پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عباس خیراندیش

حوزه/معاون پژوهش حوزه علمیه هرمزگان با اعلام این خبر که هرمزگان مقام دوم جشنواره علامه حلی را کسب کرده است از کمبودهای آموزشی و پژوهشی استان گلایه کرد.

حجت الاسلام عباس خیراندیش، معاون پژوهش حوزه علمیه استان هرمزگان، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه در بندرعباس اظهارداشت: خوشبختانه موفق شدیم مقام دوم جشنواره علامه حلی را برای استان هرمزگان به ارمغان بیاوریم.

وی افزود: جشنواره علامه حلی برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چراکه علاوه بر اینکه موجب می شود رقابت علمی میان طلاب استان افزایش پیدا کرده و پژوهش محوری رونق بگیرد، موجب شده همکاری و هم افزایی بین حوزه علمیه خواهران و برادران استان نیز افزایش یابد.

حجت الاسلام خیراندیش بیان کرد: یکی از نارسائی‌های بزرگی که در سطح استان هرمزگان به وفور دیده می شود، این است که مدارس علمیه استان متاسفانه از نظر امکانات آموزشی، کتابخانه و سایر زیرساخت‌ها پژوهشی دچار ضعف و محرومیت جدی هستند؛ لذا باید تجهیز آموزشی و پژوهشی مدارس علمیه استان در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در برخی از مدارس علمیه که آثار بسیاری هم به جشنواره علامه حلی ارسال کرده اند، حداقلی ترین امکانات نیز وجود ندارد و طلاب مجبور شده اند آثار خود را با گوشی موبایل آماده و تایپ کنند.

معاون پژوهش حوزه علمیه هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: این پیشنهاد را داریم که علاوه بر جشنواره های مدرسه ای و استانی، جشنواره‌ علامه حلی در سطح منطقه ای نیز راه اندازی و برگزار شود تا شاهد رقابت استان‌های همجوار در امر پژوهش باشیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha