شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
علی طائی زاده مدیر مرکز فناوری اطلاعات حوزه خواهران

حوزه/طائی زاده با بیان اینکه برخی از سازمان‌ها با ادبیات فضای مجازی آشنا نیستند، گفت: این مسئله موجب تحمیل هزینه‌های فراوان و تولید پلتفرم‌های غیرکارا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه،علی طائی‌زاده امروز در جلسه مشترک مسئولان حوزه‌های علمیه خواهران با معاون مطالعات فرهنگی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی از سامانه «مدرس» به عنوان یکی از کارویژه‌های مرکز فناوری اطلاعات به منظور تامین نیاز آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران در ایام شروع کرونا یاد کرد و افزود: علاوه بر این سامانه، سامانه‌های دیگری در زمینه آموزش مجازی راه‌اندازی کرده‌ایم و بسیاری از مراکز آموزشی و فرهنگی جزو خدمات‌گیرندگان این سامانه‌ها به شمار می‌روند به گونه‌ای که می‌توان گفت مرکز مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران در آموزش مجازی به مرجعیت رسیده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز داده امین به عنوان مرکز خدمات‌دهنده و پشتیبانی‌کننده استارتاپ‌های فرهنگی و مراکز فرهنگی و حوزوی، گفت: استراتژی مرکز فناوری تبدیل شدن به ابزار توانمندساز به جای ایفای نقش پشتیبان است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات از سامانه رصد به عنوان یکی دیگر از سامانه‌های تولیدی این مرکز یاد کرد و افزود: سامانه رصد با تمرکز بر موضوعات زن و خانواده، با پایش روزانه ۶ ترابایت اطلاعات منتشرشده ۱۰ میلیون کاربر شبکه‌های اجتماعی، خروجی‌های تحلیلی ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه این مرکز اکنون به مرحله تجمیع فرآیندهای بین‌بخشی رسیده است، اضافه کرد: اکنون اطلاعات آموزش، پژوهش، اداری- مالی و ... را ترکیب می‌کنیم تا به حاکمیت بر اطلاعات فرابخشی دست یابیم.

طائی زاده با بیان اینکه برخی از سازمان‌ها با ادبیات فضای مجازی آشنا نیستند، گفت: این مسئله موجب تحمیل هزینه‌های فراوان و تولید پلتفرم‌های غیرکارا می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha