پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امام جمعه پارسیان

حوزه/ حجت الاسلام بارانی، گفت: کمبودهایی در مدارس علمیه استان هرمزگان وجود دارد که واقعا دردآور است، اما با این وجود تلاش پرسنل مدارس علمیه با وجود کمبود ها قابل تقدیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام محمد بارانی، امام جمعه شهرستان پارسیان، در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین حقیقی، مدیرحوزه علمیه هرمزگان، اظهارداشت: در گذشته برخی دورها در حوزه های علمیه وجود داشت که موجب سردرگمی و بی انگیزه‌گی طلاب جوان می شد، اما اینکه ظرفیت ها شناسایی و حسب نیاز و زیرساخت ها طلاب جذب حوزه های علمیه شوند، هم بازار کار طلبه ها فراهم می شود و هم شاهد رشد کیفی در حوزه های علمیه خواهیم بود.

وی افزود: خدا را شاکریم که یک انسان دانشمند و خوش فکری همچون آیت الله اعرافی بالای سر کار حوزه های علمیه قرار گرفته و تحول در حوزه ها را دنبال می کند.

حجت الاسلام و المسلمین بارانی تاکید کرد: ظرفیت بسیار عظیمی و پتانسیل های بسیاری در استان هرمزگان وجود دارد که با این امکانات محدود، حوزه علمیه هرمزگان توانسته است رتبه دوم جشنواره علامه حلی را کسب کند.

امام جمعه پارسیان ابراز داشت: کمبودهایی که در مدارس علمیه استان هرمزگان وجود دارد واقعا دردآور است، اما با این وجود تلاش پرسنل مدارس علمیه با وجود کمبود ها قابل تقدیر است.

وی تقوا را مهم ترین رکن هویتی طلاب دانست و گفت: باید در پله اول حوزه های علمیه به رعایت تقوا و تقویت مسائل اخلاقی پرداخت و در وهله دوم آموزش را مدنظر قرار داد که انتظار داریم این موارد نیز همانطور که مدنظر بوده بیش از این هم مدنظر باشد.

حجت الاسلام بارانی در پایان خاطرنشان کرد: بهترین تبلیغ برای حوزه های علمیه نگاه به رفتار و منش طلاب در جامعه است و اگر این مهم در کنار توانمندی های علمی طلاب قرار گیرد و در جامعه بروز پیدا کند، شاهد بالارفتن درصد جذب افراد به ویژه جوانان به حوزه های علمیه خواهیم بود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha