پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مراجع و علما

حوزه/ رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراجع معظم تقلید و علما درساعات اولیه امروز ۲۸ خرداد با حضور در پای صندوق های رأی درآزمون سرنوشت مردم ایران اسلامی شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، رهبر معظم انقلاب اسلامی رأس ساعت ۷ صبح امروز (جمعه) با حضور در محل صندوق سیار ۱۱۰ در حسینیه امام خمینی(ره) در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و انتخابات میان دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کردند و آراء خود را به صندوق انداختند.

بیشتر ببینید:

فیلم | لحظه‌ای که رهبر معظم انقلاب آراء خود را به صندوق های رای انداختند

فیلم | شرکت آیت الله العظمی صافی در انتخابات

فیلم | اظهارات آیت الله جواد فاضل پس از شرکت در انتخابات

فیلم | شرکت آیت‌الله العظمی مظاهری در انتخابات

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سپس در سخنانی، روز انتخابات را روز ملت ایران خواندند و گفتند: امروز میدان‌دار و صحنه‌گردان اصلی مردم هستند که با رأی خود سرنوشت و تکلیف کلی و اساسی کشور را برای سالهای بعد معین می‌کنند بنابراین امروز متعلق به مردم است.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: بر اساس این واقعیت خرد انسانی حکم می‌کند همه در این آزمون بزرگ ملی و سراسری شرکت کنند و علت دعوت مکرر ما از مردم برای حضور در انتخابات نیز این است که در درجه اول خود مردم از این حضور نفع می‌برند و جمهوری اسلامی نیز امتیازات بزرگی در عرصه بین‌المللی به‌دست می‌آورد.

گزارشی از مراجع تقلید و علما هنگام اخذ رأی* فیلم، صوت و تصویر

ایشان رأی تک‌تک مردم را دارای اهمیت دانستند و گفتند: همه بیایید، تشخیص و رأی بدهید و هیچ‌کس نگوید با یک رأی من اتفاقی نمی‌افتد، زیرا همین تک‌رأی‌ها است که آراء میلیونی ملت را تشکیل می‌دهد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به توصیه همیشگی خود یعنی تسریع در رأی دادن، خاطرنشان کردند: هر چه زودتر با نیت خدایی و ثواب این وظیفه و تکلیف را انجام دهید بهتر است.
ایشان با ابراز امیدواری از اینکه به برکت ایام ولادت حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام، امروز جشن ملت ایران و مایه خیر و برکت باشد، افزودند: از دست‌اندرکاران انتخابات تشکر و تأکید می‌کنم که کار را با اتقان کامل در سراسر کشور انجام دهند و به شما خبرنگاران و عکاسان محترم نیز سلام و خداقوت می‌گویم.

هرچه حضور ‌مردم باشکوه‌تر باشد دشمنان ‌در انجام توطئه‌هایشان ناکام می‌مانند

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی صبح امروز پس از شرکت در انتخابات ۲۸ خرداد در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشتند: همه مردم باید در انتخابات حضور پیدا کنند و به‌ دور از سلایق و جناح‌بندی‌ها به افراد اصلح را بدهند.

معظم له حضور باشکوه در انتخابات را سبب توانمندی و قدرت کشور خواند و بیان کردند: هرچه حضور در انتخابات باشکوه باشد دشمنان نیز در انجام توطئه‌ها و خواسته‌های خود ناکام می‌مانند.

گزارشی از مراجع تقلید و علما هنگام اخذ رأی* فیلم، صوت و تصویر

ایشان عنوان کردند: مردم هر سلایقی دارند در انتخابات شرکت کرده تا این انتخابات هر چه پرشورتر برگزار شود.

این مرجع تقلید  خاطرنشان کردند: مردم باید به‌دوراز سلایق و جناح‌بندی به افراد اصلح رأی داده و با حضور خود قدرت و توانمندی ملت ایران را به منصه ظهور رسانده و موجبات شکست توطئه دشمنان علیه کشور و ملت را فراهم آورند.

همه وظیفه داریم شرعا و عقلا در انتخابات شرکت کنیم

 حضرت آیت الله نوری همدانی در سیزدهمین دوره  انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر روستا، میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری در قم  شرکت کردند و رأی خود را به صندوق سیار ۱۶۳ انداختند.

این مرجع تقلید هنگام اخذ رأی گفتند: همه  وظیفه داریم شرعا و عقلا در انتخابات شرکت کنیم این انتخابات بازوی نظام است و همه موظفیم در صحنه باشیم و آن را حفظ کنیم.

ایشان تاکید کردند: همه وظیفه داریم در انتخابات شرکت کنند. کنار کشیدن کار از پیش نمی برد، باید انتخاب ما انتخاب اصلح باشد، مشکلات در کشور وجود دارد، این مشکلات باید رفع شود باید فردی را در نظر بگیریم که بتواند این مشکلات را رفع کند.

گزارشی از مراجع تقلید و علما هنگام اخذ رأی* فیلم، صوت و تصویر

آیت الله العظمی سبحانی رأی خود را به صندوق انداختند

حضرت آیت الله  سبحانی صبح امروزدر سیزدهمین دوره  انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر روستا، میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری در قم  شرکت کردند و رأی خود را به صندوق سیار  ۱۶۲ انداختند.

بر اساس این گزارش: این مرجع تقلید هنگام اخذ رأی از مردم خواستند تا در انتخابات شرکت کنند  وگفتند: کسانی که علاقه مند نظم کشور  هستند در این امر خطیر حضور یابند.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که حضور مردم در انتخابات و پایبندی ملت نقش بسزایی در تحکیم انقلاب اسلامی دارد، افزودند: مصالح کشور و زندگی اجتماعی نیازمند مدیری توانمند است که توسط مردم انتخاب شده باشد.

ایشان تاکید کردند:‌لازم است تا همه کسانی که علاقه مند کشور و وطن خود هستند در امر خطیر انتخابات شرکت کنند؛ نظام جمهوری اسلامی و حفظ آن پایه هایی دارد که مشارکت ملت و حضور  مردم در انتخابات و تعیین سرنوشت از مهمترین آن است.

گزارشی از مراجع تقلید و علما هنگام اخذ رأی* فیلم، صوت و تصویر

حرکت قابل تأمل آیت الله  العظمی صافی بعد از انداختن رأی در صندوق دست خود را بوسیدند

گزارشی از مراجع تقلید و علما هنگام اخذ رأی* فیلم، صوت و تصویر

همه آحاد جامعه در انتخابات شرکت کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله علوی گرگانی پیش از ظهر امروز هنگام اخذ رای در جمع خبرنگاران اظهار داشتند: انتخابات روز سرنوشت‌ساز و بزرگی ملت عزیز ایران است.

ایشان افزودند: ملت شریف ایران باید حتماً در انتخابات شرکت کنند و به شخصی شایسته و مناسب و شخصیت فهمیده‌ای برای ریاست جمهوری رای بدهند.

معظم له بیان کردند: باید سرنوشت کشور را به افرادی بدهیم که از همه نظر لیاقت داشته باشند و دلسوز و مهربان و خدمتگزار مردم باشند و وظایف دینی خود رابه خوبی ادا کنند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کردند: ضمن عرض ارادت و سلام به ملت عزیز ایران تقاضای من این است که این روز سرنوشت را به سامان برسانید و در انتخابات شرکت کنید.

گزارشی از مراجع تقلید و علما هنگام اخذ رأی* فیلم، صوت و تصویر

صحنه انتخابات، همانند دوران دفاع مقدس است، همه بیایید

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری پس از شرکت در انتخابات ۲۸ خرداد در گفت وگو با خبرنگاران اظهارکرد: امروز روز جمعه است و به عنوان یکی از اعیاد اسلامی ما مسلمان محسوب می شود، لازم می دانم خدمت ملت ایران تبریک و تهنیت عرض کنم.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه ادامه داد: تبریک دیگری دارم خدمت ملت ایران و به ویژه مردم همیشه در صحنه شهر مقدس قم که بار دیگر حضور همراه با مسئولیت و تعهد را در پای صندوق های رای برای شرکت در انتخابات رقم خواهند زد، البته ما در استان قم انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی نداریم اما تمام کسانیکه صدای ما می شنوند، این روز مهم و غرور آفرین را همه ملت ایران تبریک و تنهیت عرض می کنم.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری بیان داشت:امروز ما در یک جبهه بزرگ قرار داریم، جبهه ای در مقابل تمام صفوف دشمنان اسلام، انقلاب و نظام اسلامی، اگر آن روز احساس کردیم که باید در جنگ تحمیلی حضور حداکثری داشته باشیم، در دفاع مقدس جانانه دفاع و جان را نثار کردیم، امروز جبهه جهاد است، آنروز با موشک ها، هواپیماها ما را بمباران می کردند و امروز امروز ماهواره ها و بنگاه های سخن پراکنی آنان ملت ما را هدف قرار دادند، تا از انقلاب و نظام مأیوس کنند، و مردم را در از حق انتخابات و جهاد مقدسی دیگر مأیوس کنند ولی کورخوانده اند، ۴۲ سال از انقلاب شکوهمند اسلامی گذشته است، سختی و مشکل کم نداشته ایم، فراز و فرودهای زیادی را تجربه کرده ایم، حتی الان نیز مردم دچار تنگنا هستند، ولی بنا نیست، آنها  اراده مردم ما را در هم بریزد و تسلیم خواست دشمن بشویم.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: مردم عزیز ایران، بدانید اگر یک لحظه غفلت کنید دشمن برنده و همه ما بازنده ایم، اگر بخواهیم دشمنان جبهه انقلاب و نظام اسلامی در سراسر دنیا بار دیگر با سیلی محکم همراهی کنیم باید حضوری پررنگ و شادمان را امروز در پای صندوق های رأی داشته باشیم.

وی تأکید کرد: امروز اینجا را صحنه دفاع مقدس بدانید، ما با شما همدردی می کنیم، هر کسی را می دانید و بررسی کرده اید رأی بدهید، آنچه برای رهبری حائز اهمیت است حضور حداکثری است و این خاری در چشم دشمنان اسلام، انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

گزارشی از مراجع تقلید و علما هنگام اخذ رأی* فیلم، صوت و تصویر

ملت ما همانند دوره های گذشته حماسه بزرگی رقم می زنند

آیت الله علیرضا اعرافی پس از انداختن رأی خود در گفت وگو با خبرنگاران اظهارکرد: انتخابات ۲۸ خرداد یک انتخابات سرنوشت ساز و بسیار مهم در آینده کشور است، امروز همه دوستان ایران و انقلاب اسلامی در جهان، نگاهشان به این انتخابات است، همانطور که دشمنان نگاهشان به این روز سرنوشت ساز است.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: دوستان، از ما شور، شوق و شرکت در انتخابات را انتظار دارند و دشمنان دوری از صندوق رای را آرزو دارند، ان شاءلله به رغم همه مسائل و شرایط کرونایی، ملت ما همانند دوره های گذشته سربلند بیرون بیایند و حماسه بزرگی را رقم بزنند و شاهد جشن بزرگی در دهه کرامت و ایام ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) باشیم.

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: مردم بصیر و ولایت مدار شهر مقدس قم همیشه و در طول انقلاب اسلامی پیشگام و پیشرو نظام و انقلاب وبوده اند و این پیشگامی و پیشرویی همیشه باید پیشگام باشد.

گزارشی از مراجع تقلید و علما هنگام اخذ رأی* فیلم، صوت و تصویر

حضور در پای صندوق رأی احساس وظیفه ملی و عقلی است

آیت الله محسن اراکی با حضور در پای صندوق رأی سیزدهمین دوره  انتخابات ریاست جمهوری، میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری و شورای شهر، رأی خود را به صندوق انداخت و گفت: خدا این توفیق را به ما عنایت فرمود که در انتخابات بزرگ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ به همراه مردم، در جمع مردم، در جمع انسان‌هایی که با احساس تکلیف شرعی، احساس وظیفه ملی و احساس وظیفه عقلی، در کنار صندوق های رای حضور پیدا کنیم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: امیدواریم إن شاءالله این مشارکت بر مردم ما مبارک باشد و بهترین ها انتخاب شوند و دوره جدید دولت ما، دوره ای سرشار از موفقیت، تلاش و خدمت به مردم باشد.

وی در ادامه بیان داشت: ما برای دولت آینده آرزوی توفیق داریم و امیدواریم رهنمود های مقام معظم رهبری مخصوصا رهنمودهای مربوط به گام دوم انقلاب را نصب العین خودشان قرار دهند و راه را برای تعالی ملت هموار سازند.

گزارشی از مراجع تقلید و علما هنگام اخذ رأی* فیلم، صوت و تصویر

آرای مردمی و مشارکت حداکثری سبب یأس و ناامیدی دشمن می شود

آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی ظهر امروز در پای صندوق های رای حاضر شد و در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین انتخابات شورای اسلامی شهر قم شرکت کرد و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه انتخابات در نظام جمهوری اسلامی بسیار سرنوشت ساز بوده و در این دوره از حساسیت های بسیار خاصی برخوردار است، اظهار داشت: امروز مردم باید با انتخاب اصلح موجب تحکیم نظام اسلامی شوند.

آیت الله فاضل لنکرانی رأی دادن را از مصادیق بارز عبادت برشمرد و عنوان کرد: این رأی به منزله رأی به شخص نیست، بلکه به عنوان رأی به نظام اسلامی و اسلام محسوب می شود.

وی با بیان اینکه آرای مردمی و مشارکت حداکثری سبب یأس و ناامیدی دشمن می شود، اضافه کرد: هیچ دوره ای از انتخابات ها تا این اندازه دشمن به قهر با صندوق های رأی دعوت نمی کرد، از این رو امیدواریم مردم با حضور حداکثری خود آنها را ناامید سازند.

گزارشی از مراجع تقلید و علما هنگام اخذ رأی* فیلم، صوت و تصویر

همه بکوشند در انتخابات مشارکت کنند

آیت الله محمدعلی گرامی از اساتید سطوح عالی حوزه، دقایقی پیش رأی مخفی خود را در صندوق سیّار ۱۶۳ انتخابات ریاست جمهوری، خبرگان رهبری شهر انداخت.

وی  در سخنانی بیان داشت: همه بکوشند و تشخیص دهند در انتخابات مشارکت کنند و تلاش کنند فرد لایقی را انتخاب نمایند، برخی از جوامع و تمدن ها به سبب این که انسان های ناشایست را برای پست های حساس گماردند، نابود شده اند.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: انسان هایی که در عرصه های انتخابات خلاف کنند به انسانیت خیانت کرده اند. باید کسی که مردم آن را لایق می دانند انتخاب شده و  خدمت رسان ملت باشد.

گزارشی از مراجع تقلید و علما هنگام اخذ رأی* فیلم، صوت و تصویر

سرنوشت هر قوم در دست خود قوم است

آیت الله محسن خرازی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه خود بعد از شرکت در انتخابات ۲۸ خرداد با اشاره به آیاتی از قران کریم با بیان این که کُفار همواره با تمسک به مکر و حیله تلاش می کنند تا تشدد و دو دستگی در میان مسلمانان ایجاد کنند، اظهارکرد: وحدت و اتحاد ملت پُلی مستحکم در رسیدن به  قدرت و افزایش نفوذ است.

وی با بیان این که هراندازه انتخابی دقیق و سالم‌تر داشته باشیم دست دشمن کوتاه تر خواهد بود، افزود: اتحاد و همدلی ملت و مشارکت در سرنوشت وطن جلوی مکر وحیله دشمن را گرفته هر اندازه متحدتر باشیم رحمت الهی بیشتر شامل حال ما خواهد بود.

این گزارش در حال تکمیل است...

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha