جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ مراسم اختتامیه طرح میثاق طلبگی در مدرسه علمیه قروه

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: طلاب باید با سعه صدر و نیز تقوا و زهد به گونه‌ای عمل کنند که به عنوان مرجع درست و مورد وثوق جامعه شناخته شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالرضا پورذهبی؛ نماینده ولی فقیه در استان کردستان عصر امروز در مراسم اختتامیه طرح میثاق طلبگی که در مدرسه علمیه قروه برگزار شد اظهارداشت: امروز بخشی از دانشجویان نخبه در دانشگاه‌های معتبر کشور را طلاب تشکیل می‌دهند که این نشان دهنده طلاب با علم در کشور است.

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: کسانی که در حوزه‌های علمیه تحصیل کرده‌اند به‌خوبی، به‌سختی دوران تحصیل در این محیط آگاه هستند، این افراد باوجوداینکه روزهای سختی در مدارس علمیه می‌گذرانند ولی به عشق اهل‌بیت علیهم‌السلام و... تمام این مشکلات را به جان می‌خرند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پورذهبی افزود: امروز با وجود تبلیغات سو دشمنان علیه حوزه‌های علمیه، باید گفت که تمرکز بر تعلیم و تعلم، تحقیق و پژوهش، تهذیب و تبلیغ، ۴ ویژگی مهمی است که باید طلاب به آن توجه کنند.

نماینده ولی فقیه در کردستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طلاب باید با سعه‌صدر و نیز تقوا و زهد به گونه‌ای عمل کنند که به‌عنوان مرجع درست و مورد وثوق جامعه شناخته شوند.

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: کسی که به‌عنوان طلبه پا در حوزه علمیه می‌گذارد اولین و اصلی‌ترین هدفش باید تبلیغ دین خدا و رساندن مفاهیم دینی و اهل‌بیت علیهم‌السلام به جامعه اسلامی باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پورذهبی تأکید کرد: همچنین از طلاب درخواست داریم در مسیری که انتخاب کرده‌اند ثابت‌قدم و استوار حرکت کرده و با سخنان ناامید کننده بدخواهان خدایی ناکرده از ادامه تحصیل در حوزه دلسرد نشوند.

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: شهیدان در هشت سال دفاع مقدس با تقوا و پرهیزکاری که داشتند، مسیر تهذیب و تقوا را طی کرده و شما طلاب نیز امروز باید ادامه دهنده راه شهدای عزیز انقلاب اسلامی باشید.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha