شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بهزیستی

حوزه/نماینده ولی فقیه در هرمزگان خواستار تقویت وقف به خصوص وقف مشارکتی و حضور بخش خصوصی در حمایت از بهزیستی و مددجویان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده، نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در نشست با مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان اظهارداشت: نامگذاری هایی که در طول سال بر روی هفته ها و روز ها به نام نهادهای مسئول کشوری انجام شده فرصتی است برای بازنگری خود نیروها در عملکردهای موجود برای اینکه بتوانند در آینده کارهای خود را با رشد و پیشرفت بیشتری ادامه دهند.

وی افزود: بازبینی کارها، عملکردها و فعالیت ها از مواردی است که در هفته های نام گذاری شده باید انجام شود، از جهت دیگر این هفته ها فرصتی است برای تشکر و قدردانی از دستگاه مربوطه نسبت به آنچه انجام شده می‌باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده ادامه داد: سازمان بهزیستی یکی از دستگاه های فاخری است که  فعالان و کارکنان آن نباید به مشغولیت خود در آنجا به عنوان شغل نگاه کنند؛ بنده همیشه گفتم ام که خداوند برای هر کس به اندازه نیاز روزی میبخشد؛ و چه خوب است که در کنار روزی ای که از خداوند دریافت می کنیم بهترین کارها را امور همنوعان نیازمند خود انجام دهیم.

 امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: کارکنان کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی باید شاکر خداوند متعال باشند؛ چرا که  در خدمت قشر شریفی از جامعه هستند که مورد غفلت قرار گرفته اند و کسی به آنها توجه نمی‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده ابرازداشت: مورد مهم دیگر در خصوص سازمان بهزیستی این است که باید از این نهاد، حمایت هایی به صورت مستمر و ثابت انجام گیرد خوشبختانه در استان و کشور انگیزه های بسیاری برای کمک به سازمان بهزیستی وجود دارد و بایستی این ها را جذب کرده و استفاده کرد.

وی اظهارداشت: موقوفاتی که به سازمان بهزیستی اهدا شده باید سازمان دهی شود؛ باید طوری برنامه ریزی شود که با کمک اداره کل اوقاف موقوفات جدیدی هم برای بهزیستی در ایجاد شود و اوقاف ناظر بر موقوفات اداره اوقاف باشد و از سود عایدی آن نیز سازمان بهزیستی به امور مددجویان رسیدگی کند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان اضافه کرد: نکته مهم دیگر در خصوص بهزیستی این است که متاسفانه هنوز نتوانسته ایم ظرفیت بخش خصوصی را برای ورود به بهزیستی توجیه کنیم؛ از این باید تلاش هایی صورت گیرد تا ظرفیت بخش خصوصی نیز هم بحق کمک های مالی و هم به وجود آوردن موسسات خیریه به کار گرفته شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده خاطرنشان کرد: بخش خصوصی می تواند یاری گر در خدمت رسانی به خلق الله باشد از طرفی مردم ما هم برای کمک به نیازمندان و مددجویان همیشه آماده اند و از ظرفیت آن ها و تقویت و هدایت وقف مشارکتی در امر بهزیستی می توان بهره برد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha