پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سامانه نجم

حوزه/ مدیرکل امور دانش آموختگان حوزه های علمیه خواهران گفت: سامانه نجم در راستای تجمیع اطلاعات مرتبط با شناسایی و جذب، وضعیت‌سنجی و طبقه‌بندی، استعدادیابی و نیازسنجی، ارتقا و توانمندسازی، حمایت و بکارگیری طلاب و دانش‌آموختگان راه اندازی شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مرتضی برگستان  با اشاره به راه‌اندازی سامانه نجم، اظهار داشت: با توجه به کثرت و تنوع فعالیت‌های معاونت فرهنگی ـ تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران و پراکندگی جغرافیایی و کثرت مخاطبان و مدیران مرتبط در امور فرهنگی، طراحی نرم‌افزاری برخط با امکان دسترسی از طریق وب و شبکه‌ داخلی جهت سهولت در خدمت‌رسانی و دسترسی به مخاطبان در تمام مناطق استانی و شهری ضروری تلقی شد و خلأ نبود آن در بیشتر فعالیت‌های این معاونت به ‌وضوح مشهود بود.

وی افزود: این ضرورت آن‌گاه بیشتر خودنمایی می‌کرد که دانش‌آموختگان؛ این ذخایر اصلی حوزه‌های علمیه خواهران بعد از فراغ از سیستم آموزش با هیچ سامانه اطلاعاتی دیگری ارتباط سازمانی نداشته و با تغییر اطلاعات آنان تقریباً ارتباط‌شان با این نهاد مقدس منقطع می‌شد.

مدیرکل امور دانش آموختگان حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: ما برای حمایت و پشتیبانی از دانش آموختگان چه در حوزه معنوی و چه در حوزه مادی، نیاز داشتیم که وضعیت موجود آنها را بدانیم؛ لذا سامانه ای با عنوان سامانه نجم(نرم‌افزار جامع معاونت فرهنگی ـ تبلیغی) طراحی شد تا طلاب و دانش آموختگان اطلاعات خود را در این سامانه بارگذاری کنند و بر اساس آن اطلاعات ما بتوانیم ظرفیت های دانش آموختگان را شناسایی و حمایت های لازم را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: سامانه نجم افزون بر کمک به نظام‌مندی فعالیت‌های معاونت فرهنگی حوزه های علمیه خواهران در ساحت‌ تعاملات در هماهنگی با سایر سامانه‌های فعال مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، وظیفه تجمیع اطلاعات مرتبط با شناسایی و جذب، وضعیت‌سنجی و طبقه‌بندی، استعدادیابی و نیازسنجی، ارتقاء و توانمندسازی، حمایت و بکارگیری طلاب و دانش‌آموختگان را بر عهده خواهد داشت.

 برگستان به دیگر مزیت های این سامانه اشاره کرد و گفت: از دیگر مزیت‌های پیاده‌سازی چنین سامانه‌ای علاوه بر دسترسی بهتر و سریع‌تر به اطلاعات و عبور از موانع زمانی و مکانی برای ارتباط‌گیری مستمر با مدارس، طلاب و دانش‌آموختگان، بهره‌برداری دیگر بخش‌های مرکز مدیریت از اطلاعات جمع‌آوری شده و گزارشات استخراج شده در این سامانه است.

وی بیان داشت: سامانه نجم  به ما این امکان را می دهد که برای رایزنی با ارگانها و نهادهای مختلف کشوری دستمان بازتر باشد و بتوانیم ظرفیت های خواهران طلبه و دانش آموخته را به نهادهای مختلف دولتی و عمومی اعلام کنیم؛ لذا از همه دانش‌آموختگان دعوت می کنیم در این سامانه ثبت اطلاعات داشته باشند.

مدیرکل امور دانش آموختگان حوزه های علمیه خواهران با بیان این که سامانه نجم به شکل سیستمی با سامانه‌های آموزش، اساتید، کوثرنت، کوثربلاگ، پایان‌نامه‌ها، ثبت‌احوال، بنیاد شهید و ایثارگران و ... در تعامل بوده و اطلاعات را صحت‌سنجی می‌کند، افزود: این سامانه پل ارتباطی حوزه های علمیه خواهران با سایر مجموعه‌ها و نهادهای فرهنگی و دینی است.

وی در پایان اظهار داشت: طلاب و دانش آموختگان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در سامانه نجم می توانند به نشانی اینترنتی https://najm.whc.ir/ مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    0 0
    بابت چی باید نظر بدم ؟
  • خدا IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    0 0
    سلام چرا نمیتونیم ثبت نام کنیم درسامانه نجم خطا میزنه
  • امینه محمدی اصل IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    0 0
    اقدام شایسته و بایسته‌ی شما را تبریک عرض میکنم.ان شالله موجبات رضایت و زمینه سازی تعجیل فرج مولا، با فعالیت صحیح و سریع این مرکز، خروجی قدام شما باشد. حقیر با ۲ مدرک سطوح عالی حوزه و دانشگاه، در خدمت شما هستم.
  • زینب زکانی IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
    0 0
    روانخوانی قرآن در حد بالا، اموزش عربی، تاحدودی مسلط به احکام