شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سواد رسانه نیاز هر مطالبه گر مردمی

حوزه/ شب گذشته، در جلسه‌ای که توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین کعبی، برای پیگیری مشکلات مردم برگزار شده بود، یکی از روحانیون جوان اهوازی، مشکلاتی را بیان می‌کند که اگرچه دغدغه او برای حل مشکلات مردم، درست و به‌جا بود، اما حرف‌هایی که بیان کرد، خلاف واقع بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام محمد پشم‌فروش، از روحانیون جهادی اهواز، در یادداشتی نوشت: مدتی است که مسأله "آب شرب"، یکی از بدیهی‌ترین نیازهای اولیه هر موجود زنده، به چالشی بزرگ برای مردم برخی شهرها و روستاهای خوزستان تبدیل شده است.

شکی نیست که بخشی از علت این مشکلات تأسف‌بار، ناشی از بی‌تدبیری دولتمردان تدبیر و امید است.

در این میان تعداد بسیار زیادی از شهروندان اقدام به مطالبه گری در سطح وسیعی کرده‌اند که تعداد زیادی از این مردم، همان طلاب و روحانیونی هستند که صبح‌ها در اردوهای جهادی مشغول ساخت خانه برای محرومین و عصرها نیز در بیمارستان مشغول خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی هستند...

پر واضح است که مطالبه گری و نقد وضع موجود، باید واقع‌بینانه، منصفانه و سازنده باشد؛ نکته‌ای که رسانه‌های بیگانه و ضد انقلاب، همواره در شرایط بحرانی، خلاف آن را نشان داده‌اند.

در جریان بحران کم‌آبی خوزستان، قریب به چند ماه است که علمای طراز اول خوزستان، همچون آیت الله موسوی جزایری، موسوی فرد، حیدری، کعبی و فرحانی نسبت به این موضوع مطالبه گری کرده و در جلسات مختلف با مسئولین، محرومیت خوزستان را فریاد کشیده‌اند.

در چند روز اخیر نیز با قطع آب شرب برخی از روستاهای خوزستان، بازهم علما، فضلا و طلاب جوان، یک‌صدا بر رفع مشکلات موجود اعتراض کرده‌اند.

اما شب گذشته، در جلسه‌ای که توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین کعبی، برای پیگیری مشکلات مردم برگزار شده بود، یکی از روحانیون جوان اهوازی، با لهجه شیرین عربی، به زبان فارسی مشکلاتی را بیان می‌کند که اگرچه دغدغه او برای حل مشکلات مردم، درست و به‌جا بود، اما حرف‌هایی که بیان کرد، خلاف واقع بود.

او گفت: «موقع انتخابات فتوای شرعی می‌دهند، برای غزه فتوا می‌دهند؛ اما حالا مردم ما مردند، علمای اهواز ساکت‌اند! باید آقای کعبی، جزایری فرحانی بیایند جلوی درب استانداری و پدر استاندار را در بیاورند» حضار نیز با گفتن الله اکبر و احسنتم حرف‌های او را تأیید کردند!

اگرچه او دغدغه مردم داشت، اما بهتر بود با کمی مطالعه در فضای مجازی، اقداماتی که علمای استان برای حل مشکل آبِ خوزستان انجام داده‌اند را متوجه شود. تا حداقل بتواند مطالب دقیق‌تری را بگوید.

او قطعاً نمی‌دانست که آیت الله جزایری، شخصاً از مسئولان عالی‌رتبه، پیگیر حل مشکلات مردم استان بوده و دکتر حیدری نیز برای حل بحران کم‌آبی و... قرارگاه میدانی تشکیل داده است.

قطعاً اگر این طلبه جوان، مقداری بینش و فهم سیاسی خود را بالاتر برده بود، می‌دانست که نباید مطالب خلافی را بیان کند که امروز به سوژه داغ رسانه‌های ضد انقلاب تبدیل شود.

در پایان بهتر است این نکته را متذکر شویم که دغدغه‌مندان مردمِ رنج‌کشیده خوزستان اعم از طلبه و غیر طلبه، نباید هیچ‌گاه از مدار انصاف خارج شده و برای انجام امر پسندیده‌ای، مرتکب فعل حرام نشوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    1 0
    هرچه میکشیم از این رفتارهای پر اشکال و غلطه اونایی که میگفتن احسنت احسنت، با چه تفکری اونجا نشسته بوندن!؟
  • استقامت IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    0 0
    باسلام جناب آقای پشم فروش دونکته یاد آور میشوم یک ادب در پاسخ رعایت شود و اینکه دقت به عناوین افراد باید دقت شود . آیت الله کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین .
    • محمد IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
      0 0
      سلام و عرض ادب جلسه توسط آقازاده آیت الله کعبی تشکیل شده نه شخص ایشان لذا در قسمت دیگر متن که شان ایشان که از اساتید انقلابی و مفاخر خوزستان هستند لحاظ گردیده است
  • محسن دارابی IR ۰۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    1 0
    سلام علیکم. من بعنوان یک طلبه ای که فقط1 ساله وارد حوزه شدم واقعا تعجب میکنم چطور یک معمم به این حد از درک و بینش نرسیده که نباید اینجور حرفهای خلاف واقع رو اونم در شرایط حال که دشمن منتظرن فقط سوژه های اینجوری پیدا کنن بزنند. درضمن شما گفتی دغدغه مندند ایشون,من میگم اگ دغدغه داشتند نمیگفتن چرا غزه و انتخابات....چون اونهاهم دغدغه هر مسلمان و طلبه ای هست. ان شاالله که ایشون این حرفهای کذب رو از روی دغدغه گفته باشند.التماس دعا یاعلی1
  • IR ۰۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    1 0
    امان از فهم ناقص و بدفهمی افراد
  • IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    1 0
    برای عزیزانی که فرصت خواندن متن بالا را ندارند خلاصه آن را عرض می کنم استدلال به ««در برهه حساس کنونی»» است که در چهل و دو سال گذشته همیشه بیان می شد
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    2 0
    در متن خبر فوق چنین آمده است ، متن خبر فوق را عیناً کپی پیست می کنم --- «حضار نیز با گفتن الله اکبر و احسنتم حرف‌های او را تأیید کردند!» --- در فیلم منتشر شده و عکس هایی که در همین جا از خبر فوق درج شده است دیده می شود حضار مجلس همگی از علمای اهواز و خوزستان هستند. عجیب است که نویسنده این خبر اعتراض را فقط به طلبه جوان فوق معطوف کرده است و نسبت به حضار مجلس که همگی از علمای خوزستان هستند انتقادی ندارد در حالیکه در خبر فوق تصریح شده حضار با الله اکبر گفتن سخنان طلبه را تأیید می کردند.
  • محمد IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    0 0
    این حرف ها و نقد ها چیه این بنده خدا به شکلی که می توانسته صدای مردمش بوده خیلی از این علمای استان همین مقدار هم اعتراض نمی کنند چند وقت پیش وضعیت گزاشتن این افراد پرچم دار بصیرت هستند کجا هستند !؟