جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بنیاد 15 خرداد

حوزه/ دکتر ارجائی گفت: جمعیت، تحکیم بنیان خانواده و سلامت سه موضوع محوری بنیاد ۱۵ خرداد در حال حاضر است؛ این بنیاد در زمینه جمعیت جهت تحول در نرخ جایگزینی از ۱/۶ به ۲/۵ با سرمایه گذاری ۱۴۰۰ میلیارد ریالی و با حمایت از ۷۰۰۰ فرزند سوم به بعد برنامه ریزی نموده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر سید عبدالله ارجائی در آیین امضای تفاهم نامه برنامه تحول جوانی جمعیت استان قم بین بنیاد ۱۵ خردادِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره و استانداری قم گفت: بنیاد پانزده خرداد در سال ۱۳۶۰ با یک هیئت امنا و به دستور حضرت امام خمینی رحمة الله علیه آغاز به کار کرد؛ هدف اصلی از تشکیل این بنیاد یاری رساندن به مستضعفین و محرومیت زدایی بود.

وی افزود: در دوره جدید هیئت مدیره ای برای این بنیاد تشکیل شد؛ مبنای ما رسیدگی به چالش ها و مسائل مختلف این قشر ولی نعمت انقلاب یعنی محرومین و مستضعفین است.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد خاطرنشان کرد: جمعیت، تحکیم بنیان خانواده و سلامت سه موضوع محوری بنیاد ۱۵ خرداد در حال حاضر است؛ این بنیاد در زمینه جمعیت جهت تحول در نرخ جایگزینی از ۱/۶ به ۲/۵ با سرمایه گذاری ۱۴۰۰ میلیارد ریالی و با حمایت از ۷۰۰۰ فرزند سوم به بعد برنامه ریزی نموده است.

وی گفت: «باشگاه ۳+» عنوان طرحی است که از سوی بنیاد ۱۵ خرداد ارائه شده است؛ طی این طرح در سطح کشور تمامی عزیزانی که فرزند چهارم به دنیا بیاورند مورد حمایت های مختلفی از سوی این بنیاد قرار خواهند گرفت؛ آغاز این طرح از شهر قم خواهد بود.

ارجائی تصریح کرد: طی این طرح به کمک دستگاه های فرهنگی و حمایتی مختلف عزیزانی که شناسایی شوند در سامانه  www.۱۵۴۲.ir اطلاعاتشان ثبت گردد وارد این طرح می شوند.

وی افزود: یک میلیون تومان هدیه به مادر داده می شود؛ دومیلیون تومان سهام به نام فرزند تازه متولد شده منظور می گردد تا برای آتیه وی پشتوانه ای باشد.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد بیان داشت: اعطای کارت اعتباری خرید کالاهای اساسی به ارزش ۴ میلیون تومان نیز جهت تأمین اقلام مورد نیاز نوزاد یکی دیگر از برنامه های حمایتی در این طرح می باشد؛ البته این بسته مجموعاً ۱۰ میلیون تومان ارزش دارد که ۶ میلیون تومان از آن به صورت وام و ۴ میلیون تومان بلاعوض می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha