سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق

حوزه/ آیت الله مدرسی از علمای عراق نسبت به قرار گرفتن منطقه در گرداب تروریسم بعد از عقب نشینی نیروهای آمریکایی از افغانستان هشدار داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق نسبت به قرار گرفتن منطقه در گرداب تروریسم بعد از عقب نشینی نیروهای آمریکایی از افغانستان هشدار داد و گفت: پیامد های حوادث افغانستان در محدوده این کشور اشغال شده باقی نمی ماند.

ایشان در سخنرانی هفتگی خود که به صورت تلویزیونی پخش شد، اشاره کرد: جهان و کشور های همسایه افغانستان باید به آنچه در این کشور در جریان است، توجه داشته باشند و از ملت افغانستان در برابر گسترش سیطره طالبان حمایت کنند. طالبان پیمان نامه خود را نقض کرده و با ورود به روند سیاسی مخالفت کرده و عملا از همزیستی با دیگران خودداری کردند.

این عالم عراقی تصریح کرد: ملت افغانستان برای دفاع از میهن و ارزش های خود در برابر گمراهانی که می خواهند انسان را به دوران قرون وسطی برگردانند، آماده باشند.

آیت الله مدرسی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه نشانه های فتنه در عراق دیده می شود، افزود: باید تلاش ها برای آبادانی کشور مطابق دین و ارزش ها و دستاورد های تمدن که ما فرزندان آن هستیم، یکپارچه شود.

ایشان در پایان بیان داشت: بر اساس سخن خداوند متعال « اعملوا ال داوود شکراً»، آبادانی کشور تنها در گروِ تلاش و عمل است و تلاش و عمل نیز با همکاری، تکامل و سوار شدن بر مرکب تمدن که خیلی از آن عقب ماندیم، امکان پذیر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha