چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
دلایل روشن برتری چادر از زبان استاد حوزه علمیه خواهران جزیره کیش

حوزه / استاد مدرسه علمیه الزهرا (س) جزیره کیش گفت: محققان اذعان کرده اند، چادر با «جلباب» در میزان و نحوه پوشیدگی هم خوانی کامل دارد.

خانم منصوره رضایی، استاد مدرسه علمیه الزهرا(س) جزیره کیش، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه بیان کرد: چادر با پوشش کاملی که ایجاد می کند زن را در جامعه به عنوان یک انسان مطرح کرده و حضور سالم و کارآمد و مؤثر زنان را در انواع فعالیت­ های اجتماعی ممکن می سازد.

وی ادامه داد: چادر، بهترین و سالم ترین پوششی است که حجم بدن زنان را پوشانده و به آنها وقار و متانتی خاص می بخشد و بیش از هر پوششی دیگر، زن را بر روگرفتن در برابر نامحرم توانا می سازد، به گونه ای که می تواند در صورت ضرورت، چهره خود را از نگاه مکرر و آلوده افراد هوسران بپوشاند، برخلاف دیگر پوشش ها که هنگام ضرورت به هیچ عنوان پناهگاه مناسبی برای زنان نیست. 

استاد حوزه در ادامه گفت:  از آنجا که حداقل حجاب شرعی بنا بر نظر مشهور فقها، پوشاندن همه بدن به جز صورت و دست هاست و گذشته از این بلندی چادر و پوشاندن سر تا پا، بیش از هر لباسی زیبایی های جسمانی زن را در مواجهه با نامحرم می پوشاند، از همین رو نیز فقها تصریح کرده اند که چادر حجاب برتر است.

رضایی ادامه داد: چادر بهترین پوششی است که زن می تواند همه اندام خود را با آن بپوشاند و جلوی هرگونه تحریک جنسی را بگیرد و با توجه به رنگ صامت مشکی، امکان جلب توجه نامحرم را به حداقل رسیده و دیگر وسیله لذت و هوسرانی آنان نخواهد بود، در حالی که پوشش هایی مانند مانتو، این ویژگی را به صورت کامل ندارند، زیرا وقار و معنویتی که در چادر، مخصوصا چادر مشکی هست در مانتو نیست.

وی در پایان گفت: امروزه پوشش مانتو با مدگرایی یک رابطه مستقیم برقرار کرده که این امر بیش از هر موضوعی بر وضعیت اقتصادی و معیشتی افراد تأثیرگذار خواهد بود؛ زیرا استفاده از چادر مشکی به دلیل سادگی و ایجاد یکدستی در پوشش بانوان، تأثیر بسزایی در کاهش تقاضای مدپرستی بانوان داشته و علاوه بر این همین پوشش ساده می تواند جایگاه اجتماعی زن را بدون هیچ دغدغه اقتصادی تا مدت ها حفظ کند و اگر همین پوشش ساده و کم هزینه کنار گذاشته شود، هزینه های زیادی همچون خرید لوازم آرایش و مانتوهایی که خیلی زود تغییر مد می یابند، بر خانواده تحمیل خواهد شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha