جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
رضا نوری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: راه‌اندازی و تکمیل مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد نقش ویژه‌ای در جلوگیری از مهاجرت تحصیلی و خروج طلاب از استان دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، امروز در بازدید از پروژه احداث ساختمان مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، اظهار کرد: مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به استان از چند سال پیش راه‌اندازی شد و تاکنون منشأ خیر و برکات فراوانی بوده است.

وی افزود: در حال حاضر ۱۹۰ طلبه سطح ۳ در این مدرسه در حال تحصیل هستند، اما به دلیل آماده نبودن ساختمان آن، در حسینیه اجاره‌ای مستقر شده‌اند که فضای آموزشی و کتابخانه‌ای مطلوبی ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری خاطرنشان کرد: با تکمیل ساختمان در حال احداث این مدرسه علمیه تخصصی امکان تحصیل ۲۰۰ طلبه دیگر در سطح ۳ این حوزه علمیه مهیا شده و به فضل الهی مهاجرت تحصیلی طلاب از استان به پایان می‌رسد.

وی تصریح کرد: به فضل الهی با افتتاح ساختمان جدید این مدرسه در آینده نزدیک، شاهد افزایش حضور طلاب سطوح عالی در استان خواهیم بود.

وی افزود: راه‌اندازی مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد در سال‌های اخیر نقش ویژه‌ای در جلوگیری از مهاجرت تحصیلی و خروج طلاب از استان داشته و تکمیل ساختمان آن و افزایش ظرفیت پذیرش و تحصیل طلبه در این مدرسه علمیه می‌تواند روند مهاجرت طلاب از استان را به حداقل برساند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه امسال بیش از دو هزار و ۷۰۰ طلبه در ۱۵ مدرسه علمیه استان تحصیل می‌کنند، از جذب ۱۱۲ طلبه استان در آموزش‌وپرورش خبر داد و گفت: امسال ۱۱۲ طلبه حوزه علمیه خراسان شمالی از طریق شرکت در آزمون‌های سراسری سازمان سنجش برای تدریس در مقاطع مختلف تحصیلی وارد بدنه آموزش‌وپرورش شده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه با قدردانی از خدمات و پیگیری‌های مستمر استاندار خراسان شمالی، وی را فردی جهادی و انقلابی دانست که با پیگیری‌های او، موانع پروژه‌ها و طرح‌های مهم استان ازجمله ساختمان مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد رفع شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha