جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین قاضی دزفولی ، امام جمعه دزفول

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاضی دزفولی، با بیان اینکه بی‌توجهی به حفظ محیط‌زیست و طبیعت، اثرات سوء بسیار مهمی را به وجود خواهد آورد، گفت: اگرچه ممکن است اثرات سوء، آشکار نباشد ولی می‌تواند منجر به اختلالات و آسیب‌های جدی در زندگی عادی انسان گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول، در جمع مسئولین شهری، با بیان اینکه بی‌توجهی به حفظ محیط‌زیست و طبیعت، اثرات سوء بسیار مهمی را به وجود خواهد آورد، اظهارداشت: اگرچه ممکن است اثرات سوء، آشکار نباشد ولی می‌تواند منجر به اختلالات و آسیب‌های جدی در زندگی عادی انسان گردد.

وی تصریح کرد: به دلیل وجود طبیعت شهرستان، گردشگری یکی از جاذبه‌های دزفول است و اگر این اقلیم نباشد جاذبه‌های دزفول نیز از بین خواهند رفت؛ به همین دلیل باید با کسانی که متعرض طبیعت می‌شوند با جدیت و قاطعیت برخورد شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاضی دزفولی، یکی از مطالبات شهرستان از دولت‌های قبلی را لحاظ حق‌آبه دزفول دانست و بیان کرد: کمبود آب و استفاده بی‌رویه از آن موجب از بین رفتن و وارد آمدن آسیب‌های جدی به جنگل‌ها، منابع طبیعی و آبزیان پایین‌دست رودخانه دز شده که لحاظ کردن حق‌آبه دز موجب حیات این موجودات و طبیعت خواهد شد.

امام جمعه دزفول، تأکید کرد: باید تلاش کنیم میراث گران‌بهای طبیعت که از نسل‌های گذشته به ما رسیده را حفظ و به نسل‌های بعدی نیز تحویل دهیم.

وی، ضمن تأکید بر فرهنگ‌سازی در خصوص حفظ طبیعت در جامعه، گفت: رودخانه دز و پارک ملی دز سرمایه بزرگ طبیعی و ملی است، باید به آن توجه شود و همه مسئولین موظف و مکلف به حفظ طبیعت پیرامون هستند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha