پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تبریز

حوزه / عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: باید یک بسیج عمومی برای شرکت حداکثری در انتخابات ۲۸ خرداد و انتخاب اصلح راه اندازی شود، زیرا آثار انتخابات سالیان طولانی در کشور باقی می‌ماند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز حجت الاسلام والمسلمین علی مصباح یزدی، شامگاه روز دوشنبه در جشن بزرگ دهه کرامت که به همت معاونت امور فرهنگی مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان شرقی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد، در جمع خانواده‌های طلاب و روحانیون در جوار امامزاده سید کججانی، با اشاره به انتخابات 28 خرداد، اظهار کرد: شرکت در این رویداد با توجه به همه جوانب، از دفعات قبلی واجب‌ تر است و باید در این راستا هم خودمان شرکت کنیم و هم دیگران را با رفع شبهات، تشویق به حضور در انتخابات کنیم.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)  افزود: انتخابات ۲۸ خرداد، تعیین کننده بسیاری از مسائل در چهار سال آینده هست زیرا آثار بعضی از این انتخابات سالیان دراز در کشور باقی می‌ماند و آینده نسل آتی را رقم می‌زند.

وی در خصوص لزوم شرکت در انتخابات، ادامه داد: از لحاظ عقلی، عقل اقتضا می‌کند که از فرصت حضور در رویداد تصمیم گیری سیاست کشور استفاده کنیم و برای تعیین سرنوشت خود، کشور و نظام جمهوری اسلامی حضور یابیم. از نظر شرعی نیز علمای بزرگ و مراجع تقلید بسیاری بر وجوب شرعی شرکت در انتخابات تاکید کردند و از این جهت هیچ جای نگرانی و کم‌کاری نیست.

حجت الاسلام والمسلمین مصباح یزدی اظهار کرد: دشمنان ما با تحریم انتخابات و تشویق مردم به عدم مشارکت و رای دادن، سعی می‌کنند تا نظام جمهوری اسلامی را تضعیف کنند که این اقدام نشان می‌دهد، شرکت مردم در انتخابات برای خودشان و جمهوری اسلامی مفید است.

وی اظهار کرد: یکی از نشانه‌هایی که انسان از طریق آن‌ به اهمیت و درستی یک کار پی می‌برد، این است که ببیند چه کسی مخالف آن امر است که اگر این مخالفان جزو دشمنان ما باشند آن موقع معلوم می‌شود که انجام آن کار، امری واجب است و حتما برای به خاک مالیدن دماغ دشمنان، باید خلاف نظر آن‌ها عمل کنیم تا در این صورت به رضای خدا و حضرت ولیعصر (عج) برسیم.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با بیان این‌ که دشمنان ما برای تبلیغ عدم حضور در انتخابات، دلایل زیادی دارند، گفت: مشارکت پایین مردم، نشان از ضعف نظام و پشتیبانی ضعیف مردم از نظام جمهوری اسلامی تلقی می‌شود و بر این اساس، دشمنان امیدوار می‌شوند که می‌توانند با توطئه‌های بعدی به اهداف خود برسد و به آینده نظام جمهوری اسلامی خدشه وارد کنند.

وی با اشاره به لزوم شناخت معیارهای فرد اصلح برای ریاست جمهوری، افزود: اول باید خودمان به خوبی تحقیق کنیم و پس از تحقیق و شناسایی فرد اصلح، هر چه در توان داریم را به کار بگیریم تا آن فرد را به دیگران معرفی کنیم تا برای چهار سال آتی دولتی را روی کار بیاوریم که انقلاب را به ریل اصلی خود بازگرداند.

حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی هم در  این مراسم، با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: خدا را شاکریم که انقلاب اسلامی قدم در گام دوم خود گذاشته و امیدواریم که این انقلاب بر مسیر رسیدن به انقلاب جهانی حضرت ولی عصر (عج) گام بردارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی افزود: در مسیر رسیدن به طلوع خورشید ولایت عظمی، نیازمند نهادهای جامعه پرداز و تمدن‌سازی هستیم که افراد آن جامعه در گام اول خودسازی داشته باشند.

وی با بیان این‌که برای جامعه پردازی نیازمند حضور در انتخابات ۲۸ خرداد هستیم، اظهار کرد: بعد از جنگ تحمیلی، دولت‌هایی بسیاری به روی کار آمدند که به جای توجه به اقشار مختلف جامعه و فقرزدایی به دنبال فقیر زدایی بودند، از این رو اکنون نیازمند یک انقلاب دیگر در درون انقلاب اسلامی هستیم تا مسیر رسیدن به ولایت عظمی را طی کنیم.

حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: ریاست دولت مهمترین نقش در کشور است که به دست مردم تعیین می‌شود در نتیجه حضور حداکثری در رویداد انتخابات و انتخاب فرد اصلح، امری ضروری است.

وی افزود: باید به تفکر لیبرال دموکراسی کشور پایان دهیم و تفکر انقلابی را به روی کار بیاوریم تا پاسخگوی نیازهای درونی و بیرونی باشد و عدالت را در جامعه جاری سازد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha