سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
بهجت پور

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به چشم‌انداز این نهاد در دست‌یابی به مرجعیت مسائل زن و خانواده گفت: آماده‌ایم مدیریت پروژه‌های دینی مسائل زن و خانواده را به عهده بگیریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه،حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت‌پور در جلسه مشترک با معاون مطالعات فرهنگی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش ارائه‌شده از سوی معاونان این مرکز، گفت: در جهت تحقق چشم‌انداز مرجعیت مسائل دینی زن و خانواده، نگاه کنشگری و تاثیرگذاری را در دستور کار داریم و آماده مدیریت پروژه‌های زن و خانواده هستیم.

وی از آمادگی این مرکز جهت راه‌اندازی اندیشکده زن و خانواده خبر داد و افزود: البته مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران یک دستگاه جوان است که با سرعت خوبی رشد کرده است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران اراده این نهاد را بر ارتقای جایگاه زنان متخصص دینی در جامعه دانست و گفت: این کار به زمان نیاز دارد، اما ما مقدمات آن را فراهم می‌کنیم و به آن شتاب می‌بخشیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین بهجت‌پور همچنین با اشاره به ضرورت استقلال مالی حوزه‌های علمیه خواهران، گفت: ضروری است برنامه جامعی جهت دست‌یابی مدارس علمیه به استقلال مالی تدوین و اجرا شود.

وی با بیان اینکه تقویت حوزه نباید بر محور مرکز مدیریت باشد، افزود: بسیاری از موقوفات وجود دارد که برای مدارس علمیه قابل استفاده است اما با وجود انگیزه‌های دینی در وقف، حوزه‌های علمیه خواهران بهره‌ای از آن ندارند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: اگر منافع حوزه‌های علمیه خواهران از محل موقوفات پرداخت شود، این نهاد خودکفا خواهد شد.

وی در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به جهش آمار متقاضیان ورود به حوزه‌های علمیه خواهران با وجود احیای آزمون ورودی و محدودیت‌های دیگر اضافه کرد: امسال با سازماندهی طلاب به منظور تبلیغ چهره به چهره جهت جذب علاقه‌مندان، شاهد رشد قابل ملاحظه‌ای در آمار ثبت نام ورود به حوزه‌های علمیه خواهران بودیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین بهجت‌پور اظهار امیدواری کرد با تولید آثار فاخر و ملی زمینه ورود حوزه‌های علمیه خواهران به فضای رسانه‌ای ملی نیز فراهم شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha