پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
پویش حجاب

حوزه/ معاون فرهنگی تربیتی مرکز آموزش‌های غیرحضوری حوزه های علمیه خواهران از راه اندازی پویش بین‌المللی "حجاب ضامن امنیت و آرامش" خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام سید محمود صانعی با بیان این که داشتن حجاب یکی از مهم ترین ارزشها در دین مبین اسلام است که به زنان اجازه می دهد با حفظ جایگاه انسانی و بُعد روحانی خود در فعالیّت های گوناگون اجتماعی نقشی کارآمد و سازنده داشته باشند، اظهار داشت: زن بدون حجاب نمی تواند آزادی، کرامت و آرامش خود را پاس بدارد و حضور او مفید و سازنده نخواهد بود.

وی افزود: ارزش و جایگاه اصلی حجاب را باید در جامعه جُست، نه در خانه و خانواده؛ زیرا در کانون گرم خانواده، حجاب جریانی کمرنگ دارد، اما هنگام حضور در اجتماع و روبه رو شدن با نامحرمان، یک زن مسلمان تأثیر بسزای حجاب را می فهمد و به جایگاه و نقش مفید یک زن محجّبه پی می برد و می تواند به رشد علمی و دینی هم برسد.

معاون فرهنگی تربیتی مرکز آموزش‌های غیرحضوری حوزه های علمیه خواهران با اشاره به این که در دین مبین اسلام، حجاب علاوه بر تجسم اخلاق و عفاف، دربردارنده کرامت زن مسلمان و نگاه‌داری او از نگاه اغیار می باشد، ادامه داد: حجـاب و حفـظ حـریم زنـان در اسلام به عنوان یکی از حقوق اساسی زنان مسلمان مطرح بوده که نـه تنهـا خـود زن بایـد آن را رعایت نماید، بلکه مردان نیز باید نسبت به حفظ این فریضـه الهی اهتمام لازم را داشته باشند.

وی تصریح کرد: همه علاقه مندان به ارزش های انسانی و سلامت جامعه این وظیفه خطیر را بر عهده دارند که نقش حجاب در امنیت و آرامش خانواده و جامعه را با راهکارهای علمی و عملی بیش از پیش ترویج و به نمایش بگذارند.

حجت الاسلام صانعی گفت: در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و تأثیرات آن در امنیت و آرامش جامعه، معاونت فرهنگی تربیتی مرکز آموزش های غیرحضوری حوزه های علمیه خواهران، پویش «حجاب ضامن امنیت و آرامش» را برگزار می کند.

وی «راهکارهای ترویج  و نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف»، «اثربخشی حجاب و عفاف در امنیت و آرامش جامعه»، «تاثیر حجاب و عفاف در کاهش آسیب های اجتماعی»، «چرایی بدحجابی و پیامدهای آن»، «نقش من در تبیین و گسترش فرهنگ حجاب و عفاف» و «نقش حجاب و عفاف در پایداری خانواده» را از موضوعات پویش «حجاب ضامن امنیت و آرامش» عنوان کرد.

 معاون فرهنگی تربیتی مرکز آموزش‌های غیرحضوری حوزه های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: از تمامی مبلغان حوزه حجاب و عفاف دعوت به عمل می آید آثار خود در قالب های کلیپ و نماهنگ، پادکست، عکس نوشته و متن ادبی را به زبان های فارسی، عربی، انگلیسی و اسپانیایی حداکثر تا نیمه مردادماه ۱۴۰۰ با هشتگ #حجاب_ضامن_امنیت_و_آرامش را در فضای مجازی منتشر کنند.

وی بیان داشت: مبلغان حوزه حجاب و عفاف پس از انتشار مطالب خود در فضای مجازی می توانند نمونه مطلب منتشر شده را به کاربری @farhangi_pooyesh در پیامرسان ایتا نیز ارسال کنند تا پس از بررسی، به قید قرعه به ۱۰ نفر از برگزیدگان هدایای ارزشمندی تقدیم شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نرجس خاتون محمدی IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    0 0
    با سلام چادرم افتخار چادر من یادگار فاطمه است جلوه گاه خاطری بی واهمه است چادر من بال پرواز من است چادر من همره راز من است چادرم بوی نجابت می دهد معنی خوب اجابت می دهد چادرم چتر نجاتم از گناه چادرم آسودگی از هر نگاه چادرم وقتی نگهبان تن است یک جهان آرامش جان با من است #حجاب_ضامن_امنیت_و_آرامش
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
      0 0
      احسنت . خوب بود این شعر شعورمندانه در قالب شعری منعکس میشد .