پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ناجی

حوزه/ حجت الاسلام ناجی گفت:زمانی که مردم جامعه در انتخابات شرکت نکنند یا ضعیف و یا ناآگاهانه شرکت کنند، ثمره آن تکرار تاریخ خواهد شد و آن چیزی جز خانه نشینی عقلا و عالمان جامعه و حکومت استبدادی جریانی فریبکار بر جامعه نیست.

حجت الاسلام علیرضا ناجی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، پیرامون اهمیت و تاثیر رای هر فرد در جامعه، اظهار کرد: با نگاهی به تاریخ شیعه متوجه می شویم از ابتدا در سقیفه، معتقدین به جدایی دین از سیاست دور هم جمع شدند و در حالی که خود را نمایندگان مردم می‌دانستند، بر اساس تفکر غلطی که داشتند علی(ع) را مرد دین و دیگران را مرد میدان حکومت دانستند.

وی افزود: ظاهرا عموم مردم نیز تن به این تصمیم دادند تا جایی که امیرالمومنین(ع) را قریب به بیست و اندی سال خانه نشین کردند و پس از این سالها، نهایت به این نتیجه رسیدند که  حاکمیت الهی شایسته امیرالمومنین است و به تعبیر امروزی رای به حکومت امیرالمومنین(ع) دادند.

استاد حوزه عنوان کرد: دلیل اینکه چرا حکومت امیرالمومنین(ع) ادامه نیافت و در دوران امام حسن مجتبی علیه السلام از دست اهل بیت(ع) خارج شد را باید در رای مردم جستجو کرد، همان رای غلطی که باعث شد سالها حکومت استبدادی و خودکامه اموی و عباسی بر جامعه مسلط شوند.

وی ادامه داد: آنچه مسلم است، این که حکومت اسلامی منهای مقبولیت عمومی امکان پذیر نیست، لذا تا زمانی که مشارکت حداکثری با لحاظ انتخاب اصلح نباشد جامعه به صلاح نمیرسد.

حجت الاسلام ناجی تصریح کرد: حکومت و سیاست از ابتدای تشریع دین مبین اسلام دو امر جدایی ناپذیر بوده  و هستند، لذا همیشه بحث نبوت و امامت آمیخته با محتوای حاکمیت بوده و همین دلیل شهادت ائمه طاهرین علیهم السلام  در طول تاریخ امامان شیعه تا دوران غیبت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف رقم خورده است.

وی ادامه داد: دقت به یک نکته الزامی است و آن هم این است با اینکه اهل بیت(ع) دائما اشاره به مسئله حکومت اسلامی داشته اند، ولی چون این امر با رای و خواسته عامه جامعه مطابقت نداشت، حکومتهای خودکامه به روش دیکتاتوری خود ادامه دادند، نتیجه این که صدای آحاد مردم خاموش و تمامی امکانات جامعه به سمت قشر خاصی هدایت شده است.

استاد حوزه یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران که با جهاد رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شد، همه ارکان فکری و اجرایی آن بر اساس آیات قرآن و سنت اهل بیت(ع) بنا شده و بر این مبنا قائم به دو اصل اساسی است، یکی حکومت اسلامی و دیگری مقبولیت عمومی مردم که هر یک بدون دیگری مانع تحقق تمدن نوین اسلامی می‌شود.

حجت الاسلام ناجی متذکر شد: زمانی که مردم جامعه در انتخابات شرکت نکنند یا ضعیف و یا ناآگاهانه شرکت کنند، ثمره آن تکرار تاریخ خواهد شد وآن چیزی جز خانه نشینی عقلا و عالمان جامعه و حکومت استبدادی جریانی فریبکار بر جامعه نیست.

 وی اظهار کرد: براین اساس مردم ایران با مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح در لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب باید بار دیگر حماسه بیافرینند و زمینه ساز حکومت جهانی قائم آل‌محمد(عج) باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha