جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام ارفع

حوزه/ در آستانه دهه ولایت و اعیاد قربان و غدیر کارگروه نهج البلاغه حوزه علمیه خواهران استان قزوین با عنوان منهاج زیر نظر نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام مهدوی ارفع، امروز در دیدار با طلاب و اساتید حوزه علمیه خواهران استان قزوین که با حضور ۶۰ نفر از داوطلبین به‌صورت مجازی برگزار شد گفت: نکات کلیدی در ورود به این دوره این است که اولاً با طهارت نفس با کلام مولا مواجه شویم، ثانیاً در مقابل نهج‌البلاغه مانند قرآن عمل نموده و ادب نماییم و ثالثاً در آشنایی با این کتاب شریف به دنبال معارف باشیم؛ چراکه علم‌آموزی به‌تنهایی به کار نمی‌آید و باید دنبال معارف نهج‌البلاغه باشیم.

وی با بیان این‌که باید دید هدف سید رضی از تدوین نهج‌البلاغه در سال ۴۰۰ هجری چه بوده است، تصریح کرد: آنچه مشهور می‌باشد این است که وی برای جمع‌آوری کلام‌های ادبی ممتاز ایشان دست به چنین کاری زده‌اند درصورتی‌که با تعمق در می‌یابید هدف ایشان بسیار برتر و بالاتر از این امر بوده و آن هدف اساسی نیز تمدن سازی عنوان شده است.

وی با بیان این‌که ظرفیت‌های تمدنی نهج‌البلاغه ظرفیت‌های ویژه‌ای است، عنوان کرد: فلسفه وجودی پیامبر گرامی اسلام(ص) تمدن سازی بوده و ایشان مکلف است در جامعه دوران خود زیرساخت‌ها و بنیان نرم‌افزاری تمدن را فراهم کند.

وی همچنین با تأکید بر این‌که نهج‌البلاغه نرم‌افزار دوم حکومت اسلامی است بیان کرد: رهبر معظم  انقلاب ۴۰ سال پیش در ۱۳ اردیبهشت ۵۹ درباره نهج‌البلاغه سفارش کرده‌اند که «نهج‌البلاغه کتاب تدوین شده انقلاب اسلامی است و آن را می‌توان آیین‌نامه جمهوری است دانست و امروز شرایطی مشابه دوران حکومت امیرالمؤمنین(ع) است، پس روزگار نهج‌البلاغه است و باید نهج‌البلاغه خواند».

 انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha