جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سید محمد تقی مدرسی

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق با صدور بیانیه ای مردم افغاستان را به همدلی و همدردی و همکاری با یکدیگر، برای رفع کمبودها و کمک به هموطنان خود دعوت کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق با صدور بیانیه ای مردم افغانستان  را به همدلی و همدردی و همکاری با یکدیگر، برای رفع کمبودها و کمک به هموطنان خود دعوت کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
(إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنْتُمْ تُوعَدُونَ)
صدق الله العلی العظیم

سلام خدا بر ملت شریف و صبور افغانستان
شما ملت غیور امروز در بوته امتحان الهی قرار گرفته‌اید و به مشیئت خداوند مقتدر، با استعانه و توکل و صبر و نیایش، ان‌شاءالله این مرحله سخت را پشت سر خواهید گذاشت. سزاوار است که در پناه حضرت ولی الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف، به رهبری علمای اعلام و با همدلی و همدردی و همکاری با یکدیگر، با تمام توان در رفع کمبودها و کمک به هموطنان خود کوشش کنید.
در مرحله اول با کمک رساندن به مهاجرین جدید که امروز از کشور خود هجرت می‌کنند. شما روزی مانند آنان در شرایط تلخ هجرت بودید و این تلخی‌ها را تجربه نمودید؛ توجه بفرمایید که باید در آغوش گرم خود مهاجرین را پناه دهید. باشد که مقداری از رنج‌ و سختی‌ آن‌ها کاسته شود.
 هر کس حسب توان خود به هموطنان داخل افغانستان کمک کند و بالخصوص خویشاوندان محترم خود را فراموش نکند.
علمای گرامی، خطبای عزیز و فرهیختگان محترم همه یاری کنید تا ان‌شاءالله از این رهگذر عبور کنیم.
والسلام علیکم ورحمة الله

کربلای معلا
۲۹ ربیع الاول ۱۴۴۳
سیدمحمد تقی مدرسی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha