جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 966413
۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۷
نشست سلامت

حوه/ هیئت اندیشه‌ورز دین، سلامت و سبک زندگی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان نشست هم‌اندیشی بررسی وضعیت نظام سلامت در کشور را برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، هیئت اندیشه‌ورز دین، سلامت و سبک زندگی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان، نشست هم‌اندیشی بررسی وضعیت نظام سلامت در کشور و افق پیشروی آن را برگزار کرد.

دکتر فتاحی، نماینده سابق مجلس و از اساتید دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این نشست با اشاره به سیاست‌های کلی سلامت که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ‌شده است، تأکید کرد: این سیاست‌ها به‌عنوان مهم‌ترین سند بالادستی در نظام سلامت کشور باید مورد توجه دولت قرار گیرد و نسبت به اجرای آن اهتمام ویژه لحاظ شود.

وی ضمن اظهار نارضایتی از وضعیت موجود در نظام سلامت کشور، گفت: طرح تحول نظام سلامت که در دولت یازدهم مطرح شد، نتوانست نیازهای جامعه را از ابعاد مختلف برطرف کند و آسیب‌ها و اشکالات فراوانی به آن وارد است.

فتاحی با اشاره به اینکه امر آموزش و پژوهش در حوزه سلامت طی سال‌های اخیر تحت تأثیر مسئله درمان قرار گرفت، افزود: در نظام سلامت باید نسبت به مسئله آموزش و تربیت نیروهای نخبه و متخصص اهتمام جدی داشت و نباید به‌واسطه توجه به امر درمان مسئله آموزش مغفول بماند.

دکتر تقی پور، دبیر هم‌اندیشی‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مدیر گروه اپیدمیولوژی این دانشگاه در ادامه ضمن تشکر از برگزاری این نشست و اهتمام حوزه علمیه خراسان به موضوعات سلامت، ابراز کرد: تحول در نظام سلامت یکی از انتظارات به‌حق جامعه است که دولت باید نسبت به آن توجه خاص داشته باشند.

وی با تأکید به اینکه یکی از نیازهای مهم جامعه در کنار سلامت فردی و جسمی، توجه به مسئله سلامت اجتماعی و روانی آحاد جامعه است، اظهار کرد: متأسفانه در جامعه امروز ما این بعد از سلامت مغفول مانده است.

تقی پور با بیان اینکه نشر اخبار نگران‌کننده موجب بیماری‌های روحی و روانی در اجتماع می‌گردد، گفت: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب بر این موضوع که «بیمار نباید در کنار درد و رنج بیماری دغدغه دیگری داشته باشد»، ضرورت دارد نقش بیمه‌ها و حمایت از بیماران تقویت شود.

وی، مسئله عدالت را در توسعه نظام سلامت ضروری و مهم برشمرد و با تأکید بر اینکه نظام سلامت باید هوشیار و هوشمندانه نسبت به وضعیت سلامت مردم عمل کند، گفت: چنانچه الگوی تغذیه و رفتاری مردم متحول نشود، در آینده سونامی بیماری‌های خطرناکی همچون دیابت را در پیش خواهیم داشت.

مدیر گروه اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پایان ابراز کرد: یکی از نکات مهم مطرح‌شده طبق سیاست‌های کلی سلامت که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ گردیده است، اولویت پیشگیری در نظام سلامت می‌باشد که توجه به این موضوع، منجر به کاهش هزینه‌ها در حوزه درمان خواهد بود.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha