جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
موسوی فرد
عکس تزئینی است

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، با اشاره به تماس تلفنی با رئیس‌جمهور منتخب، گفت: آقای رئیسی گفت که در صورت عدم تصویب جبران خسارت مسائل اخیر خوزستان در دولت کنونی، به حول و قوه الهی در اولین فرصت کارگروهی از سوی دولت سیزدهم خسارت را برآورد می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌ فرد در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: از مدت‌های قبل تاکنون بنده شهر به شهر، روستا به روستا و محلات گوناگون در جهت شنیدن صدای مردم، صحبت‌های آن‌ها و دیدن درد آن‌ها از نزدیک حضور پیدا کردم.

وی با اشاره به بازدید از برخی روستاها و مناطق دچار مشکل آب و شنیدن صدای مردم، بیان کرد: به دنبال این هستیم که به حول و قوه الهی حتی‌الامکان بتوانیم از بالادست مخصوصاً از سد سیمره آب جاری شود.

امام جمعه اهواز با اشاره به تماس تلفنی رئیس‌جمهور منتخب با وی، گفت: از آقای رئیسی چند درخواست داشتم، یکی اینکه از طرف ایشان تیمی بیاید که صدا و درد مردم را از نزدیک بشنود و دیگر اینکه در بالادست تا آنجایی که می‌شود آب را رها کرد.

وی ادامه داد: آقای رئیسی گفت که در صورت عدم تصویب جبران خسارت مسائل اخیر خوزستان در دولت کنونی، به حول و قوه الهی در اولین فرصت کارگروهی از سوی دولت سیزدهم خسارت را برآورد می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد عنوان کرد: به آقای رئیسی اعلام شد که در سال ۹۸ بخش قابل‌توجهی از خسارت‌های مردم‌ همچنان باقی‌مانده و برای ثابت کردن اینکه خوش‌قول به مردم هستیم، این مساله نیز مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان این‌که شیوخ، بزرگان و سادات عشایر عرب خوزستان از سد کرخه و دز بازدید کردند، ادامه داد: آبی که در پشت سدها قرار گرفته بنابر اظهار مسئولان قابل رها کردن نیست مگر اینکه از سوی بالادست مقداری آب رها شود.

امام جمعه اهواز در تبیین اقدامات مدنظر، گفت: در این چند روزه با مسئولان گوناگون از جمله چندین وزیر، رؤسای بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و شورای عالی امنیت ملی صحبت شد؛ همچنین در این راستا جلسه‌ ویژه بحران استان خوزستان نیز با محوریت آب تشکیل شده است.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان با تأکید بر اینکه همه باید دست به دست هم بدهند تا مشکل مردم حل شود، خاطرنشان کرد: خشک‌سالی فعلی اختصاص به خوزستان ندارد و مربوط به کل عالم است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد با اشاره به این‌که چند کار فوری و ضروری باید اتفاق بیافتد، بیان کرد: نخست اینکه احشام مردم در حال حاضر به آب نیاز دارد و این بازدیدها برای مردم آب نشد و مسئولان باید به هر طریق ممکن به مردم آب برسانند.

امام جمعه اهواز تأکید کرد: ما مردم را دریابیم، مردم استان خوزستان مردم بسیار خوب و ولایتمدار هستند، برخی تمام مایملک آن‌ها کشاورزی و گاومیش‌ است. باید در آینده نه‌چندان دور به سمت مکانیزه کردن توزیع آب حرکت کرد و تا کی باید از منابع آبی به‌طور سنتی استفاده کرد بلکه باید مدیریت شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha