جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امربه معروف

حوزه/ شهر پردیسان ظرفیت بسیار خوبی از نظر حضور طلاب و روحانی دارد. ائمه جماعت با هوشیاری می توانند از این ظرفیت برای احیا و فراگیرکردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر استفاده کنند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه،حجت الاسلام قائم محمدی در هم اندیشی ائمه جماعت شهر پردیسان که در مسجد فاطمه الزهراء(س) این شهر در قم برگزار شد، ضمن گرامیداشت دهه ولایت و عید قربان بر اهمیت مسئله امر به معروف و نهی از منکر در آیات و روایات تأکید و امر به معروف را یکی از ضروریات امروز جامعه اسلامی دانست.

عضو ستاد امر به معروف نهی از منکر استان قم با بیان این که اگر مردم نسبت به این فریضه پایبند باشند و بدان عمل کنند و هر جای نهی را دیدند، نسبت به آن بی توجه نباشند و بدان توجه دهند، قطعا جامعه اسلامی را خواهیم داشت، اظهار داشت: برعکس این مسئله هم وجود دارد که اگر جامعه ای نسبت به این فریضه الهی بی تفاوت باشند، باید منتظر بدترین عواقب آن هم باشند.

وی افزود: در چنین جامعه که رهبر آن روحانی فقیه مجتهد بوده و انقلاب به این عظمت را به دنیا صادر کرده، انتظار این است که مردم ولایت مدار نسبت به زشتی ها و بدی ها و آسیب های ناهنجار بی تفاوت نباشند و با زبان خوش و پر از محبت و مهربانی اقدام به نهی از منکر در جامعه کنند، تا بیش از این در جامعه دچار خسران نشویم.

حجت الاسلام قائم محمدی در همین رابطه مهمترین وظائف ائمه جماعت پردیسان در ارتباط با امر به معروف و نهی از منکر را، احیاء و فراگیر کردن این واجب الهی در میان مردم و همراهی کردن با مبلغین در امر احیاء امر به معروف و نهی از منکر و در نهایت گفتمان سازی عنوان کرد.

عضو ستاد امر به معروف نهی از منکر استان قم گفت: وقتی این امر فراگیر و عمومی و در جامعه گفتمان سازی شود، مردم هم به صورت خود جوش پای کار خواهند آمد.

وی اضافه کرد: شهر پردیسان ظرفیت بسیار خوبی از نظر حضور طلاب و روحانی دارد. ائمه جماعت با هوشیاری می توانند از این ظرفیت برای احیاء و فراگیرکردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر استفاده کنند.

حجت الاسلام قائم محمدی دیگر وظائف ائمه جماعت پردیسان برای احیاء امر به معروف را، هماهنگی و هم فکری با مسئولین ستاد امر به معروف، حمایت از مبلغین امر به معروف، هماهنگی و اجرای طرح شهید آیت الله سعیدی عنوان کرد.

وی افزود: شهید آیت الله سعیدی از مبارزین دوره طاغوت و ید طولایی در اجرای امر به معروف و نهی از منکر داشتند. این شهید در همان زمان و در منطقه خود طرح بسیار خوبی برای احیاء امر به معروف اجرا کردند که حتی مورد استقبال مردم هم قرار گرفت.

عضو ستاد امر به معروف نهی از منکر استان قم گفت: شهید آیت الله سعیدی در این طرح ضمن این که خود آمر به معروف بود، دیگران را هم دعوت به این فریضه الهی می کرد و از سویی جریان سازی و در جلسات مختلف از مردم هم می خواست تجربیات خودشان را نسبت به اجرای امر به معروف بیان و از همه مهمتر از آمرین به معروف و ناهیان منکر هم تشویق و تقدیر می کرد.

وی بیان کرد: این تجربه موفقی است و این ستاد هم در تلاش است با همکاری ائمه جماعت این طرح را برای احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اجرا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha