چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری نماینده آیت الله سیستانی در اروپا

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری از پیروان مذاهب دیگر اسلامی خواست در تعامل با عید بزرگ غدیر، تجدید نظر کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری نماینده آیت الله سیستانی در اروپا عید غدیر را به مسلمانان تبریک گفت و با تأکید بر اینکه این روز یک مناسبت اسلامی و نبوی است، از سایر مسلمانان از پیروان مذاهب دیگر اسلامی خواست در تعامل با عید بزرگ غدیر، تجدید نظر کنند و از سنت اُموی که نادیده گرفتن و پنهان نگهداشتن این روز را بر مسلمانان تحمیل کرد، خارج شوند.

امتیاز عید غدیر بر سایر اعیاد ارتباط آن با اصول دین (امامت) است

وی با بیان اینکه عید غدیر از بزرگترین و شریفترین اعیاد الهی و عید اهل بیت حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) است، افزود: امتیاز این عید بر سایر اعیاد این است که با اصول دین (امامت) مرتبط است، درحالی که سایر اعیاد با فروع دین ارتباط دارد.

پیروان مذاهب اسلامی دیگر در تعامل با عید غدیر تجدید نظر کنند

نماینده آیت الله سیستانی در اروپا، از سایر مسلمانان از پیروان مذاهب دیگر اسلامی خواست در تعامل با عید بزرگ غدیر، تجدید نظر کنند و از سنت اُموی که نادیده گرفتن و پنهان نگهداشتن این روز را بر مسلمانان تحمیل کرد، خارج شوند.

غدیر یک مناسبت شیعی نیست، بلکه یک مناسبت نبوی و اسلامی است

حجت الاسلام و المسلمین کشمیری ادامه داد: مسلمانان باید با نور علم و معرفت به روشنایی برسند و این کار را از طریق بازخوانی سیره نبی اکرم (ص) به ویژه در خصوص عید غدیر انجام دهند و به احیای این روز و برگزاری جشن اهمیت بورزند. این یک مناسبت شیعی نیست، بلکه یک مناسبت نبوی و اسلامی است که همه مسلمانان آن زمان بر آن اجماع داشتند.

دعوت از مسئولین، علما، مدارس دینی و ائمه جماعات به احیای غدیر

وی بیان داشت: مناسب غدیر به عنوان فعل و عمل نبی اکرم (ص)، تضمینی برای آینده امت است که جایگاه آن از سالروز ولادت آن حضرت و اسراء و معراج کمتر نیست، لذا مسئولین رسمی کشور های اسلامی، علمای دین، مدارس دینی و ائمه جماعات را به احیا، تکریم و اهمیت به جایگاه عید غدیر دعوت می کنیم.

همگی با هر چه در توان دارند برای جاودانه کردن مناسبت غدیر تلاش کنند

نماینده آیت الله سیستانی با اشاره به اینکه این طبیعی است که از پیروان اهل بیت (ع) بخواهیم به این مناسبت توجه ویژه داشته باشند و هر سال بهتر از سال های گذشته آن را احیا کنند، گفت: از همگی می خواهیم با هر چه در توان دارند برای جاودانه کردن مناسبت غدیر تلاش کنند؛ از جمله چاپ کتاب ها و توزیع آن و ترجمه واقعه غدیر به زبان های زنده، تأسیس پایگاه های ماهواره ای با برنامه های مختلف برای بیان آثار و درس های واقعه غدیر برای گروه ها سنی و کشور های مختلف و اینکه مراکز اسلامی و حسینیه ها مسابقات متنوع مرتبط با عید غدیر برگزار کنند.

با استفاده از ابزار ارتباطی عید غدیر به مناسبت برتر جهان تبدیل شود

حجت الاسلام و المسلمین کشمیری تصریح کرد: باید از ابزار های ارتباطات اجتماعی که انتقال اطلاعات را  آسان و هزینه ها را کم کرده، استفاده کرد تا عید غدیر به عنوان مناسبت برتر در سطح جهان شود به گونه ای که هیچ مسلمانی باقی نماند که بگوید از تاریخ و مناسبت غدیر چیزی نمی داند.

وی در پایان گفت: چه خوب است که شیعیان اهل بیت (علیهم السلام) در تویتر، فیسبوک، اینستاگرام و غیره با مطلب، عکس و غیره تبلیغ عید غدیر کنند.

از جمله فعالیت های نماینده آیت الله سیستانی در ایام عید غدیر، افتتاح حسینیه حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) در شهر "ویمربی" در سوئد، برگزاری مراسم عید غدیر در موسسه امام المنتظر (عج) در شهر "مالمو" در سوئد، برگزاری مراسم جشن عید غدیر در حسینیه امام حسن مجتبی (ع) ر شهر "کریستین استاد" در سوئد است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha