در چند سال آینده دشمن خواهد توانست فشارهای اقتصادی خود را حفظ و جریان نفوذ و نفاق نیز توسعه پیدا می کند و ناامیدی  همچنان ادامه پیدا خواهد کرد و اگر این اتفاق رخ دهد در ۱۰ سال آینده با چالش های جدی مواجه خواهیم بود.

*نفت، عامل قدرت یا ابزار تهدید؟
وی ادامه داد : نفت باید عامل قدرت جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین الملل باشد نه ابزاری برای فشارهای اقتصادی دشمنان بر مردم، باید این ابزار تهدید را از دست دشمنان خارج و آن را به یک عامل قدرت تبدیل کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین  رجایی نیا ادامه داد: اگر ما نتوانیم مسیر گذشته را تغییر بدهیم و همان راه پیشینیان در عرصه اقتصاد را برویم همچنان یک کشور وابسته به نفت باقی خواهیم ماند و دشمنان هم هر زمان اراده کنند این نفت را تحریم و مردم را با گرفتاری های زیاد مواجه می سازند و کشور نیز تضعیف خواهد شد که اگر این اتفاق بیفتد در تاریخ ایران نابخشودنی خواهد بود.
وی ادامه داد: مردم برای انقلاب جانفشانی های زیادی کرده و سختی های فراوانی را تحمل نمودند، هزاران شهید، جانباز و ایثارگر تقدیم این نظام شده و نباید فرصت های تاریخی را از دست بدهیم و خدای ناکرده اجازه بدهیم مولفه های قدرت نظام تضعیف شود در این صورت آیندگان ما را نخواهند بخشید.

*فرصت های پیش روزی نظام
رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس، روحیه جهادی، عشق و علاقه مردم به انقلاب، نیروهای انسانی نخبه و با تجربه، منابع طبیعی سرشار را از فرصت های پیش روی نظام دانست و گفت: اگر خدای ناکرده ما در جنگ اقتصادی شکست بخوریم مولفه های قدرت خود از جمله قدرت تاثیرگذاری منطقه ای، قدرت های بازدارنده دفاعی، اعتماد عمومی مردم به حاکمیت و مسئولان نظام را نیز از دست خواهیم داد، این مسائل هم نقش و اهمیت حضور مردم در انتخابات و هم انتخاب فرد شایسته و صالح را دوچندان می کند.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در گام دوم به ظرفیت های مهم کشور اشاره کردند و امروزه منابع عظیم انسانی علمی، تحصیل کرده و نخبه در اختیار کشور است و اگر ما در این دوره تاریخی موفق نشویم از این ظرفیت انسانی استفاده کنیم این فرصت از دست خواهد رفت.
وی ادامه داد: این دوره از انتخابات بسیار مهم و سرنوشت ساز است، مردم با لحاظ این مسائل و تبیین و تحلیل این چالش ها و فرصت ها در انتخابات شرکت و فرد صالح را انتخاب کنند، انتظار این است که رئیس جمهور آینده از این فرصت تاریخی استفاده کرده و امید را به جامعه برگرداند.


*جریان های فکری کشور
حجت الاسلام والمسلمین رجایی نیا خاطرنشان کرد: جریان های فکری کشور آبشخور آنها روشن است، هر کدام نگاه ها و رویکردهای آشکار دارند که در مناظره ها نیز آشکار شده است، مردم باید هوشیار باشند اگر در دام فریب غرب بیفتند و به وعده های پوچ و توخالی دشمنان توجه نمایند و به جریان اصیل انقلاب توجه نکنند و با انتخاب نادرست، کشور را در مسیر غلط هدایت کنند، پیش بینی این است که ظرف چند سال آینده خطرات مهمی کشوررا تهدید کند و فرصت های اساسی نیز از بین خواهد رفت.
وی ادامه داد:اگر دشمنان ببیند یک فرد با پشتوانه جریان اصیل انقلابی سرکار بیاید با ما مذاکره جدی تری خواهد کرد و ما در مذاکرات بین المللی نیز موفق تر خواهیم  بود ولی اگر جریان غربگرا با رویکرد وابستگی به غرب حاکم شود، ما فرصت های تاریخی را از دست خواهیم داد و فشار دشمنان نیز کاهش پیدا نخواهد کرد.
رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس گفت: رئیس جمهور آینده باید با تکیه بر روحیه و مدیریت جهادی، ضمن کاهش وابستگی کشور به نفت، بازگرداندن امید به جامعه، مقابله با جریان خطرناک نفاق و نفوذ، باید افراد صالح و کارآمد، جوانان متعهد و متخصص را به کار گرفته و اسیر حلقه های محدود مدیریتی نشود تا کشور را از وضعیت کنونی نجات دهد، فرصت چهار سال به سرعت از دست خواهد رفت.
حجت الاسلام والمسلمین رجایی نیا خاطرنشان کرد: مردم برای حمایت از جریان انقلابی و اعمال حاکمیت نیروهای انقلاب حضورباشکوه داشته باشند، وضعیت کشور بسیار حساس و این انتخابات نقطه عطف انقلاب اسلامی است که می تواند شرایط ما را تغییر دهد، چرا که دشمن دنبال پایان دادن به انقلاب در چهل سالگی بود در حالی که آغاز دوران دوم انقلاب است.
وی ادامه داد: باید ضمن حضور حماسی در انتخابات، مطالبه گری خود را از رئیس جمهور منتخب حفظ نمایند و در این میان، نقش نهادهای انقلابی در بحث نظارت و مطالبه گری در چهار سال آینده بسیار مهم و حیاتی در تاریخ معاصر ایران خواهد بود ومی تواند زمینه ساز حرکت پرشتاب انقلاب اسلامی به سمت پیشرفت بوده و یا خدای ناکرده زمینه شکست، تضعیف و عقب ماندگی ایران در مسیر پیشرفت باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha