پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصایر/ بازدید رئیس مرکز اسلامی هامبورگ از رسانه رسمی حوزه

حوزه/ خبرگزاری حوزه اعتباری دارد و باید به این اعتبار افزود، برای افزودن این اعتبار باید اقدامات در نشر اخبار بین الملل انجام گیرد که از جمله آن تعامل و هماهنگی با حوزویان خارج کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی مفتح در حاشیه بازدید از خبرگزاری حوزه در نشستی  با حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا برته مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه، با اشاره به مأموریت رسانه حوزه، گفت: در طول تاریخ حوزه از نظر محتوا از غنای لازم برخوردار بوده، ولی مشکل اصلی این بوده که نتوانسته آن را با هنرمندی منتشرکند.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ با بیان این که جدا شدن از جامعه باعث می شود که اطلاع از نیازهای جامعه وجود نداشته باشد،افزود: رسانه حوزه می تواند در انتشار محتوا به خوبی کمک کند و جلوی بسیاری از انحرافات علمی و عدم آگاهی های افراد نسبت به حوزه را بگیرد.

وی با بیان این که عملکرد حوزه در هر برهه ای قابل دفاع است، اظهار داشت: به نظر می رسد، مهمترین مأموریت رسانه حوزه، نشر محتوای علمی و ارائه مباحث درون حوزه به مردم و برقراری ارتباط حوزه با مردم است. این مسئله برکات زیادی برای حوزویان و مردم خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین مفتح با بیان این که در حوزه علمیه و عرصه بین الملل حساسیت های وجود دارد که در انتشار اخبار باید آنها لحاظ گردد، گفت: خبرگزاری حوزه اعتباری دارد و باید به این اعتبار افزود، برای افزودن این اعتبار باید اقدامات در نشر اخبار بین الملل انجام گیرد که از جمله آن تعامل و هماهنگی با حوزویان خارج کشور است.

امام مرکز اسلامی هامبورگ با بیان این که اخباری که از خبرگزاری حوزه منتشر می شود در بیرون از مرزها بسیار باز خورد های قابل توجهی دارد، بیان داشت: حوزه علمیه و رسانه آن،  در عرصه داخلی چون حالت پدری دارد، نباید وارد نزاع های سیاسی شود. ورود در نزاع ها، شأن و جایگاه این رسانه را کاهش می دهد. این مسئله ای است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین مفتح گفت: این روزها شاهد فعالیت بسیار خوبی از سوی طلبه ها هستیم، بنده در گذشته با این فعالیت از طریق راه اندازی مرکز کامپیوتری نور آشنا بودم و هستم، ولی باید این فعالیت ها حمایت و جریان سازی شود و در این مورد رسانه حوزه هم می تواند نقش مهمی داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha