پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام احمد حمیدی

حوزه / معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز گفت: برنامه‌های دهه ولایت و امامت با رویکرد نشاط اجتماعی در پارک‌های مناطق دهگانه این شهر اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز، امروز یکشنبه در نشست هماهنگی برنامه های دهه ولایت و امامت گفت: ۱۰ جشن‌ مردمی به مدت ۱۰ شب از عید قربان تا غدیر در ۱۰ منطقه شهرداری تبریز در پارک‌های این مناطق برگزار می شود.

وی با بیان اینکه بیش از ده‌ها عنوان ویژه برنامه از سوی شهرداری تبریز برای دهه مبارک امامت و ولایت در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: تلاش می شود این برنامه ها موجبات رضایت خاطر شهروندان را در این ایام فراهم کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز گفت: دهه امامت و ولایت از مهم‌ترین مناسبت‌های مذهبی شیعیان است و بر همین اساس مجموعه فرهنگی شهرداری تبریز با توجه به رسالت فرهنگی خود در مناسبت های ملی و مذهبی برای حفظ و ترویج شعائر اسلامی با تمام ظرفیت و امکانات خود در کنار سایر دستگاه‌های متولی فعالیت می کند.

حجت الاسلام حمیدی ادامه داد: این ویژه برنامه ها با هدفِ تعمیق و تعالی مبانی دینی و ارزش‌های اسلامی، گسترش و تعمیق فرهنگ و اخلاق علوی و فرهنگ ولایت مداری در سطح جامعه، ترغیب به انس بیشتر با نهج البلاغه به عنوان راهنمای عمل در زندگی، نهادینه کردن فرهنگ احسان و نیکوکاری و فرهنگ نوع دوستی، ایجاد فرصت همدلی و ارتقای سطح نشاط اجتماعی و معنوی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پارک ها برگزار می شود.

وی یادآوری کرد: تکریم سادات و توجه به سنت حسنه عقد اخوت، سخنرانی کوتاه توسط اساتید حوزه و دانشگاه برای تبیین فضایل حضرت علی(ع) بر اساس خطبه غدیر، اجرای مسابقه با تبلیغ شعار «من نهج البلاغه می خوانم» با هدف آموزش نهج البلاغه خوانی به روشی آسان، دعوت از هنرمندان خوشنویس جهت ورکشاپ کتابت حدیث غدیر در حاشیه جشن و برپایی غرفه تبلیغی در حاشیه جشن با موضوع غدیر و ولایت از سوی حوزه علمیه سالار شهیدان تبریز و اجرای برنامه‌های هنری و نورافشانی از جمله برنامه های این دهه است.

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به برگزاری آیین اختتام جشنواره ملی خط نستعلیق تبریز با موضوع اشعار استاد شهریار همزمان با دهه ولایت و امامت در محوطه عمارت ساعت شهرداری تبریز، افزود: آیین اختتامیه مسابقات قرآن کریم مراکز فرهنگی شهرداری تبریز که در دهه کرامت آغاز شده نیز همزمان با عید سعید قربان با حضور مسوولان و مقامات شهری در بوسنان قرآن برگزار و به ۶۳ برگزیده این مسابقات جوایزی به رسم یادبود اهدا می شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha