پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ مصاحبه با امام جمعه پردیسان حجت الاسلام والمسلمین حامدی

حوزه/ عید غدیر، عید الله اکبر و بزرگترین عید مسلمانان وشیعیان است. روی همین اساس دشمنان برنامه ویژه ای بعد از رحلت پیامبر اسلام(ص) برای تخریب جایگاه ولایت و امامت طراحی و تا کنون هم اجرا کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حامدی در سالروز تأسیس نماز جمعه تهران که در دفتر امام جمعه پردیسان در قم برگزار شد ضمن تبریک عید غدیر خم، عید ولایت گفت: عید غدیر، عید الله اکبر و بزرگترین عید مسلمانان وشیعیان است. روی همین اساس دشمنان برنامه ویژه ای بعد از رحلت پیامبر اسلام(ص) برای تخریب جایگاه ولایت و امامت طراحی و تا کنون هم اجرا کردند.

امام جمعه پردیسان با اشاره به اهمیت این روز اظهار داشت: مسئله عید غدیر آن قدر در دین مهم است که نسبت به تبیین و ابلاغ آن به پیامبر اسلام(ص) دستور داده می شود و گفته می شود، اگر این مأموریت را انجام ندهی، دین کامل نمی شود.

وی بیان داشت: غدیر تکمیل کننده رسالت پیامبر(ص) است و ایشان ضمن این که وظیفه بیان مسئله غدیر را بر عهده داشتند، حتی خود حضرت از مردم خواستند جریان جانشینی و مسئله غدیر را برای سایر مردم از بلاد و شهرهای دیگر همگانی و به گوش آنها هم برسانند.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی در ادامه، نماز جمعه را عمل عبادی، سیاسی و ... دانسته و بر اهمیت توجه به نماز جمعه و بر حضور حداکثری مردم در مصلی نماز جمعه برای اقامه نماز جمعه تأکید کرد.

امام جمعه پردیسان با بیان این که باید برای جذب مردم و جوانان به مساجد و نماز جمعه تلاش و برنامه ریزی مستمر و پرجاذبه ای کرد، عنوان کرد: اگر در مواردی مساجد و یا مصلی پر از جمعیت می شود، این به معنای استقبال حداکثری نیست، بلکه استقبال حداکثری با برنامه های جذاب اتفاق می افتد.

وی با بیان این که حضور پرشور مردم در نماز جمعه تلاش یک شش روزه ائمه جماعت در مساجد است، بیان داشت: این تلاش ها باید با برنامه های قوی تر و پرجاذبه تر تداوم یابد تا شاهد حضور حداکثری مردم در مصلی، برای اقامه نماز جمعه باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی با بیان اینکه برای ترغیب و تشویق مردم در مصلی برای اقامه نماز جمعه لازم است برنامه هایی اجرا شود، اظهار داشت: از جمله این برنامه بیان روایاتی در مورد اهمیت نماز جمعه، ثواب حضور در روز جمعه برای اقامه نماز، حرکت به سمت نماز جمعه، گوش دادن به خطبه آن از سوی ائمه جماعت مساجد در طول هفته، بیان اهمیت این موارد از سوی صدا و سیمای ملی و استانی و... است.

امام جمعه پردیسان افزود: مردم باید بدانند ثواب اقامه نماز جمعه در مصلی شهر و حرکت به سمت نماز جمعه و... کمتر از ثواب حج نیست و بنابر روایتی از معصوم(ع) اگر کسی نتوانست حج انجام دهد، در نماز جمعه شرکت کند، چرا که این عمل جبران کننده ثواب آن عمل حج است.

وی بیان داشت: نماز جمعه آن قدر اهمیت دارد که دشمن از اقامه آن می ترسد و حساس است چون با اجماع همگانی مردم برگزار می شود، خطیب در آن به بیان مسائل اخلاقی، فرهنگی و سیاسی می پردازد و مردم را نسبت به حوادث و برنامه های دشمن آگاهی بخشد.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی گفت: اقامه نماز جمعه آن قدر برای دشمن حساس است که اقدام به ترور خطیب و در مصلی نماز جمعه بمب گذاری می کنند. به همین دلیل ما باید نسبت به اقامه نماز جمعه حساس باشیم و با حضور حداکثری آن را برگزار نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha