سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
قرارگاه فرهنگی جهادی حوزه علمیه استان تهران

حوزه/ مدیر ارتباطات و بین الملل مدیریت حوزه علمیه استان تهران با اشاره به تاسیس دفتر ملاقات های عمومی و حضوری مدیر حوزه های علمیه استان تهران گفت: یکی از دفاتر مهم این قرارگاه تاسیس دفتر ملاقات های عمومی و حضوری مدیر حوزه علمیه استان تهران است که مقرر شده یک روز در ماه و به صورت مستمر برای ملاقات های حضوری برنامه ریزی شود.

حجت الاسلام قربان خانلو، مدیر ارتباطات وبین الملل مدیریت حوزه علمیه استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با بیان اهداف تشکیل قرارگاه دفاتر فرهنگی- جهادی  مدیریت حوزه علمیه استان تهران اظهارداشت: با توجه بر سیاست های کلی حوزه علمیه استان تهران مبنی بر مشارکت طلاب و اساتید و نخبگان در زمینه راه اندازی دفاتر مختلف و واگذاری امور به خود طلاب، تصمیم گرفته شد محلی خارج از ساختمان مرکز مدیریت استان از لحاظ اینکه نسبت به مدارس علمیه مرکزیت داشته باشد، تدارک دیده شود. با تفاهم نامه ای که مدیریت حوزه علمیه تهران با آیت الله تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی انجام پذیرفت و در نتیجه دفاتر قراگاهی فرهنگی- جهادی مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران به این مکان منتقل شد.

وی ادامه داد: در این قرارگاه تعدادی از دفاتر از جمله ارتباطات و بین الملل حوزه علمیه استان تهران که به عنوان مدیر داخلی این قرارگاه انجام وظیفه خواهند کرد که در کنار این دفتر، دفتر نمایندگی خبرگزاری حوزه علمیه در تهران نیز مستقر خواهد شد که بزودی افتتاحیه  این دفتر برگزار خواهد شد.

وی افزود: از دیگر دفاتری که در این قرارگاه پیش بینی شده استقرار یابند، دفتر امور نخبگان و دبیرخانه دائمی جشنواره های پژوهشی حوزه علمیه استان تهران است. دفتر راهبردی اقتصاد مقاومتی که با حکم آیت الله اعرافی در چند سال گذشته آغاز به کار کرده و با برنامه ریزی صورت گرفته تصمیم بر این شد که در این قرارگاه به عنوان یک پایگاه در تهران مستقر شود.

مدیر روابط عمومی حوزه علمیه استان تهران گفت: علاوه بر این دفاتری که بیان شد چند دفتر دیگر نیز در حال برنامه ریزی است تا در این قرارگاه مستقر شوند و طلاب و اساتید چه از لحاظ بعد مسافت و چه از لحاظ اینکه به نحو مطلوب با مرکز مدیریت استان تهران در تماس مستمر و مفید قرار بگیرند و در واقع در حد مقدور و به صورت حداکثری امور حوزه علمیه استان تهران با مشارکت این افراد صورت بگیرد.

حجت الاسلام قربان خانلو با بیان تاسیس دفتر ملاقات های عمومی و حضوری مدیر حوزه های علمیه استان تهران، گفت: یکی از دفاتر مهم این قرارگاه تاسیس دفتر ملاقات‌های عمومی و حضوری مدیر حوزه علمیه استان تهران است و مقرر شده که یک روز برای ملاقات های حضوری برنامه ریزی شود و افراد در خصوص مشکلات و پیشنهادات یاری رسان  مدیریت حوزه علمیه استان تهران باشند.

مدیر روابط عمومی مدیریت حوزه علمیه استان تهران، در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری حوزه که چرا ملاقات های عمومی مدیر حوزه های علمیه با وجود کرونا در فضای مجازی تشکیل نمی شود توضیح داد: بنا بر این است که ملاقات های عمومی مدیر حوزه علمیه تهران استان به صورت حضوری صورت گیرد؛ چراکه بسیاری از مسائل به صورت حضوری قابل مطرح شدن و حل شدن است؛ لذا در موارد اورژانسی ملاقات هایی صورت می گیرد و بعضا هم با تماس های تلفنی مسائل مطرح و پیگیری می شود. در ضمن اَدمین کانال حوزه علمیه تهران در پیام رسان ایتا پُلی است برای مطرح شدن مشکلات و پیشنهادات که از سوی طلاب و اساتید مطرح می شود.

وی در ادامه بیان داشت: دفتر همکاری حوزه و دانشگاه نیز یکی از دفاتر مهم و تاثیر گذاری که می تواند سطح علمی طلاب را ارتقاء دهد و طلاب با فضای جدیدی آشنا شوند و این دفتر برای آینده علمی طلاب تاثیر فراوانی خواهد داشت. مرکز فضای مجازی و مرکز هنر و رسانه و مرکز امور فرهنگی مدارس علمی است و تعدادی از طلاب که در این خصوص مستعد کار در فضای مجازی هستند، این قرارگاه و دفتر مربوطه می تواند بصورت پاتوقی برای هم اندیشی طلاب واقع شود.

وی در پایان تاکید داشت: امیدواریم با همکاری و کمک طلاب و اساتید این قرارگاه یک فضای نخبگانی، علمی و فرهنگی صورت بگیرد و علاوه بر آن نیز، طلاب محترم در خصوص این قرارگاه نگاه ویژه ای داشته باشند و مطمئن باشند کوچکترین کمک آنها در این زمینه ثمرات بسیاری در آینده برای بالا بردن سطح علمی و فرهنگی حوزه علمیه در پی خواهد داشت.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha