پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حسین الهی نژاد

حوزه/ برای زمینه سازی در امر ظهور، هر قدم صالحی ما را یک گام رو به جلو می برد، حضور پرشور و حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح یک عمل صالح است.

به گزارش خبرگزاری حوزه حجت الاسلام حسین الهی نژاد به تبیین شاخصه های انتخاب اصلح بر اساس نگاه منتظرانه پرداخت و با بیان اینکه مردم از طریق شرکت در انتخابات سرنوشت خود را تعیین می کنند، اظهار داشت: شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح یک تکلیف الهی است.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص انتخابات گفت: انتخابات در فرمایشات رهبر معظم انقلاب یک تکلیف شرعی دانسته شده و ایشان در حقیقت آن را یک امر مقدس تلقی کرده اند.

رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه جامعه منتظر همه فعالیت های خود را بر اساس انتظار انجام می دهد، تصریح کرد: در فرمایشات معصومین(ع) این مسأله را داریم که عصر غیبت، عصری است که خداوند انسان ها را مورد امتحان و آزمایش قرار می دهد.

وی انتخابات در جامعه اسلامی را یک امتحان و آزمون الهی در دوران غیبت دانست و افزود: یکی از مؤلفه هایی که مؤمنان با آن بیشتر مورد امتحان قرار می گیرند، حفظ دین، باورها و اعتقادات است.

حجت الاسلام الهی نژاد با اشاره به اینکه ما باید به شعائر و نمادهای دین پایبند باشیم، اظهار داشت: مؤمنان باید برای رقم زدن سرنوشت مسائل اجتماعی در جامعه اسلامی تلاش جدی داشته باشند.

وی ضمن بیان نکاتی پیرامون اصل و اساس انتخابات و با تأکید بر اینکه امروز باید انتخابی داشته باشیم که نظام اسلامی از آن منفعت ببرد، گفت: رهبر معظم انقلاب، انتخابات را امری خداپسندانه، شرعی و دینی معرفی کرده اند و ما باید به این عرصه با دیدگاه زمینه سازی برای ظهور بنگریم.

رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه برای زمینه سازی در امر ظهور، هر قدم صالحی ما را یک گام رو به جلو می برد، حضور پرشور و حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح را یک عمل صالح معرفی و خاطرنشان کرد: انتظار در شئونات و ساحات زندگی فردی و اجتماعی منتظران جاری است، از این رو، یکی از حرکت های اجتماعی که می توان به آن رنگ و بوی انتظار داد، مسأله انتخابات، حضور حداکثری و انتخاب اصلح است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha