پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ا مام‌جمعه سلفچگان:

حوزه/ امام‌جمعه سلفچگان گفت: اصلی‌ترین عامل مشارکت پایین مردم در انتخابات مدیریت ضعیف دولت در ۸ سال گذشته می‌باشد و باید گفت این مسئله قابل انکاری نیست و تمامی متخصصین به این مهم تأکید دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  حجت‌الاسلام محمدحسین کتابچی در خطبه‌های امروز نمازجمعه شهر سلفچگان با اشاره حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها اظهار داشت: وظیفه دارم از حضور پرشور مردم انقلابی در انتخابات تشکر و قدردانی کنم چراکه عدم حضور برخی از افراد، ارزش کار بزرگ حضور با شکوه دیگران را کم که نمی‌کند بلکه نشان از دلبستگی عمیق این افراد دارد که با وجود تمام مسائل و مشکلاتی که داشتیم و به برخی از آنها اشاره می‌کنم ذره‌ای در حمایت از انقلاب و آرمان‌های امام و شهدا کم نگذاشتند و همچون گذشته با قدم‌های استوار در میدان ایستادند.

وی ادامه داد: وظیفه دارم از همه دست‌اندرکاران انتخابات در بخش سلفچگان، بخشدار محترم، اعضای هیئت اجرائی و نظارت که با تلاش‌های چندماهه انتخابات کم‌نقصی را در بخش شاهد بودیم تشکر ویژه داشته باشم.

حجت‌الاسلام کتابچی تأکید کرد: انتخابات ۱۴۰۰ که دشمنان امیدوار بودند از آن برای خود سرمایه‌ای کسب کنند به پایان رسید و در نتیجه ۴۹درصد مردم در انتخابات شرکت کردند و ۶۲درصد به رئیس‌جمهور منتخب رأی دادند.

وی ابراز داشت: البته پیش‌بینی‌ها و نظرسنجی‌ها حاکی از مشارکت بسیار پایین‌تر از این بود که بازهم مردم به کمک انقلاب آمدند و به نظر قطعی بنده با حضوری قابل‌قبول در انتخابات مشارکت داشتند.

حجت‌الاسلام کتابچی تصریح کرد: اصلاً به دنبال توجیه نیستیم و باید بپذیریم یکی از واقعیت‌های تلخ این انتخابات کاهش مشارکت مردم بود.

وی تصریح کرد: عزیزان این گفته دشمنان نیست فرمایش رهبر معظم انقلاب است که فرمود کاهش مشارکت مردم را نشانه " فاصله‌گرفتن" مردم از نظام دانستند.

وی افزود: البته خیلی باید دقت کرد تا دشمنان از این مسئله سوءاستفاده نکنند. بین فاصله‌گرفتن و روی گرداندن از نظام فاصله بسیار زیادی است. حواسمان هست مردم از نظام فاصله گرفته‌اند و این نشانه دلخوری مردم است نشانه گلایه‌مندی مردم است که بارها رهبری معظم انقلاب فرمودند.

امام‌جمعه سلفچگان بیان داشت: باید دقت‌کرد چطور شده مردمی که چهار سال قبل مشارکت ۷۳ درصدی داشته‌اند امروز به مشارکت ۴۹ درصدی رسیده‌اند، یکی از عوامل هم کرونا بوده اصلاً گیریم کرونا هم نبود مشارکت ۵۵ درصد می‌شد بازهم به نسبت انتخابات قبل حدود ۱۸ درصد فاصله است.

وی ادامه داد: این نارضایتی و کاهش مشارکت تقصیر کیست؟ سهم دولت و قوای دیگر چقدر است؟ هر فرد و نهادی میزان سهم خودش را در این نارضایتی و کاهش مشارکت پیدا کند. به دنبال انداختن تقصیر گردن دیگران نباشیم. بنده خودم باید بررسی کنم سهم نهاد نمازجمعه در بخش سلفچگان در کاهش مشارکت مردم چقدر بوده است و هرکسی به همین شکل.

حجت‌الاسلام کتابچی به عوامل مشارکت پایین اشاره کرد و بیان داشت: در گام اول وضعیت کرونایی، کرونا از چند جهت تأثیر گذاشت یکی از جهت سلامت و بهداشت که طبق بررسی‌ها ده درصد در کاهش مشارکت مؤثر بود

وی افزود: کرونا از سه جهت بر زندگی مردم تأثیر گذاشت یکی تأثیر بر سلامت و بهداشت که طبق پیش‌بینی نظرسنجی‌ها، حداقل ده درصد در کاهش مشارکت مردم نقش داشته است.

حجت‌الاسلام کتابچی ابراز داشت: جهت دیگر تأثیرگذاری بر اقتصاد و معیشت و اشتغال بود که البته ضعف مدیریت دولت در این مورد هم قابل‌انکار نیست.

وی ادامه داد: جهت سوم هم تعطیلی تجمعات و به‌ اصطلاح میتینگ‌های تبلیغاتی که در بالابردن هیجان و انگیزه مشارکت در انتخابات بسیار مؤثر است اما عامل مهم دیگر در کاهش مشارکت مدیریت ضعیف دولت در ۸ ساله گذشته می‌باشد و باید گفت این مسئله قابل انکاری نیست و تمامی متخصصین به این مهم تأکید دارند.

حجت‌الاسلام کتابچی تأکید کرد: رئیس‌جمهور محترم گلایه کردند که کسی از ما تشکر نمی‌کند! جناب آقای روحانی اگر می‌خواهید واقعیت را ببینید در بین مردم بیایید و اجازه دهید مردم با شما صحبت کنند تا ببینید با چه زبانی از شما تشکر و قدردانی می‌کنند. یا نه اگر بین مردم نمی‌آیید در این ماه‌های پایانی دولتتان در یک جمع دانشجویی شرکت کنید تا تشکر مردم را ببینید تا متوجه شوید اگر کسی از شما تشکر کند مردم چگونه به او نگاه می‌کنند. شما کاری کردید و نوعی مدیریت کردید که برای دوستانتان هم جای دفاع نگذاشتید.

وی افزود: گره‌زدن اقتصاد مردم به برجام و گذاشتن تمامی تخم‌مرغ‌ها در سبد رابطه با آمریکا و چند کشور اروپایی و بی‌توجهی به ظرفیت‌های داخلی و جوانان با استعداد و نخبگان کشور سفره مردم را روزبه‌روز کوچک‌تر کرد.

حجت‌الاسلام کتابچی خاطرنشان کرد: عامل سوم فاصله‌گرفتن بسیاری از مدیران از مردم و پدیده آقا زادگی و آقازاده پروری، اشرافی‌گری، ویژه خواری و خود را از مردم جدا دانستن و تبعیض تا جایی که حضور برخی از مسئولان در بین مردم در دوران کرونا را دیوانگی خواندند اینها مردم را گلایه‌مند و دلخور می‌کند البته جنگ رسانه‌ای و سیاه نمائی‌های داخلی هم از عوامل مؤثر بوده‌اند و همچنین سوءمدیریت فرایند انتخابات از ابتدا که شورای نگهبان نتوانست و یا به هر علتی نخواست مردم را قانع کند از عوامل مؤثر بودند.

وی ابراز داشت: اما آنچه مهم است نتیجه انتخابات و امید مردم به تغییر رویه و رفتار و عملکرد دولت جدید و رئیس‌جمهور منتخب است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha