دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست خبری

حوزه/ سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، با بیان اینکه نماز جمعه در ۸۹۱ نقطه از ایران اسلامی برگزار می‌شود، گفت: با همت ائمه جماعات قریب به ۷ هزار مسئله احصا شده و با اولویت‌بندی و فراوانی بدست آمده به خصوص در حوزه عمران، زیربنایی و آب رسانی و... توانستیم یک هدیه بسیار ارزنده را برای دولت جدید فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام علی نوری، سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، در نشست خبری که به مناسبت ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از انقلاب شکوهمند اسلامی به صورت مجازی با اصحاب رسانه برگزار شد اظهار داشت: ۵ مرداد سالروز برپایی اولین نماز جمعه است و نهاد امام جمعه این روز را هر ساله با طراحی بسته‌های برنامه‌ای این روز را گرامی می‌دارد.

وی با بیان اینکه شعار «نماز جمعه همیشه مردمی همیشه انقلابی» فصل نوینی را در ارتباط با اقشار مختلف ایجاد خواهد کرد، افزود: به زودی شبکه امامت جمعه در فضای مجازی در این ایام رونمایی خواهد شد و به طور روزانه اخبار و پست‌های خبری را به مخاطبان ارائه خواهیم کرد.

سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، با اشاره به رونمایی از سایت «نهاد امامت جمعه» گفت: بروزرسانی و طراحی مجدد صورت گرفته و امکان اطلاع رسانی بین مردم و نهاد امامت جمعه در این سایت وجود دارد.

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه نماز جمعه در ۸۹۱ نقطه از ایران اسلامی برگزار می‌شود، گفت: نوجوانان و جوانان و اقشار مختلف باید با اهمیت این موضوع آشنا شوند؛ به همین منظور فراخوان آثار گرافیکی و هنری و همچنین فراخوان شعر راه اندازی شده و در سایت امامت جمعه در دسترس قرار دارد.

وی ادامه داد: ما به استقبال دولت تحول‌آفرین رفته‌ایم و این موضوع نیازمند شناخت دقیق مسئله‌ها در مقیاس سراسر کشور ناظر بر اصلی‌ترین نیازهای مردمی است.

حجت الاسلام نوری، با بیان اینکه نهاد امامت جمعه شبکه گسترده و مجتهد به معضلات و پیشگام در حل و رفع موانع پیش‌روی دولت است، گفت: این امکان می‌تواند برای ما مؤثر باشد و با طراحی سامانه در سه محور فکری، فرهنگی اجتماعی و سیاسی از ائمه جمعه خواستیم با تشکیل گروهای اندیشه‌ورز و نخبگانی احصای دقیقی از موضوعات مختلف انجام دهند.

سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ابراز داشت: با همت ائمه جماعات قریب به ۷ هزار مسئله احصا شده و با اولویت‌بندی و فراوانی بدست آمده به خصوص در حوزه عمران، زیربنایی و آب رسانی و... توانستیم یک هدیه بسیار ارزنده را برای دولت جدید فراهم کنیم.

وی گفت: در برنامه‌ای که تدارک خواهد شد این گزارش ملی با تفکیک استانی توسط ریاست شورا به رئیس جمهور آینده اهدا خواهد شد.  

وی افزود: این هدیه در اولین روز کاری به دولت آینده تقدیم خواهد شد. به عنوان چشم بینا و گوش شنوا، نهاد امامت جمعه توانستند این خدمت را به عنوان نخبگانی به خودشان کمک کنند و به دولت محترم در سرعت بخشی رفع موانع داشته باشند.

حجت الاسلام نوری گفت: ما در نهاد امامت جمعه در رویکرد جدید مدیریتی آماری را برای اولین بار و به صورت رسمی ارائه می‌کنیم. از جمله این نهاد توانسته است ۱۹۳ تغییر و رویش را در یک نهاد انقلابی با مقیاس کشوری متصل به حوزه علمیه و نقش افرین در حوزه شهری را ایفا کند. ۲۹۱ نفر از ائمه جمعه در این ۳ سال به دلیل اتمام دوره ماموریت جابجا شده‌اند. با احتساب مجموع گزینش‌ها ۵۴.۳ درصد تغییر در شبکه امامت جمعه رقم خورده است.

وی بیان داشت: خطبه بخشی از نماز جمعه و سیاست‌های ما در نحوه خطبه‌خوانی مشخص و به عنوان تریبون نظام جمهوری اسلامی است. در خطبه‌ها گفتمان نقد را می‌پذیریم و خطبه‌هایی که روشنگری را اشاعه دهد مورد حمایت است. در این باره از حضور همگان و نخبگان و اندیشمندان حوزه و دانشگاه استفاده کرده‌ایم و استفاده خواهیم کرد.  

حجت الاسلام نوری بیان داشت: نماز جمعه تهران به امامت رهبر معظم انقلاب است. در یک سال و نیم گذشته همراهی با ستاد کرونا در تهران نماز جمعه برگزار نشد و نمازها در مساجد و شهرستان‌ها برگزار می‌شد. با همت صورت گرفته و پیگیری کارشناسی بدون هر گونه الزام یکی از شروط نماز جمعه دریافت مجوز کتبی از ستاد ملی مقابله با کروناست که این مهم حاصل شده است.

سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در پایان تاکید کرد: مجوز کتبی از ستاد ملی مقابله با کرونا اخذ شده، اما بنا بر اقتضا وضعیت قرمز در حال حاضر صلاح به برگزاری نماز جمعه در تهران نیست. البته به محض خروج از وضعیت قرمز به نظر می‌رسد نماز جمعه در شهر تهران در فضای باز دانشگاه تهران اقامه خواهد شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha